טוויטר: מספר המשתמשים נותר ללא שינוי – והמשקיעים חוששים

התוצאות שרשמה החברה ב-2015 וברבעון האחרון שלה היו טובות, אבל מספר המצייצים נשאר על 320 מיליון ● החשש בוול-סטריט הוא שכתוצאה מכך תחול ירידה בפרסום - וההכנסות ייפגעו

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר וסקוור. צילום: מתוך ויקיפדיה

טוויטר (Twitter) סיימה את 2015 ואת הרבעון האחרון שלה עם תוצאות טובות – זינוק בהכנסות וירידה בהפסד הנקי, אלא שהמשקיעים הביעו אכזבה מאי השינוי במספר המשתמשים, ולכן הביאו לירידת המנייה בשיעור של יותר מ-3% במסחר שלאחר הסגירה בוול-סטריט.

מספר המשתמשים של טוויטר עמד בתום הרבעון על 320 מיליון – ללא שינוי מהרבעון השלישי והרחק מתחת לפייסבוק (Facebook) עם 1.6 מיליארד איש. מדובר בחמישה מיליון פחות מהציפיות, שחזו כי הנתון יעמוד על 325 מיליון.

החשש של המשקיעים נובע מכך שעל רקע אי העלייה במספר המשתמשים, מפרסמים רבים יימנעו מלהמשיך לפרסם ברשת הציוצים, מה שיוביל לפגיעה בהכנסות. יתרה מזאת, זהו הרבעון הראשון מאז 2013 בו לא חלה עלייה במספרם ומומחים מביעים חשש כי הוא אף עלול להתחיל לרדת בקרוב, מאחר שהממשק של טוויטר לא ידידותי למשתמש. יצוין כי מספר המשתמשים בניכוי אלה שעושים זאת רק באמצעות הודעות SMS כבר ירד – מ-307 מיליון ברבעון השלישי של 2015 ל-305 מיליון ברבעון המדווח. מדובר בארבעה מיליון איש פחות מהציפיות בוול-סטריט.

עוד יצוין כי ג'ק דורסי, שחזר לנהל את החברה ביולי האחרון, ביצע בה שינויים אחדים, אולם אלה עדיין לא באים לידי ביטוי בנתון החשוב ביותר למשקיעים – מספר המשתמשים.

כאמור, הפסימיות בשוק באה על אף התוצאות הכספיות החיוביות של טוויטר: ההכנסות הרבעוניות זינקו ב-48.3% ל-710.47 מיליון דולר ואלה השנתיות האמירו ב-58.09% ל-2.22 מיליארד. ההפסד הנקי הרבעוני פחת ב-28% ל-90.24 מיליון דולר וזה השנתי – ב-9.83% ל-521.03 מיליון.

האנליסטית דברה הו וויליאמסון מ-eMarketer טענה כי "מדובר בתקופה קריטית עבור טוויטר. יש כל כך הרבה שאלות סביבה: האם היא יכולה להעלות את מספר המשתמשים בה? האם היא יכולה להמשיך בעלייה בהכנסות? מה טוויטר מנסה להיות כעת, כשאחד המייסדים שלה (דורסי – גב"ז) חזר לזירה ומנסה לשנות דברים? אנחנו צריכים לראות ראייה מוצקה לכך שהיא הולכת בכיוון הנכון".

במכתב ששלחה לבעלי המניות כתבה הנהלת הרשת החברתית כי "ראינו ברבעון ירידה במספר המשתמשים החודשיים, אבל נוכחנו שהנתון בינואר חזר לרמות של הרבעון השלישי. אנחנו בטוחים שעם משמעת תפעולית, העלייה במספר המשתמשים תימשך לאורך זמן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים