חדש בפייסבוק: דפים מאומתים יוכלו לשתף תוכן ממותג

פייסבוק הודיעה על שינוי במדיניות התוכן הממותג שלה, שיאפשר לחברות תקשורת, אתרים ומשווקים לשתף פרסומים ברחבי הרשת החברתית - בתנאים מסוימים

תוכן ממותג בפייסבוק? אפשרי - במגבלות. צילום אילוסטרציה: BigStock

תוכן ממותג מוגדר ככל פוסט – תמונה, וידיאו, טקסט או כל אמצעי אחר – המבקש לקדם מותג של צד שלישי. כך אם, למשל, להקת רוק נתמכת על ידי נייקי (Nike) ובתמורה היא אמורה להזכיר כמה חבריה אוהבים לרוץ ולהתעמל עם בגדי ונעלי החברה, תוכן זה היה אסור לשימוש בפייסבוק (Facebook) בעבר. הסיבה היא, כנראה, החשש של הרשת מעודף פרסומים בסגנון, שעלול היה להפוך אותה למרחב עמוס בספאם. אבל לא רק – לכאורה ברור שהסכמה של הענקית לכזו התנהלות הייתה נוגסת בחלק מההכנסות של הרשת.

אלא שעם כל זאת, פייסבוק החליטה באחרונה לאפשר לדפים מאומתים לשתף כמה סוגים של תוכן ממותג הכולל, בין השאר, מבצעים; וידיאו או תמונה שמציעים מוצרים של ספקים חיצוניים, מותגים או ספונסרים נבדלים מאלה שהם בעלי העמוד; כרטיסי קצה; מיקום מוצר; לוגו של נותני חסות; ופרסומים שחושפים בבירור את העובדה שהתוכן ממומן או מסופק על ידי צד שלישי.

לצורך השינוי השיקה פייסבוק כלי תוכן ממותג חדש, שזמין דרך ה-Page composer על שולחן העבודה וה-iOS, כשהאנדרואיד (Android) יצטרף בקרוב; וכן דרך Power Editor ,Ads Manager, ה-Marketing API ובאפליקציית iOS Mentions, שבהם בעלי האתרים חייבים להשתמש בעת פרסום תוכן שיווקי. בעזרת כלי זה, החברה או הסלבריטי חייבים לתייג את המותג המקודם, כך שהפוסט יהיה מובחן מפוסטים "רגילים".

פייסבוק ממשיכה לאסור צורות אחרות של תוכן ממותג ומוצרי צד שלישי שמקודמים בתחילת או בסוף סרטוני וידיאו. גם תכונות כגון שכבות גרפיות וסימני מים עדיין אסורות, כמו גם קידום הנכלל בתמונת הקאבר או הפרופיל.

תוכן ממותג – חלק גדל ומתפתח מנוף התקשורת

מדוע פייסבוק שינתה לפתע את מדיניות הקידום שלה? בכדי להבין זאת שווה להעיף מבט נוסף באזהרות שהוסיפה הענקית, שבהן היא מבקשת שמשווקים יתויגו מסיבה מאוד פשוטה. כאשר פוסט ממותג מתפרסם, הגוף המקודם יקבל התראה ויינתן לו מידע על האופן שבו הפוסט מופיע – כולל מספר הקליקים, ההגעה, המעורבות וכן הלאה. אז תציע פייסבוק לגוף המשווק כלים נוספים על מנת לקדם את הפוסט, מה שיפתח הזדמנויות נוספות וחדשות בעבור הרשת החברתית להרוויח מהיוזמה.

"עדכון זה הוא משהו שחברות התקשורת, אישי ציבור, משפיעים ומשווקים ביקשו, מאחר שתוכן ממותג הוא חלק גדל ומתפתח מנוף התקשורת", הסבירו קלייר רובין, מנהלת מוצר בפייסבוק, וניק גרודין, סמנכ"ל שותפויות, בהודעה שפרסמו בבלוג של החברה. השניים הוסיפו והסבירו בפוסט כי "עכשיו יהיו האנשים מחוברים ליותר תכנים שמעניינים אותם בפייסבוק, כמו אתרים וגורמים בעלי השפעה שיספקו להם תמריץ לשתף תוכן איכותי יותר – מכל הסוגים – עם האוהדים שלהם. אנחנו יודעים שרבים משותפינו העסקיים הם בעלי שותפות קיימת עם משווקים ושעדכון זה מספק להם את היכולת להרחיב את עסקי התוכן למותג שלהם בפייסבוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים