ה-Like משתדרג: תכונת תגובות מורחבת תגיע בקרוב לפייסבוק

כפי שדיווחים קודמים בעניין כבר הבהירו, Reactions, הפיתוח החדש, לא יחליף את הכפתור המסורתי, אלא ירחיב את האפשרויות שהוא מציע על מנת שנוכל להביע את מה שאנחנו מרגישים

מתרחבים. Like. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

כפתור ה-Like של פייסבוק (Facebook) הפך מזמן לשם נרדף לרשת החברתית. הכפתור נלחץ בידי כ-1.6 מיליארד המשתמשים הרשומים של הרשת בערך שישה מיליארד פעמים ביום, כך על פי בלומברג ביזנס (Bloomberg Business). אבל בעולם שנע במהירות קדימה כל העת, שום דבר לא נצחי עוד, והאפשרות להעניק סתם Like פשוט לפוסטים בפייסבוק עומדת לתפוס כיוון חדש ממש בקרוב.

Reactions – כך תיקרא תכונת התגובות החדשה שפיתחה החברה ושתהיה זמינה כבר "בשבועות הקרובים", כך לדברי כריס קוקס, סמנכ"ל המוצרים של פייסבוק. "אנחנו מגלגלים את הדברים מאוד בזהירות", אמר לבלומברג קוקס, שהגה לראשונה את הרעיון לשינוי כפתור ה-Like המיתולוגי ואף קיבל את האור הירוק לרפורמה מהמנכ"ל מארק צוקרברג. "השינוי מגיע לאחר הפקת לקחים רבים", הבטיח ההוגה.

כפי שדיווחים קודמים בעניין כבר הבהירו, Reactions של פייסבוק לא יחליף את כפתור ה-Like אלא למעשה ירחיב את עושר הבעתו. כבר בשבועות הקרובים, כפי שרמז קוקס, יוכלו מי שמשתמשים בפייסבוק באמצעות הטלפונים החכמים שלהם להקיש כהרגלם על הכפתור המסורתי של האגודל המורם, אלא שמתחתיו ייפתחו ויופיעו האפשרויות החדשות.

הצוות של קוקס הוסיף לכפתורים החדשים אנימציה שתפקידה לפרט את משמעותם. בכדי לבחור באחד הרגשות החדשים במקום להסתפק בלייק המסורתי, יש לבצע לחיצה ארוכה על הלייק ולבחור את הרגש המתאים ביותר להבעת תגובה לסיטואציה המסוימת מהחלונית שנפתחת. סימוני הרגשות השונים יחברו לספירה הכללית ומעתה יוצג לצד כל פוסט המספר הכולל של רגשות ושל לייקים שהוענקו לו.

ועכשיו, אחרי שמועות שונות ולא מעט משונות, לשאלת השאלות – מה הם הרגשות החדשים שנוכל להביע בפייסבוק? ההבנה מהי המשמעות המדויקת של הכפתורים תיוותר בידי המשתמשים, אבל לצורך ההבעה העשירה יותר יעמדו לשירותכם בקרוב 'לב פועם', 'וואו', 'אימוג'י עצוב', 'אימוג'י בוכה', 'אימוג'י כועס' וכמובן – 'אימוג'י צוחק'. גם 'Yay' הייתה אמורה להיות אחת מהתגובות ב-Reactions, אבל בסופו של הליך נשארה ה-Yay על רצפת חדר העריכה, ודובר פייסבוק הסביר לבלומברג ש"התגובה לא הייתה מובנת באופן אוניברסלי". אולי היא פשוט הייתה דומה מדי ל-וואו. בכל מקרה יש לציין כי כפתור 'סלידה' שהוצע בעבר נדחה לבסוף בשל ההחלטה כי הוא עלול לעורר יותר מדי שליליות בקרב חברי הרשת.

אז האם המשתמשים כבר מוכנים לכך שמנעד הרגשות שלהם בפייסבוק יתרחב בחמש תגובות יותר מה-Like האייקוני? ימים יגידו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים