סיסקו, EMC ו-VMware השיקו קו מוצרים חדש לסביבת מיחשוב וירטואלית

קו המוצרים כולל מחשבים, ציוד תקשורת ומערכי אחסון ● כמו כן, הקימו סיסקו ו-EMC את Acadia, גוף משותף שמטרתו לקדם לקוחות בתהליך המעבר שלהם למיחשוב ענן פרטי

סיסקו (Cisco) ו-EMC עם VMware השיקו קו מוצרים חדש למיחשוב ענן, הפועל בסביבת מיחשוב וירטואלית. המוצרים יכללו מחשבים, ציוד תקשורת ומערכי אחסון. ההשקה נערכה אתמול (ג') במעמד שלושת ראשי החברות: ג'ון צ'יימברס, נשיא ומנכ"ל סיסקו, ג'ו טוצ'י, נשיא ומנכ"ל EMC, ופול מריץ, נשיא ומנכ"ל VMware.

חבילת התשתיות המשותפת, המכונה VBlock, ממצבת את שלוש החברות במקום טוב יותר להתמודדות מול יבמ (IBM) ו-HP. שתי הענקיות מוכרות, לחוד, ציוד נרחב לחדרי מיחשוב באופן משולב, בצורה טובה יותר מאשר סיסקו ו-EMC עושות כל אחת בנפרד. במסגרת שיתוף הפעולה בקו המוצרים החדש, סיסקו תספק את ציוד התקשורת ואת השרתים, ואילו EMC תביא לו את מערך מוצרי האחסון שלה, לצד יכולות הווירטואליזציה של VMware, שרובה מצויה בבעלות EMC.

חבילת התשתיות, נמסר, תאפשר ללקוחות פתרונות אחודים ומשולבים, המוכנים לבניית מיחשוב ענן לארגונים בגדלים שונים. החבילה כוללת את מכלול פתרונות המיחשוב של השלוש, מקצה לקצה, לצד אחריות אחת כוללת של שלוש היצרניות. חבילת VBlock תכלול גם מערך תמיכה אחד, שירותים מקצועיים, מעבדות משותפות של שלוש החברות ועבודה צמודה של צוותי הפיתוח.

VBlock כוללת שלוש חבילות, המתאימות לגדלים שונים של לקוחות, ובהתאם להם גם מותאמות תצורה, חומרה ותוכנה. החבילות מתחילות מכמות של 300 שרתים וירטואליים ללקוחות בינוניים ועד לאלפים רבים עבור לקוחות אנטרפרייז גדולים.

סיסקו ו-EMC הציגו גם את Acadia, גוף משותף, שמטרתו לאפשר ללקוחות להאיץ את תהליך המעבר שלהם למיחשוב ענן פרטי, באמצעות תהליך מלא של הקמה, ניהול ומסירה ללקוח. החברות עבדו במשותף על הפיתוח של מיחשוב ענן פרטי כתשתית ה-IT בארגון במשך כשנה. מיחשוב ענן פרטי יכול להיות מנוהל על ידי ארגון או על ידי צד שלישי כלשהו. "הוא מציע את היכולות של מרכז נתונים מתקדם עם הזריזות הנדרשת לחדשנות עסקית – בעלויות נמוכות באופן משמעותי", נמסר.

לפי הערכות של חברת המחקר מקינזי (McKinsey), ההוצאות העולמיות על טכנולוגיות תשתית נתונים ושירותים עומדות על כ-350 מיליארד דולרים בשנה, כשמחציתן מוצאת על מוצרים והשאר על הוצאות התפעול, משמע שירותים. 70% ויותר מעלויות אלה מוקדשות לשמירה על התשתית הקיימות ורק 30% או פחות מוקדשות עבור יוזמות טכנולוגיות ויישומים חדשים, ליצירת בידול ופריצת דרך עבור עסקים. מקינזי העריכה שעד שנת 2015 יושקעו 85 מיליארד דולרים, המהווים כ-20% משוק זה, בבניית מערכים של דטה סנטר וירטואלי וטכנולוגית ענן פרטי – עד שנת 2015.

השותפות חשובה ל-EMC לצורך הרחבת הפעילות שלה ונתח השוק שלה בעולם מיחשוב הענן – אחד מהדגשים שבהם הנחה טוצ'י את החברה שבראשותו להתמקד. עבור סיסקו, מדובר בהמשך המהלך שלה בעולם השרתים. כזכור, במרץ השנה השיקה ענקית מוצרי הרשת והאבטחה השיקה שרתי להבים חדשים, "קליפורניה" שמם, הכוללים רכיבי וירטואליזציה. זאת, במסגרת תוכניתה ל-"מיחשוב מאוחד", הממכן את השרתים במרכז הנתונים הארגוני. על פי סיסקו, שילוב של יכולות הרשת, השרתים, מערך האיחסון והיישומים ישדרג את שינוע הנתונים בדטה סנטר הארגוני. ההכרזה אז מיצבה את סיסקו כמי שיוצאת מעולם התקשורת, שבו היא שולטת, ומחליטה להיכנס "ראש בראש" ב-HP וביבמ.

"מדובר בגישה חדשה לחלוטין למרכז הנתונים", אמר צ'יימברס אתמול. "היא באה לשפר את הניצולת, את צריכת החשמל, אבטחת המידע, וכל זאת – תוך הפחתה משמעותית של העלות הכוללת ללקוח". טוצ'י אמר, כי "אנו באים שלושתנו יחד לעזור ללקוחות שלנו. הם צריכים להיות מסוגלים להעביר יותר מתקציבי ה-IT שלהם על פיתוח ויישום מהיר של טכנולוגיות חדשות, המסייעות לארגונים יתרונות עסקיים שלהם וליצור בידול". הוא הוסיף כי "עם מפת דרכים משותפת והתחייבות ארוכת טווח, הקואליציה הוירטואלית החדשה תאפשר להביא את ההצלחה של לקוחותינו".

מריץ אמר, כי "יותר ויותר לקוחות מחפשים וירטואליזציה, כדי לשפר באופן דרמטי את הביצועים והגמישות של מערכות ה-IT הקיימות שלהם. אנו מספקים חזון משכנע ומפת דרכים חשובה לכל חברה, המחפשת להקים ענן מיחשוב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים