יאהו ממשיכה להידרדר: עברה להפסד נקי
החברה פרסמה תוצאות שליליות, שלהערכת האנליסטים מקדמות אותה צעד נוסף אל עבר מכירה עתידית
יאהו (Yahoo) ממשיכה ללכת מדחי אל דחי וסיימה את הרבעון הראשון של השנה עם תוצאות שעשויות לקרב אותה צעד נוסף אל עבר המכירה.
החברה רשמה במהלך הרבעון ירידה של 4.48% בהוצאות ל-1.25 מיליארד דולר, אולם ירידה בולטת יותר, של 11.32%, בהכנסות ל-1.09 מיליארד דולר.
כתוצאה מכך, יאהו עברה מרווח להפסד בכל סעיפי הרווחיות. היא סיימה את הרבעון עם הפסד נקי של 98.29 מיליון דולר לעומת רווח של 22.17 מיליון ברבעון הראשון של 2015, הפסד לבעלי המניות של 99.23 מיליון דולר בהשוואה לרווח של 21.2 מיליון והפסד נקי למנייה של 10 סנט מול רווח של שני סנט.
עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות גדלו ב-8.96% ל-510.35 מיליון דולר, הרווח הגולמי פחת ב-23.86% ל-576.8 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 53.06%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות פחתו ב-11.94% ל-744.02 מיליון דולר וההפסד זינק ב-91.42% ל-167.21 מיליון.
לעומת המספרים, המנכ"לית, מריסה מאייר, הביעה שביעות רצון מהתוצאות. היא ציינה כי "אני מרוצה מהתוצאות הרבעוניות, שהיו בהתאם לציפיות. התחלנו את 2016 ואת התוכנית האסטרטגית שאנחנו מיישמים במהלכה ברגל ימין. אנחנו ממשיכים להתמקד בהקטנת ההוצאות והגדלת קצב הצמיחה ארוך הטווח של החברה".
מאייר, כאמור, מרוצה אך אנליסיטים מעריכים שהתוצאות רק יאיצו את תהליך מכירת החברה. המשך כהונתה כמנכ"לית עומד בסימן שאלה גדול, נוכח העובדה שהיא הובאה ליאהו כדי לשקם אותה ולא הצליחה בכך. אולם, לא צריך לרחם עליה: על פי החוזה שלה, מכירת החברה ופיטוריה יזכו אותה במצנח זהב (יותר נכון, מצנח פלטינה) של כ-37 מיליון דולר.
תגובות
(0)