האם נהגי אובר מסרבים לתת שירות לעיוורים?
בתביעה שהגישה המועצה הלאומית למען העיוור בארצות הברית נטען כי נהגי החברה עברו ביודעין על החוק כשסירבו להעלות למוניות שלהם עיוורים עם כלבי נחייה
אובר (Uber), החברה והאפליקציה שמאפשרת כמעט לכל אחד להפוך לנהג מונית, לא ממש יורדת מהכותרות בחודשים האחרונים.
הפעם מדובר בהסדר פשרה עליו הסכימה החברה לחתום בתביעה שהוגשה ב-2014 בידי עורכי הדין של המועצה הלאומית למען העיוור בארצות הברית. בתביעה טענה המועצה שנהגי החברה, לפחות בכמה עשרות מקרים שהיא מודעת אליהם, עברו ביודעין על החוק כשסירבו להעלות למכונית שלהם עיוורים עם כלבי נחייה.
החוק האמריקני, כמו גם הישראלי לצורך העניין, מחייב נהגי מוניות להסיע ברכביהם עיוורים עם כלבי נחיה. נהגי אובר נחשבים כנהגי מונית, ולכן הם חייבים לעמוד בחוק הזה. עם זאת, לפי התביעה, בעשרות מקרים ידועים זה לא קרה, ונהגי אובר סירבו להעניק שירות לעיוורים עם כלב נחיה.
לפי הסדר הפשרה שנחתם בסוף השבוע, החברה תבצע פעילות בקרב נהגיה כדי להבהיר להם מהו החוק, ושהם צריכים לעמוד בו. בנוסף היא תתרום סכום של כ-225 אלף דולר, בשלושה תשלומים שנתיים, למועצה למען העיוור.
"הגישה לתחבורה אמינה ויעילה קריטית ליכולת של האנשים העיוורים לחיות את החיים שאנו רוצים עבורם", אמר בעקבות ההסכם מארק ריקובונו, נשיא המועצה למען העיוור.
תגובות
(0)