ברודקום ממשיכה לרכוש בישראל: קנתה את מגנהקום ב-60 מיליון דולר

הנרכשת פיתחה את טכנולוגיית Wam, שמותאמת לדור החמישי בסלולר ● היא מסוגלת להכפיל את הקיבולת של רשת הסלולר ולהקטין בחצי את צריכת האנרגיה

ברודקום

ענקית השבבים ברודקום (Broadcom) ממשיכה לרכוש חברות בישראל וביצעה באחרונה את הרכישה ה-13 של חברה מקומית. הנרכשת הפעם היא מגנהקום, סטארט-אפ מפתח תקווה שמפתח טכנולוגיה בשם Wam, שמותאמת לדור החמישי בסלולר. על פי הערכות, סכום העסקה עומד על 60 מיליון דולר.

טכנולוגיית Wam מסוגלת להכפיל את הקיבולת של רשת הסלולר ולהקטין בחצי את צריכת האנרגיה, ומה שחשוב יותר – היא ניתנת לשילוב בתשתיות קיימות, תוך שיפור טווחי התדרים ורוחב הפס. הטכנולוגיה נמצאת בשלבי פיתוח אחרונים.

מגנהקום הוקמה בסוף 2013 על ידי יוסי כהן, שמשמש כמנכ"ל החברה, ואמיר אליעזר. עד כה היא גייסה כשמונה מיליון דולר ממשקיעים פרטיים. מכאן שהמשקיעים יקבלו כ-7.5 דולר על כל דולר שהשקיעו.

בין החברות שברודקום רכשה בישראל ניתן למנות את VisionTech, שעוסקת בדחיסה ועיבוד של קבצי MPEG-2 – רכישה שבוצעה בנובמבר 2000 תמורת 777 מיליון דולר במניות. ב-2005 היא קנתה את Siliquent, שסיפקה בקרי תקשורת. מאוחר יותר ברודקום מכרה אותה ל-QLogic תמורת 147 מיליון דולר.

ענקית השבבים עצמה נרכשה במאי אשתקד על ידי החברה הסינגפורית אווגו (Avago), בעסקת ענק בשווי של 37 מיליארד דולר.

ברודקום מעסיקה כ-8,500 עובדים, מהם 700 בישראל, ושווי השוק שלה עומד על 54 מיליארד דולר.

השתתף בהכנת הידיעה: יוסי הטוני

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים