האם Slack היא אפליקציה גרועה או נהדרת? תלוי את מי שואלים

אפליקציית התקשורת הארגונית אמנם פופולרית בטירוף, אבל המנכ"ל שלה חושב שהיא "נוראה" ● הוא טען כך לפני שנה וחצי לערך, קצת אחרי שהאפליקציה נולדה, וממשיך לא להתלהב ממנה גם כיום

רוב המנכ"לים של חברות סטארט-אפ מעמק הסיליקון אוהבים לסבר את אוזנינו ולפרט כמה הטכנולוגיה שלהם משנה את העולם משום שהיא כל כך חכמה. לעומתם, סטיוארט באטרפילד, מנכ"ל ומייסד אפליקציית Slack, לא מסוגל להפסיק לספר לעולם שהאפליקציה שלו איומה.

Slack, מערכת תקשורת ארגונית המאפשרת לקולגות במקום העבודה לשוחח אלו עם אלו – כובשת את עולם העסקים בסערה. היא הושקה רק לפני שנתיים וכבר צברה 2.3 מיליון משתמשים פעילים יומיים (20%  מהם הצטרפו אליה רק בחודשים האחרונים), ולמעלה מ-675 אלף מתוכם הם משתמשים בתשלום, כלומר 64 מיליון דולר בהכנסות חוזרות שנתיות תחת חוזה, כך טוענת החברה.

סטיוארט באטרפילד, מנכ"ל ומייסד אפליקציית Slack. צילום: ויקיפדיה

סטיוארט באטרפילד, מנכ"ל ומייסד אפליקציית Slack. צילום: ויקיפדיה

אפשר היה לחשוב שהנתונים הסטטיסטיים הללו ישפיעו לטובה על האדם האחראי על המיזם הזה, באטרפילד, שקודם להיותו המייסד של Slack, היה ידוע בעיקר בתור אחד המייסדים של פליקר (Flickr). אלא שהדברים אינם כה כך פשוטים.

בשישי האחרון פרסם באטרפילד את הציוץ הבא: "זה עדיין נכון עכשיו, כפי שהיה לפני 16 חודשים", והפנה את קוראיו לסיפור שפורסם על ידי ה-Business Insider עוד בנובמבר 2014 תחת הכותרת: "סטיוארט באטרפילד אמר היום ש-Slack, האפליקציה הפופולרית בטירוף שלו, נוראה".

"חתיכת חרא ענקית"

בעבר הייתה התגובה הזו חלק מראיון שקיים באטרפילד עם ה-MIT Technology Review, והיא ניתנה לאחר שנשאל אם הוא עובד כדי לשפר את Slack. באופן מפתיע במיוחד בחר באטרפילד לענות בכנות מרעננת: "הו, אלוהים, כן. אני מנסה להחדיר זאת גם לשאר הצוות, אבל אני בהחלט מרגיש שמה שיש לנו עכשיו הוא רק חתיכת חרא ענקית. כאילו, זה פשוט נורא, ואנחנו אמורים להיות מושפלים כשאנו מציעים את זה לציבור". הדברים של באטרפילד לא בהכרח נחשבים בעיניי מי שאוהב את היישום, וזו אולי הסיבה לכך שבסוף השבוע חזר המנכ"ל אל הציטוט המעט-משונה ואף הדגיש כי הדברים תקפים עדיין מבחינתו.

ב-Business Insider, שדיווח על הציוץ המוזר, סיפרו חברי המערכת העוסקת בתחום הטכנולוגי, שהחלו כבר בנובמבר 2014 ובעקבות הפרשיה לעשות שימוש במערכת התקשורת הארגונית ה"נוראה", ולמעשה הם נהנים ממנה עד עצם היום הזה. ולא רק במערכת התפשט השימוש ב-Slack כי אם רחבי ה-Business Insider כולו, והוא כעת בשימוש גם בקבוצות האחרות.

הבסיסיות של הכלי היא מה שאהבו במערכת האתר אז ב-Slack, ולטענתם היא גם בדיוק מה שהם עדיין אוהבים בו כיום, אף על פי ש-Slack של היום עושה כל מיני דברים מהודרים חדשים – החל בפקודות מותאמות אישית וכלה באינטגרציה עם יישומים אחרים. הצוות של ה-Insider מספר שהוא מכור במיוחד לפקודה "giphy/", וממליץ לקוראיו בהתלהבות לנסות למשל את הפקודה giphy Friday/.

בכל הנוגע לבאטרפילד – נראה שאין טעם להלל את Slack שלו בפניו כי משום מה דווקא הוא עדיין לא מתלהב מהילד המוצלח שהביא לעולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים