"מנמ"ר שאין לו אסטרטגיה לענן – אין לו כלל אסטרטגיה"
כך אמר נורם ג'ודה, ה-CTO של חטיבת השירותים במיקרוסופט העולמית ● לדבריו, "כשאני מביט לעבר תחילת העשור הבא, הצמיחה המאסיבית תהיה היכן שניתן יהיה להפיק ערך חדש באופן בו-זמני ובכמה מקומות"
"תפקידו של המנמ"ר השתנה ועליו לחדש בזמן אמת, תוך שילוב שלל טכנולוגיות-העל ההולכות ומתבססות בשוק: Big Data, מובייל, מחשוב חברתי ומעל הכל – הענן". כך אמר נורם ג'ודה, ה-CTO של חטיבת השירותים של מיקרוסופט (Microsoft) העולמית, בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים.
ג'ודה, בעל יותר מ-30 שנות ניסיון ב-IT, ועובד בענקית מרדמונד מ-1990, הוא מהמובילים במיקרוסופט בעולמות ניהול הטכנולוגיות וה-IT לארגוני אנטרפרייז, ומתמקד, בין השאר, במתודולוגיות להפחתה של סיכונים בהטמעה של מערכות IT בארגונים.
לדבריו, "לפני חמש שנים, ב-2010, התראיינתי לאנשים ומחשבים דיברתי על 2015, ואמרתי כי 'אני בטוח שעד אז עולם המחשוב ישתנה לחלוטין והוא יהיה כולו בענן. אנחנו בעידן של שינוי'. אז הנה אנחנו בשנת 2016, וחלק גדול מהארגונים אכן עבר למחשוב ענן. הענן הוא הפלטפורמה להשגת יעילות תפעולית ב-IT. מסחר מקוון נעשה בענן באופן מובהק וכך גם המחשוב במדיה החברתית. Big Data ו-Analytics, ניתוח צופה פני עתיד – עברו לענן מהר מאוד. אנו רואים דגמים חדשים לפיתוח מערכות, שהם אג'יליים, אבל עבר זמנו של השימוש בביטוי: כיום זה DevOps".
"עצתי למנמ"רים", אמר ג'ודה, "היא ברורה: 'אם אין לכם אסטרטגייה של הליכה לענן – אין לכם אסטרטגיה כלל'. כשאני מביט קדימה, לעבר תחילת העשור הבא – ב-2021, הצמיחה המאסיבית תהיה היכן שניתן יהיה להפיק ערך חדש באופן בו-זמני ובכמה מקומות. זה יקרה באמצעות למידה עמוקה עם התקנים, 'סוכנים' חכמים".
להגדיר מחדש תפקיד המנמ"ר
"יש לנו פתרונות שנבנים באמצעות היכולות הללו", אמר ג'ודה, "אבל מה שיותר מעניין הוא היכולת לשלב אותם – למשל לקיחת נתונים מהמדיה החברתית, שבאמצעות למידת מכונה, מספקת תובנות חדשות על הלקוחות של הארגונים. Microsoft Services מסייעת ללקוחות לנצל את יכולות הענן כדי להניע גמישות עסקית טובה יותר, עם דגש על חסכון בעלויות התפעוליות ועל חווית המשתמש".
לדבריו, "עבור המנמ"רים, הטמעת טכנולוגיית ענן מהווה הזדמנות להגדיר מחדש את התפקיד שלהם, ביישום האסטרטגיה העסקית של הארגון אותו הם משרתים ובו הם פועלים. יש להם את היכולת לשנות באופן מהותי את הדרך בה העסקים פועלים ומתחרים. אנו מסייעים ללקוחות הארגוניים לטפל בתחומים נוספים מעבר לענן: החל מאסטרטגיה ותכנון, שירותים בדטה סנטר, פתרונות ניידות ארגוניים, יישומים מודרניים, אבטחת מידע וניהול זהויות, ותפוקה עסקית".
לגבי Big Data, אמר ג'ודה, "הנתונים אכן גדולים בהיקפם, ויותר ארגונים מתמודדים עם נתונים – לעתים יותר ממה שהם באמת יודעים מה לעשות איתם. ישנם מקורות בלתי נדלים של נתונים, שיכולים לסייע לעסקים להתחרות ביעילות רבה יותר. ההיקף חסר התקדים, המהירות והמגוון של הנתונים, כל אלה עושים את התחום ליותר מאתגר. יש לנתח אותם כראוי כדי להפיק מהם ערך עסקי".
"ככל שחברות מתחילות לבדוק מה Big Data יכול לעשות עבורן, האתגרים גדלים: המיקוד עובר מהמבט לעבר, מהסיבתיות של הנתונים ומהדיוק של התוצאה לעתיד – אל עולם של מיתאמים, חוסר דיוק, ובחינת האפשרות וההסתברות שמשהו יקרה. זהו העתיד של Analytics".
לאפשר לעסקים להתחרות טוב יותר
בתחום המדיה החברתית בארגונים, אמר ג'ודה, "כלים חברתיים יכולים לאפשר לעסקים להתחרות טוב יותר, בכך שהם מאפשרים לעובדים להתחבר בדרכים שמוכרות להם בחיים הפרטיים, ובכך להניע יצירתיות וחדשנות. בנוסף, המדיה החברתית מסייעת לאפשר לעסקים להתחבר ללקוחות שלהם בדרכים חדשות, עם תגובה מהירה וניצול הזדמנויות חדשות".
הניידות, אמר ג'ודה, "מגדירה מחדש את האופן שבו אנשים משתמשים בטכנולוגיה בכל היבט של חייהם. היא גם מגדירה מחדש את החווייה הטכנולוגית שהם מצפים מעסקים – כעובדים, או ככאלה המצויים בקשרים המקצועיים שלהם, או כלקוחות. הניידות נתנה למשתמשים את היכולת להפוך את העסק לכזה הנמצא בכל מקום ובכל עת".
"אנו יכולים לעזור לאנשים להשיג יותר, על ידי מתן הכלים המסייעים להתגבר על המגבלות של זמן, מקום ומורכבות", אמר ג'ודה. "יש לנו שלוש שאיפות כדי לאפשר זאת: אנחנו רוצים לסייע לארגונים לגלות מחדש את תהליכי הפרודוקטיביות העסקית שלהם; לעזור להם ליצור מחשוב שיהיה אישי יותר; ולבנות עבורם פלטפורמת ענן אינטליגנטית".
לשוק ה-IT הישראלי, סיכם ג'ודה, "יש שני מימדי ליבה. האחד, הוא החברות והלקוחות שלהן, שניהם מתקדמים טכנולוגית, עם צרכים מתוחכמים ותובעניים. המימד השני הוא החדשנות, המוטבעת פה במהירות בצוותי העבודה בארגונים, שמביאה לכך שישראל מייצרת מוצרים ושירותים בליגה העולמית".
תגובות
(0)