אובר משיקה שירות חירום סודי לנוסעים ולנהגים

משתמשי שירות ההסעות, וגם נהגיו, יכולים לחוש עכשיו מעט יותר בטוחים ● החברה החלה להפעיל שירות חירום מיוחד בעבור מקרים שבהם דבר מה בנסיעה השתבש או מהווה בעיה

אובר

נראה כאילו שאפליקציית הנסיעות הסופר-פופולרית, אובר (Uber), בודקת – מאז אוקטובר בשנה שעברה – שירות חירום שיעמוד לשירות המשתמשים שלה ב-22 ערים. אלא שאובר לא אצה לחשוף את הפיתוח החדש. קיומו של השירות לא הובא לידיעת הציבור עד ל-20 בפברואר, ואילו רק השבוע הקדישה החברה הצהרה שמפרסמת את דבר קיומו של שירות החירום באפליקציה שלה.

התכונה, המכונה Critical Safety Response Line, מאפשרת הן לנוסעים והן לנהגי אובר לקבל הכוונה לשני "מרכזי מצוינות" הממוקמים בפיניקס ובשיקגו.

החברה מציינת כי הנציגים המיוחדים של ה-Incident Response Teams זמינים בעבור הפניות בכל זמן ומסביב לשעון. "אנחנו תמיד מחפשים דרכים לשפר את התקשורת עם נוסעים ונהגים. בערים נבחרות בארצות הברית יש לנו תכנית פיילוט שבה נוסעים ונהגים יכולים להתקשר לנציג תמיכה של אובר ישירות מה-assistance, אם נוצר מצב דחוף לאחר נסיעה", הודיעה החברה בהצהרתה. אגב, בכל מקרה אם אי-פעם נוצרה בעיה בעבר ובהווה ניתן לפנות אל שירות הלקוחות של החברה באמצעות שיחת טלפון.

תכונות בטיחות באפליקציה

למרות נוכחות התכונה החדשה, הדגישה אובר במפורש כי שירות Critical Safety Response לא נועד בשום אופן להוות תחליף לפנייה אל מוקד 911. לפיכך, אם תופעה חמורה מתרחשת במהלך נסיעה באובר, פנייה ל-911 והתרעה לרשויות באזור הן עדיין דרכי הפעולה המומלצות.

אבל בעיות בנסיעות של אובר יש גם מחוץ לארצות הברית – החברה הפעילה שורה של תכונות בטיחות באפליקציה, המתאימות גם למשתמשיה בארצות האחרות. כך לדוגמה השיק שירות שיתוף הנסיעות תכונת לחצן מצוקה בהודו, לאחר שאישה האשימה נהג אובר בתקיפה מינית. בארצות הברית, לעומת זאת, בחרה אובר שלא לכלול את לחצן המצוקה כחלק מובנה מתכונות היישום.

אד דייוויס, מפכ"ל משטרת בוסטון לשעבר וחבר מועצת הבטיחות של אובר, ציין כי היעדר לחצן המצוקה  בארצות הברית הוא הדרך של החברה למנוע בלבול בזמני חירום. "אתה לא רוצה לבלבל אנשים בכל הקשור במי שלו הם צריכים לדווח, ואתה במיוחד לא רוצה שהם יזעיקו גוף שנמצא במרחק מהאירוע שהתרחש", אמר דיוויס.

אובר ציינה כי שירות החירום מיועד למקרים דחופים שאינם פליליים באופיים. אם, למשל, נוסע חולה בסוכרת ושכח את האינסולין שלו ברכב של אובר, המוקד יענה על הצורך לדווח ולזכות בסיוע באופן מושלם. החברה לא הודיעה עדיין איזה ערים יכללו ברשימת 22 האזורים שבהם נבחנת התכונה. לעומת זאת, היא הצהירה כי כל משתמש בארצות הברית יוכל להתקשר לקו החם שלה ולהיות מועבר לחבר מהצוות המיוחד החדש המתמחה בתגובה לאירועים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים