סופית: איזיצ'יפ תימכר למלאנוקס תמורת 811 מיליון דולר

לאחר שהוסרו המכשולים, בעלי המניות של איזיצ'יפ אישרו את העסקה ברוב מוחץ – 84% ● לדברי אייל ולדמן, מנכ"ל מלאנוקס, "הרכישה תרחיב את תמהיל המוצרים, תשפר את היכולות ותחזק את הקניין הרוחני והידע שלנו"

איל ולדמן, המייסד, המנכ"ל ושותף במלאנוקס, צילום: פלי הנמר

רוב מוחץ של בעלי המניות של איזיצ'יפ – 84% – אישרו את מכירת החברה למלאנוקס, תמורת 811 מיליון דולר.

שתי החברות – מלאנוקס עוסקת בתחום הקישוריות בין השרתים ואיזיצ'יפ בעולם המעבדים – יתמזגו לכדי חברה אחת, כאשר לדברי איל ולדמן, מנכ"ל הרוכשת, "הרכישה תרחיב את תמהיל המוצרים, תשפר את היכולות ותחזק את הקניין הרוחני והידע שלנו".

ולדמן אמר כי "איחוד הצוותים של שתי החברות יציב אותן בעמדה לניצול ההזדמנות בתחום הרשת החכמה".

העסקה צפויה להיסגר בתחילת פברואר. איזיצ'יפ ומלאנוקס סיכמו עליה עוד בסוף ספטמבר, בסכום גבוה משווי השוק שלה אז, שעמד על 670 מיליון דולר. הרוכשת תממן את רוב העסקה מקופת המזומנים שלה, שיש בה חצי מיליארד דולר, והיתרה תגיע מהלוואה שלקחה. הסכום שנמצא בקופת הנרכשת – 200 מיליון דולר – ישמש את שתי החברות.

עד לאישור אמש (ג') עברה העסקה כמה מכשולים, בעיקר התנגדותם של חלק מהמשקיעים באיזיצ'יפ, בהובלתה של קרן הגידור רייג'ינג קפיטל, שהובילה לדחיית הישיבה שבה היו בעלי המניות אמורים לאשר את העסקה בכחודש וחצי. התנגדות זו הוסרה באחרונה, מה שפתח את הפתח לאישור הרכישה.

בראש איזיצ'יפ עומד אלי פרוכטר, המנכ"ל. החברה מייצרת מעבדי רשת שמוטמעים בנתבים ועל פי החברה, מאפשרים להגביר משמעותית את כמות המדיע והמהירות שבה הוא מועבר. באחרונה היא פיתחה מעבד שאפשר לה להיכנס לשווקים חדשים, בהם תחום הדטה סנטרים. תהליך הפיתוח של המעבד נמשך מספר שנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים