המומנטום החדש של דוקומנטום

דוקומנטום, פלטפורמת ניהול התוכן הדומיננטית של EMC, עוברת מתיחת פנים, רענון והתאמה למציאות המשתנה ● שם המשחק: פחות הוצאות ויותר רכיבים אשר קלים ליישום ומותאמים לתהליכים עסקיים במגזרים השונים ● סיכום ההכרזות בכנס שנערך השבוע באתונה וכיצד אלה יבואו לידי ביטוי בשוק הישראלי?

אתונה, בירת יוון – ערש הדמוקרטיה – אירחה השבוע כ-1,500 לקוחות ושותפים עסקיים של דוקומנטום (Documentum), פלטפורמת ניהול הידע הדומיננטית של EMC. שמו של הכנס היה "Momentum 2009", ולמרות חששות מארגני הכנס ממיעוט משתתפים בשל המצב הכלכלי – לא ניתן היה למצוא מקום פנוי בלובי הענק והמפואר של מלון אינטרקונטיננטל, שאירח את הכנס. לכנס הגיעו בכירי EMC מארצות הברית ואירופה, כמו גם ממדינות נוספות. ניכר היה בהם שברצונם לנצל את ארבעת ימי הכנס ליצירת מומנטום חדש לתחום ניהול התוכן והמידע הארגוני, כשדוקומנטום – במרכז.

המשמעות של ניהול תוכן כיום בארגונים גדולים ומבוזרים, היא רחבה וקריטית יותר מבעבר. כך, אמר מארק לואיס, נשיא חטיבת ניהול התוכן והארכוב ומבכירי EMC העולמית, כי למרות כל המערכות והפתרונות הממוחשבים, עדיין מרבית התהליכים בארגונים הם מבוססי ניירות. זו הקרקע עליה פועלת כעת EMC: המגמה הכלל עולמית לחסוך בנייר מסיבות אקולוגיות, לצד התייעלות הנובעת מהמיתון, לא תוכל להתקיים אם התהליכים התפעוליים שנעשים מדי יום לא יעברו שינוי ממשי, ויעברו מיכון. תהליכים אלו הם פרי החלטות יומיומיות שמקבלים משתמשים בכל רגע בכל מקום בעולם. מיחשובם הוא משימה כבדה ביותר, שאינה יכולה להיעשות ביום אחד.

מנגד, שידרו הלקוחות לאנשי EMC את המסר הבא: אנו אוהבים את דוקומנטום, מתמסרים לו בקלות, אבל החיים נעשים קשים מיום ליום, העלויות נעשות יקרות מאוד, בקיצור, זה "כבד עלינו". בינתיים, המיתון דפק בדלת, והנהלות ארגונים סימנו את ההשקעות בדוקומנטום בעדיפות נמוכה לעומת תהליכים אחרים. כך, ויטני טידמארש, מנהלת השיווק של חטיבת ניהול התוכן ב-EMC, אמרה לאנשים ומחשבים, כי EMC צפתה את המגמה הזו כשנתיים לפני המיתון, וכשהוא פרץ, היא באה אליהם עם פתרונות מוכנים, פשוטים וקלים יותר. הנה כי כן, פלטפורמת דוקומנטום עוברת מתיחת פנים, רענון והתייעלות, כפי שנדרש כיום מכל תהליך בארגון.

הכלים החדשים ש-EMC הציגה, כמו ההכרזה המשמעותית על חבילת הכלים XCP, מאפשרים לארגון לדעת מה קורה עם המסמכים שלו, אלה הם לב ליבם של התהליכים העסקיים. טידמארש הוסיפה שכאשר EMC החלה לתכנן את התהליך הזה, היא הבינה שעלולה להיות להם בעיה עם חברות האינטגרציה וההטמעה, משמע עם השותפים העסקיים שלה. "ישבנו איתם, ושאלנו: אילו תהליכים אתם עושים היום עם הלקוחות ומה הייתם רוצים שזה יהיה אוטומטי, על מנת שתוכלו להקל על עצמכם. הלכנו איתם צעד אחד צעד", אמרה, "וכך תפרנו את ההכרזות שמוצגות כיום בכנס, מארז חדש של כלי ניהול תוכן, שמוכנים ליישום, מבלי הצורך לכתוב שורות קוד יקרות ומורכבות. שם המשחק הוא מהירות וזריזות".

איל פלדמן, סגן נשיא חטיבת פתרונות עסקיים, NessPRO, נס טכנולוגיות, עמד בראש המשלחת הישראלית לכנס באתונה. פלדמן ציין, כי "דוקומנטום נמצאת כיום כמעט בכל סביבת עבודה ארגונית. היא מזוהה יותר מכל בחלק התפעולי של הארגון, מקושרת לארכוב, וכל המערך הזה יושב על האחסון של EMC". לדבריו, "EMC הציגה ייעול חשוב, בשל היכולת לדלג על שלב כתיבת קוד לפיתוח הכלים שדוקומנטום מציעה: על המיישם לבצע את ההגדרות המתאימות לעסק שלו, כאשר החבילה שהוא מקבל כבר מוכנה מראש לצרכים של המגזר אליו הוא שייך".

בהתייחסו לשוק הישראלי, אמר פלדמן, כי "זוהי מגמה שרק מתחילה. הלקוחות הקיימים רוצים להתקדם ולהרחיב את יכולות ניהול התוכן. גופים גדולים מגלים התעניינות רבה, כי זה משתלב אצלם עם המגמות של התייעלות וניהול טובים יותר". הוא הדגיש, כי EMC הציגה בכנס מפת דרכים לשנים הבאות: "אין ספק שזו פריצת דרך טכנולוגית. לאף אחד מהמתחרים שלנו אין מוצרים כאלו. אנו מביאים ללקוח כלים מוכנים, שמאפשרים לו להסתגל מהר יותר ובצורה זולה יותר, למציאות החדשה", אמר פלדמן.

לדברי פלדמן, מיחשוב ענן יהיה מנוע הצמיחה למפת הדרכים של EMC בעולם ניהול התוכן, מעצם היותו מודל של תשלום על רכיבים, או תשלום על שימוש בפועל ולא על חבילות שלמות. איתי צור, מנהל מכירות דוקומנטום, NessPRO, נס טכנולוגיות, הוסיף כי "מעבר לתפיסה החדשה של שימוש בניהול המידע והתוכן, חשף הכנס שיתוף פעולה מרכזי ביותר עם מיקרוסופט (Microsoft), על גבי פלטפורמת SharePoint. המשמעות היא שבישראל, כבמדינות אחרות, נפתח בפנינו שוק גדול מאוד של משתמשי הפלטפורמה, שהגיעו לתקרת זכוכית במיצוי יכולות של הפורטל לסייע להם בניהול התוכן. ישראל היא הרי מדינת מיקרוסופט, ומכאן שהחשיבות של שיתוף פעולה זה. יש לנו הרבה עבודה לעשות".

לצד ניהול המידע הארגוני, מצוי עולם הארכוב. עד היום הוא היה גוש אחד שטופל בדרכים שונות, והיווה מקור להוצאות מיותרות, ולעיתים אף לא סיפק את הסחורה ברגע האמת. הרגולציות החדשות לצד מגמת ממשל ה-IT, הביאו לכך שהארכוב הפך להיות מרכיב מרכזי בחלק התפעולי של הארגון. לכן, נדרשים פתרונות כדי לנהל אותו, לשמור על הדינמיות שלו ועל זמינות המידע המאורכב. בתחום זה ביצעה EMC מהלך נוסף, שנחשף בכנס: היא ארזה חבילת מוצרים חדשה תחת השם SourceOne, המאפשרים לנהל בצורה פרואקטיבית את התוכן הארגוני, תוך ניהול סיכונים מושכל, מוכנות להלימה לרגולציות, שיפור התפעול וניצול מחודש של התוכן המאורכב.

התוצאה: צמצום משמעותי מאד של עלויות הארכוב. מיכאל גרינברג מנהל את חטיבת המוצרים הזו ב-EMC אירופה. הוא ישראלי שעלה במעלה הדרגות והתפקידים ב-EMC וחי במינכן בשנים האחרונות. גרינברג הסביר, כי ארגונים רבים, לרבות אלו הנסחרים בבורסות ארה"ב ואירופה השונות, מחוייבים להיות מוכנים לבקשה שתגיע מרגולטורים, לחשיפת תיעוד מסמכים כמה שנים אחורה.

השורה התחתונה: בכנס "Momentum 2009" ירתה EMC את יריית הזינוק לעולם החדש של ניהול התוכן, כאשר היא מעמידה אתגר לא פשוט בפני מתחרותיה: יבמ (IBM) ו-OpenText. בדרך אל היעד היא חברה למתחרה נוספת, מיקרוסופט, שפתחה בפניה שוק ענק של משתמשים שצמאים להרחיב את יכולות ניהול התוכן שלהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים