תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Juniper Customers 2016, יום ג' 14 ביוני, מלון דן אכדיה, הרצליה

האתגר לרשת העתידית – פשטות!

05/06/2016 13:51
אלי קושרבסקי, מהנדס מערכות בכיר בג'וניפר

כתב: אלי קושרבסקי, מהנדס מערכות בכיר בג'וניפר (Juniper)

"פשוט". זו המילה הראשונה, שאני שומע מלקוחות שמתארים כיצד היו רוצים לראות את הרשת העתידית אותה אנו מתכננים. הבעיות מתעוררות בשלב קצת מאוחר יותר, כאשר מילים כמו יתירות, שרידות ואבטחת רמת שירות (QOS) נכנסות לתמונה. צריך לזכור שאנחנו צריכים להיות מוכנים לעתיד ולכן נדרשת גם תמיכה ב-SDN, כי לא ניתן לבנות רשת מודרנית ללא תמיכה זו, ונקנח כמובן בדרישה החשובה מכולם – הפתרון צריך להיות גמיש ולהתמודד בצורה טובה גם עם אתגרים בלתי צפויים.

לאט לאט אני מתחיל לדמיין כיצד תיראה רשת דור העתיד של הלקוח שלי, ואני מבין שאני יכול להתמודד עם כל האתגרים שמציבים בפני, פרט לאחד – הפשטות. על מנת לקיים את כל הדרישות נאלץ להפעיל לא מעט מנגנונים, חלקם פשוטים להבנה ותחזוקה וחלקם מורכבים. בקיצור, פשוט זה לא יהיה.


עד כה המשימה להסתיר את מורכבות הרשת הייתה נתונה בידי אנשי מערכות וניהול ובקרה, אלא שהמציאות מלמדת שמעטים הם המקרים בהם מערכת ניהול יכולה לפתור את כל המורכבות. מערכות בקרה, אפילו הטובות שבהן (ובדרך כלל גם היקרות ביותר) אינן פותרות את כל הבעיות. מערכות אלו מבצעות קונפיגורציה פשוטה ואיתור תקלות בסיסי ביותר, מצד שני הטמעה של מערכת בקרה הינה פרויקט בפני עצמו עם מורכבות משלו.

ג'וניפר נטוורקס מציעה פתרון חלופי. ג'וניפר בנתה פתרון שיאפשר לבנות רשתות אשר מספקות שירותים מורכבים ביותר תוך שמירת פשטות ניהול הרשת. הפשטות מתבטאת בניהול מתג אחד גדול. הפתרון מבוסס על עד שני מתגי ליבה – אשר ינהלו מערך של עד 128 מתגי קצה. כאשר מתג הקצה מחובר למתגי הליבה הוא הופך להיות מתג לוין, כל המבואות (הפורטים) שלו הופכים להיות מבואות של מתג הליבה, במילים אחרות מתג הלוין הופך להיות כרטיס קו של מתג הליבה.

הפתרון נקרא פיוז'ן (Fusion) והוא תומך בשלושה תתי-פתרונות אשר כל אחד מהם מתאים לסביבה שונה: חוות שרתים, חיבור משתמשי קצה וספקי שירות. ניתן לממש את הפיוז'ן על ציוד מיתוג סטנדרטי וכל מתג לוין יכול לשמש כמתג עצמאי לכל דבר כאשר אינו מחובר לפיוז'ן. כל היכולות – ללא המורכבות.

אירועים קרובים