מיקרוסופט תובעת 4 מיליון שקלים מאומניטק: "מכרה מדבקות מזויפות של מערכות הפעלה"

לטענת מיקרוסופט, אנשי אומניטק הדביקו על גבי מחשבים חדשים של דל מדבקות אותנטיקציה משומשות, ואלה שימשו כ-"רישיון" עבור מערכות ההפעלה ●"ניצול לרעה של המדבקות, בין אם על ידי זיוף, מכירה כרכיב נפרד או הסרה מהמחשב המקורי והוספה למחשב אחר, פוגע במיקרוסופט", נכתב בכתב התביעה

מיקרוסופט (Microsoft) הגישה הבוקר (ג') תביעה נגד אומניטק איכות, בטענה, כי זו "מכרה מחשבים חדשים של דל (Dell), שעליהם הודבקו מדבקות אותנטיקציה משומשות של מערכות הפעלה. המדבקות הללו הוסרו ממחשבים ישנים". כתב התביעה הוגש לבית המשפט המחוזי במחוז המרכז, והועמד על סך של ארבעה מיליון שקלים.

התביעה הוגשה באמצעות עו"ד עידן סידס, עודד שטייף ויונתן ופנר, בעילות של הפרת זכויות יוצרים, עשיית עושר שלא במשפט, עוולות מסחריות, פגיעה בזכויות קניין ופגיעה במוניטין של מיקרוסופט. החברה אף מבקשת מבית המשפט להוציא נגד אומניטק צו מניעה שיאסור עליה, בין השאר, למכור מחשבים שבהם מותקנות תוכנות של מיקרוסופט ללא רישיון.

על פי כתב התביעה, אומניטק מכרה לכאורה מחשבים מתוצרת דל, אשר הגיעו ללא מערכות הפעלה כלל. ההתקנה נעשתה בצורה מקומית, כאשר מדבקות אותנטיקציה משומשות, שהוסרו ממחשבים ישנים, שימשו כ-"רישיון" עבור מערכות ההפעלה שהותקנו על אותם מחשבים. מדבקות האותנטיקציה אינן מהוות רישיון בפני עצמן, צויין, והן נועדו לאפשר למשתמש קצה לבדוק אם אכן מדובר במוצר מקורי מתוצרת מיקרוסופט, ולא במוצר פיראטי. "ניצול לרעה של מדבקות האותנטיקציה, בין אם על ידי זיוף המדבקה, בין אם על ידי מכירתה כרכיב נפרד, ולחלופין – על ידי הסרתה מהמחשב המקורי והוספתה למחשב אחר, פוגע במיקרוסופט, שרוצה להעניק למשתמשי הקצה ודאות במקוריות של מוצרי התוכנה שלה", נכתב בתביעה.

עוד נטען, כי אומניטק עשתה לכאורה את המעשים הללו בקרב כמה מלקוחותיה, בין השאר במכללת אורט בראודה בכרמיאל. לדברי מיקרוסופט, "ברור שההתקנות של עותקי התוכנה לא נעשו על ידי חברת דל".

"בנוסף לנזק הכספי הרב שנגרם למיקרוסופט ככלל", נכתב בכתב התביעה, "מעשיה של אומניטק גורמים נזק כבד לשמה הטוב של החברה בשוק הישראלי".

מיקרוסופט מבקשת מבית המשפט שאם לא ימצא לנכון לפסוק לה ארבעה מיליון שקלים, ישית על אומניטק סכום של 100 אלף שקלים בגין כל הפרה של זכויות יוצרים שכזו. "מיקרוסופט רואה בחומרה רבה תופעה זו, והיא תמשיך לנקוט בהליכים משפטיים חמורים נגד משווקים החשודים במכירה של תוכנות בצורה זו", נמסר מטעם החברה.

טרם הוגש כתב הגנה.

מאומניטק נמסר, כי "החברה הופתעה מעצם הגשת התביעה נגדה על ידי מיקרוסופט לפני פנייה אליה. במידה והייתה מתבצעת פנייה שכזאת, סביר להניח כי לא הייתה מוגשת תביעה, מאחר שאומניטק  מקפידה על פעילות כחוק".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הלל צדק

    אומניטק, אל תפחדו מהם... מותר ואפשר למכור רשיון תוכנה. על ידי בעליה ללא התערבות יוצר התוכנה. מערכת הפעלה היא גם תוכנה. מייקרוסופט ואוטודסק ואדובי וכל השאר יכולות לחפש להן חברים.. אנה ראו שני תקדימים של בתי דין בארה"ב Autodeskhttp://www.eff.org/files/vernororder.pdf Adobehttp://cryptome.org/softman-v-adobe.htm

אירועים קרובים