גיא ארנסט, AWS: "הכישלון הוא חלק מהתהליך בארגון לומד"

לדברי ארנסט, ארכיטקט פתרונות בכיר בחברה, "הבנו שיש בעיה בגידול בהיקף הנתונים - שאיננו יכולים לגדול יותר בבסיסי הנתונים הקיימים, כי איבדנו יותר מדי הוראות ולכן נדרשנו לחדשנות"

גיא ארנסט, ארכיטקט פתרונות בכיר, AWS. צילום: פלי הנמר

"במהלך העשור החולף הבאנו הרבה חדשנות לשוק, אך כמו עם חידושים רבים, לפעמים היו לנו כישלונות. כשזה קורה, יש לסגור במהירות את קו המוצר או השירות שכשל, ולהמשיך לרוץ קדימה ולומר 'לא נורא'. הכישלון הוא חלק מהתהליך של ארגון לומד, היוזם ופועל להזריק חדשנות". כך אמר גיא ארנסט, ארכיטקט פתרונות בכיר, AWS.

ארנסט דיבר היום (ג') במסגרת מפגש של C3, פורום המנכ"לים והמנמ"רים של אנשים ומחשבים, אותו הנחה פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה. המפגש נערך במסגרת AWS Pop-up Loft, שהחל בתחילת מרץ בתל אביב למשך שלושה שבועות ומופק על ידי אנשים ומחשבים.

מדובר במתחם ומרכז עבודה אותו הקימה ענקית מחשוב הענן, לחשיפת הפלטפורמה שלה בפני מפתחים בחברות סטארט-אפ, יזמים, סטודנטים ולקוחות – ללימוד, רישות אישי וייעוץ מקצועי. האירוע מתקיים עד ה-21 במרץ ב"בית המידות" ברחוב לילינבלום 23 בתל אביב. האירוע בישראל הוא החמישי בעולם, לאחר שהתקיים בסן פרנסיסקו, ניו יורק, לונדון וברלין.

ארנסט תיאר את התפתחות אמזון (Amazon), מאז עזב המייסד והמנכ"ל ג'ף בזוס את וול סטריט ב-1994, עבר לסיאטל ב-1995 והקים את החברה. בעשור הקודם, אמר ארנסט, "הבנו שיש בעיה בגידול בהיקף הנתונים. הבנו שאיננו יכולים לגדול יותר בבסיסי הנתונים הקיימים, כי איבדנו יותר מדי הוראות ולכן נדרשנו לחדשנות. ד"ר וורנר ווגלס, ה-CTO של אמזון, היה בין מפתחי ה-Dynamo – שירות של אמזון לבסיסי נתונים NoSQL, שאחד ממאפייניו הוא בהיותו בסיס נתונים שלא מאבד מידע".

המוטו: חדשנות כבקשת הלקוח

ב-2006, אמר ארנסט, "הוקמה Amazon Web Services – AWS, עם שני שירותים ראשונים – Simple Queue Service ו-Simple Storage Service הנקרא S3. חמישה חודשים לאחר מכן הושק Elastic Compute Cloud הנקרא EC2".

ב-2007, אמר ארנסט, "החברה השיקה את קורא הספרים האלקטרוני הראשון, ה-Kindle. הוא בא כמענה לדרישות לקוחות ומה נכון ללקוח – חלק רוצים ספרים פיזיים כי הם אוהבים את ריח הנייר, וחלק Kindle. הדרך בה אנו יודעים מה לפתח, היא לשאול את הלקוחות. 'חדשנות כבקשת הלקוח' – הוא המוטו".

כל רבעון רביעי בשנה, ציין, הוא משברי בשל גידול בעומסים הנובע מגידול במכירות ארגונים. ב-2008, אמר ארנסט, "החלטנו שאנו צריכים לעבור לענן, מהלך אמיץ ומורכב, שארך כשנתיים".

במקביל לחדשנות ב-IT, ציין, "ביצענו מספר רכישות בתחומים מרכזיים הודות למה שיכולות היו להביא לחברה. לדוגמה, רכשנו את Zappos. החברה פעלה בשוק ההנעלה וההלבשה מ-2009 והביאה איתה מיקוד בלקוחות, תואם לקו של אמזון ותרבות החברה שלה". ב-2012, ציין, אמזון רכשה את הסטארט-אפ Kiva, לטובת הפעלת רובוטים במרכזי הניפוק של החברה.

"הוספנו ב-2015 עוד עקרון ניהולי", סיכם, "והוא: 'היה סקרן ולמד'. המוטו שלנו הוא שגם היום, 'זה עדיין היום הראשון' וכך אנו פועלים".

דב טודורוב, מנהל פתרונות ארכיטקטורה, AWS

דב טודורוב, מנהל פתרונות ארכיטקטורה, AWS

דב טודורוב, מנהל פתרונות ארכיטקטורה, AWS, הציג את תפיסות האבטחה וההלימה לרגולציות בענן של החברה. "תפקידנו הוא שהענן יהיה מאובטח להרצת אפליקציות ארגוניות", אמר. "אבטחה במאה ה-21 היא אבטחה בענן, כי ענן הוא המיינסטרים של ארגונים".

הוא ציטט את טום סודרסטורם, CTO באחד מגופי נאס"א (NASA), ולקוח של AWS, לפיו "הענן הוא סביבה מאובטחת יותר מאשר הדטה סנטר הפנימי".

טודורוב השווה בין תקציבי אבטחה בענן מול עלות האבטחה ברישוי ב"חצר הבית" והצביע על הפערים: יחס של 3:5 בהיבט הטכנולוגיה – אבטחה פיזית, תשתיות, עלויות אנרגיה ורישות; יחס של 2:3 בהיבט תהליכים – תקנים, פרוטוקולים, הדרכות והבטחת האבטחה; ומחצית כוח האדם הנדרש לטיפול בנושא. "לקוחותינו רואים בענן מרחב מאובטח יותר ובעלויות מופחתות", סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים