"שינויי הטרנספורמציה הדיגיטלית: החלפה של מנמ"רים בצעירים שגדלו על האינטרנט"

כך אמר ג'ים סנור, אנליסט עצמאי ובעבר בכיר בגרטנר, בשיחה עם מאט גרין מ-Software AG ● לדבריו, "מתרחש כיום שינוי עסקי והמנמ"ר לא רגיל לזה"

מימין לשמאל: מאט גרין, סגן נשיא למודיעין שוק ב-Software AG וג'ים סנור, אנליסט עצמאי, בעל בלוג העוסק בטרנספורמציה דיגיטלית. צילום: יוטיוב

"התהליך שעובר על תעשיות רבות שבהן חברות סטארט-אפ זריזות מפתיעות חברות גדולות מובילות שוק והופכות את המודל העסקי שלהן למיושן, עשוי גם לקרות בתוך החברה ואף בתוך ארגון ה-IT". כך אומר ג'ים סנור, אנליסט עצמאי, בעל בלוג העוסק בטרנספורמציה דיגיטלית ולשעבר בכיר בגרטנר (Gartner) בשיחה פתוחה לעיתונאים עם מאט גרין, סגן נשיא למודיעין שוק ב-Software AG.

"חברות גדולות צריכות להזיז ספינה גדולה וזה קשה", אומר סנור. "הן צריכות כישורים שאולי לא קיימים בארגון. הבעיה העיקרית של חברות שנכנעות ליריבות היא שהן לא מקבלות אנשים עם הכשרה נכונה ולא מנהלות את השינוי".

"אנחנו צריכים לשנות את מערך הגיוס וההכשרה כדי שאנשים חדשים ייקלטו וותיקים ילמדו את הכישורים, ולהכין מערך עידוד כי ההצלחה של החברה להתמודד עם השינוי תלויה באג'יליות שיש לחברה בארגז הכלים שלה", הוא אומר.

לדברי סנור, "היום מתרחש שינוי עסקי והמנמ"ר לא רגיל לזה. הוא רגיל לחסוך הוצאות בתשתיות. למנמ"ר של המחר יהיה תפקיד בעסקי החברה עצמם. ייתכן שנצטרך ללכת על מנמ"רים צעירים אם המבוגרים לא ישנו את תפיסתם".

החיישנים אומרים מה שהם רוצים

בתשובה לשאלת גרין, מה הדוגמה הטובה ביותר שיש לו לטרנספורמציה דיגיטלית, אמר סנור כי "יש כמה דוגמאות בעולם, אבל האחת שנגעה לליבי קשורה בתחום המזון. חווה באוסטרליה הצליחה להגדיל את היבול ב-40% באמצעות טרנספורמציה דיגיטלית. הם לקחו מספר שדות והתקינו בהם חיישנים שיודעים כמה מים וחומרי דישון יש לצרוך. זרועות רובוטיות מגיעות עם מים ודשן כאשר החיישנים אומרים שהם רוצים. אם הם רוצים מים – אבל בשירות המטאורולוגי יודעים שלפני יומיים היה גשם בהרים והמים יגיעו אליהם – אז המערכת מוותרת על ההשקיה".

"הטרנספורמציה הדיגיטלית", אומר סנור, "היא היכולת להטמיע טכנולוגיה דיגיטלית כדי להביא תועלת לארגון בשלוש רמות: האחת לשפר את חווית הלקוח – לתת להם תחושה שיש שליטה ושהם מקבלים תועלת. הרמה השניה היא יעילות תפעולית ומצוינות תפעולית. בדוגמה של החווה, הם יכולים לקבל יותר מפחות. הרמה השלישית היא לייצר שירותים ומוצרים חדשים".

"לחברות גדולות יש יתרון בקשרים עם הלקוחות והן יכולות לנצל אותם כדי ליצור שירותים ומוצרים חדשים, לפני שחברה אחרת תאתגר את המודל העסקי", הוא מסביר. "חברות שנכנסות לתחום ישירות בצורה דיגיטלית, יכולות לקבל יתרון באמצעות השירותים החדשים. לחברות מפותחת לוקח יותר זמן. דוגמה לכך היא השירות של אובר (Uber) שאף נהג מונית לא היה חושב עליו – הוצאת כלבים לטיול".

גרין ביקש את התייחסתו של סנור לענן ועל כך הוא השיב: "הענן לא חייב להיות חלק מהטרנספורמציה הדיגיטלית. אפשר להקים מערכי אינטרנט של הדברים בלי להיות בענן. יש בעיות של אבטחה וגישה. לקוחות רוצים להתחיל על ענן מקומי ואחר כך הם מחליטים להתקדם. Software AG ראתה הצלחה עם Aris Cloud, שהוא הענן הפרטי הנמכר ביותר".

לשאלת גרין, איך הפלטפורמה הדיגיטלית של Software AG לעומת המתחרים? ענה סנור כי "אין עוד פלטפורמות דומות. יש מספר ספקים שעדיין לא הודיעו על פלטפורמת טרנספורמציה דיגיטלית. יש חברות שיש להן הרבה חלקים: יבמ (IBM), סאפ (SAP), ונראה התרחבות של שחקנים חדשים בתחום הטרנספורמציה הדיגיטלית כדוגמת אמזון (Amazon), גוגל (Google), אינטל (Intel) או יותר נכון שותפותיה. בסופו של דבר תהיה קונסולידציה בין שני סוגי הפלטפורמה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים