יבמ בנתה מיינפריים מאובטח מאי פעם לענן היברידי

משימות ההצפנה במחשב החדש מבוצעות באמצעות רכיבי חומרה ייעודיים, המאפשרים עבודה בקצב כפול - בהשוואה לדורות קודמים של מערכות ● זאת, באופן המספק הגנה מלאה על הנתונים ומבלי לפגוע בביצועים

מחשב ה-z13s של יבמ. צילום: יח"צ

יבמ (IBM) ממשיכה להוכיח כי המיינפריים – בניגוד לתחזיות רבות השנים על מותו הקרב – חי ובועט. הענק הכחול הציג מחשב מרכזי, מיינפריים חדש, המיועד לעיבודי ענן היברידי מוצפנים – מבלי שהדבר מאט את ביצועי המערכת.

המערכת החדשה, מדגם z13s, מאפשרת הצפנה טובה מאי-פעם של מידע קריטי בסביבת ענן היברידי. במקביל, הודיע הענק הכחול על שורה של שיתופי פעולה וחידושים טכנולוגיים, המשולבים אל תוך המחשבים החדשים שלה.

כך, לדוגמה, משימות ההצפנה במחשב החדש מבוצעות באמצעות רכיבי חומרה ייעודיים, המאפשרים הצפנה ופענוח בקצב כפול – בהשוואה לדורות קודמים של מערכות. זאת, באופן המספק הגנה מלאה על הנתונים ומבלי לפגוע בביצועים.

יבמ שילבה את טכנולוגיית המיינפריים יחד עם פתרונות התוכנה שלה בעולם האבטחה, על מנת ליצור תשתית מאובטחת יותר לסביבת ענן היברידי. היא גם מציעה ללקוחות המיינפריים שירות ניתוח אנליטי של איומי סייבר, המסייע בזיהוי פעילות זדונית – באמצעות לימוד דפוסי ההתנהלות של המשתמשים לאורך זמן, והתראה על חריגה מדפוסים קבועים אלה.

התרחבות הפעילות בעולם העסקים הדיגיטלי יוצרת צורך באבטחה משופרת. ארגון טיפוסי נדרש לטפל מדי שנה בכ-81 מיליון אירועי אבטחה, לרבות תהליכי זיהוי משתמשים, גישה לנתונים והרשאות פעילות. אירועים אלה, והאיומים המלווים אותם, מתפתחים – ככל שהחברה מרחיבה את היקף האינטראקציה המקוונת שלה, ומשרתת גם משתמשי מובייל ויישומי ענן.

לבצע מניפולציות על הנתונים

על פי IDC, ב-2017 ישתמשו 80% מהארגונים במערכות ענן היברידי, שאליהם נלווים אתגרי אבטחה מורכבים. פושעי סייבר, המאיימים על מערכות אלו, מנסים לבצע מניפולציות על הנתונים – ולא רק לגנוב אותם. מניפולציה כזו מסכנת את דיוק הנתונים ואת רמת האמינות שלהם – ומאפשרת להאקרים להפיק רווחים הנובעים מדיוק המידע, הנגיש להם בלבד.

מערכת z13s החדשה מציעה עתה גישה לממשקי תכנות יישומים (API) ולמיקרו-שירותים בסביבת ענן, באופן המאפשר להבטיח את שלמות הנתונים. מהירות עיבודי האבטחה של מחשבים אלה, מייתרת את הצורך להתלבט ולבחור בין עבודה מהירה – ובין עבודה מאובטחת. "יחד עם טכנולוגיה חדשה לניתוח אנליטי של איומי אבטחה, ניתן לזהות פעילות זדונית – ולהתמודד עימה", נמסר מהענק הכחול.

המיינפריים החדש והמאובטח משלב חומרה ייעודית להאצת עיבודי הצפנה, בקצבים כפולים בהשוואה למערכות מקבילות, שהיו זמינות עד כה. המערכת האנליטית של יבמ לזיהוי סיכוני אבטחה, שפותחה במעבדות המחקר של החברה, יודעת לזהות שימוש חריג ולהתריע בפני מנהלי המערכת על סכנה לפעילות זדונית. יחד עם תוכנת האבטחה QRadar של הענק הכחול, המסוגלת לשלב נתונים המגיעים מיותר מ-500 מקורות שונים, יכולות מערכות z Systems להציע כיסוי אבטחה מקצה לקצה. שירות הניתוח האנליטי לאבטחת סייבר של יבמ יהיה זמין, ללא תשלום, בגרסת ביתא, ללקוחות z13 ו- z13s.

במקביל, הודיעה יבמ גם על מערכת אימות הזיהוי MFA לסביבת מערכת ההפעלה z/OS. המערכת מציעה רובד אבטחה נוסף, באמצעות דרישה מהמשתמש להציג אמצעי זיהוי שני, דוגמת מספר PIN, או מספר זיהוי הנוצר אקראית – וזאת כתנאי לגישה למערכת. מדובר ביישום ראשון, המשלב זיהוי רב-שלבי ישירות אל תוך מערכת ההפעלה – ולא כתוסף חיצוני. שילוב זה צפוי להבטיח יציבות גבוהה יותר וביצועים משופרים, בשל האפשרות למנוע טיפול בלתי מורשה בליבת המערכת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים