משתמשי 7 Windows מתלוננים על שדרוג ל-Windows 10 ללא הסכמתם

בזמן שהענקית מרדמונד מתפארת במחשבים הרבים שעוברים למערכת ההפעלה החדשה, חלק מהמשתמשים מתלוננים כי הם לא קיבלו, כראוי, הודעה על השדרוג הצפוי לפני שקרה

Windows 10. עוד תקלה

סיפורים על שדרוגים בלתי-רצויים ל-Windows 10 מופצים בימים האחרונים ב-Reddit ובטוויטר (Twitter), וזאת לאחר התיקון האחרון של השבוע שעבר.

המדווחים טוענים שאף פעם לא אישרו או יזמו את השדרוג, וש"הועזבו" ממערכת 7 Windows שלהם (או אולי מה-Windows 8) במפתיע. כל זה לא קורה במקרה, אלא כחלק מתכנית של מיקרוסופט (Microsoft), כמובן.

באוקטובר האחרון הודיעה החברה כי היא מתכוונת לסווג את Windows 10 כעדכון "מומלץ" מהגרסאות הקודמות, וזאת החל מראשית 2016. בנקודה זו, בישרה החברה, משתמשים רבים יקבלו את השדרוג ללא אישורם המפורש. לבסוף החל הסיווג החדש ב-1 בפברואר, ושדרוגים אוטומטיים החלו מתרחשים מאז. התלונות הרבות הנוכחיות מצביעות אולי על כך שהשקת העדכון הפכה ליותר אגרסיבית.

כך נראה העדכון המומלץ, על-פי מארי ג'ו פולי ב-ZDNet: "ראשית מקבלים המשתמשים התראה המודיעה להם שהמחשבים שלהם אמורים לקבל את מערכת ההפעלה Windows 10 בשלושת או ארבעת הימים הבאים. המשתמשים יכולים ללחוץ על קישור קטן ולבטל או לדחות את העדכון. מצד שני, סתם סגירה של החלון תגרום להודעה להופיע שוב שעה אחת לפני שעת העדכון המתוכננת. אם המשתמשים לא יבטלו או ידחו את השדרוג בתוך מסגרת הזמן הזו, העדכון יתחיל באופן אוטומטי".

סירוב להסכם הרישיון

בשלב זה, מסבירה פולי, "הדרך היחידה לסגת מהעדכון ל-Windows 10 היא סירוב להסכם הרישיון למשתמש הקצה, המופיע במהלך ההתקנה. דבר זה יגרום למערכת לחזור לגרסה הקודמת של Windows, אם כי מדובר בתהליך שאורך זמן רב".

לדברי פולי, "משתמשים שלא שדרגו עדיין את מחשביהם יכולים למנוע את התקנת Windows 10 על-ידי כניסה ל-Windows Update בלוח הבקרה, ולאחריה ביטול הסימון של התיבה המופיעה תחת 'עדכונים מומלצים', אשר מאשרת 'ספק לי עדכונים מומלצים באותו אופן שבו אני מקבל עדכונים חשובים'. כוונון ההגדרות יכול לעזור גם למנוע מהענקית מלשלוח לכם תזכורות שדרוג מציקות בעתיד".

מי שאינו קורא קבוע של אתרי חדשות ה-PC אולי לא הבין כלל כי מיקרוסופט מתכוונת לשדרג את המחשבים ל-Windows 10 באופן אוטומטי. למרות שהחברה טוענת שלמשתמשים יש שליטה מלאה של התהליך, הבלבול הפתאומי שעליו מדווחים משתמשים מוכיח כי הענקית נכשלה במתן התראה מספקת למשתמשיה, או שלא היה אכפת לה מהרגשתם.

דווקא יש הרבה מה לאהוב ב-Windows 10, אבל הדרך שהחברה מרדמונד מציעה את המערכת הזו לא מעוררת תחושה שמדובר בעדכון שאתם רוצים על המחשב שלכם.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    נראה את הארגון הראשון או האדם הראשון שיצליח לכופף את מיקרוסופט לא לשנות מערכת הפעלה כל שנתיים או שלוש שנים הרי מזה החברה הזו מתפרנסת, מיצירת מערכת הפעלה חדשה כל כמה שנים כאשר אנחנו הצרכנים שבויים שלה להערכתי אין דרך להימלט מלהשתמש במערכת הפעלה זו, גם IOS של אפל לא יותר טובה מהבחינה הזו. אין הדבר דומה לפייסבוק או ווטסאפ ,שבהם חייבים להשתמש. עובדה היא שהבנקים היו חייבים להחליף מערכת הפעלה בכספומטים מכיוון שמיקרוסופט החליטה שהיא לא תומכת יותר במערכת הפעלה זו , וזו רק דוגמה אחת מני רבות. כיצד אתם חושבים ביל גייטס נהפך לאחד האנשים העשירים בעולם?

אירועים קרובים