סתוית נבון, סאפ ישראל: "חדשנות היא היכולת לשנות התנהגות של אנשים"
לדברי נבון, מנכ''לית החברה, "השינוי הדיגיטלי חייב להתחבר לערך ולמדד עסקי - אחרת הוא נשאר סיסמה ריקה"
"השינוי הדיגיטלי, המסע של הארגון להפיכתו לדיגיטלי הוא נושא המצוי על שולחנו של כל מנכ"ל ובראש של כל הנהלת ארגון. כולם יודעים שהם צריכים לעסוק בנושא. אבל השאלה היא איך"? כך אמרה סתוית נבון, מנכ"לית סאפ (SAP) ישראל.
נבון דיברה בפתח המליאה המרכזית של כנס SAP Forum & ISUG 2016. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ב') באולם אירועים LAGO, ראשון לציון, בהשתתפות יותר מ-1,500 לקוחות ושותפי החברה. את המליאה המרכזית הנחה עופר מילבסקי, סמנכ"ל תפעול, סאפ ישראל.
לדברי נבון, "השינוי הדיגיטלי חייב להתחבר לערך ולמדד עסקי – אחרת הוא נשאר סיסמה ריקה. הדבר הראשון שנדרש לעשות הוא לבחון כיצד ארגונים אחרים בארץ כבר עשו זאת".
השיח נסוב סביב החדשנות
היום, אמרה נבון, "אנחנו מדברים על דברים שלא היינו יכולים לדבר עליהם לפני שבע-שמונה שנים. מפגש שכזה עם לקוח ארגוני מתחיל בחמש דקות שיחה על ERP ומכאן והלאה, השיח נסוב סביב החדשנות".
חדשנות, הסבירה נבון, "היא היכולת לשנות התנהגות של אנשים, לשנות את האופן בו הם עושים דברים ופועלים". כך אמרה נבון, "כיום, על בסיס טכנולוגיה, אנחנו משנים התנהגות צרכנית. אנחנו יכולים לעודד אנשים לצרוך – מבלי להגיע למרכז קניות או בנק, או כל סניף פיזי, כי אם צריכה דרך מכונה".
דוגמה לכך, אמרה, "היא שכיום ניתן לקנות צמיד פלסטיק, שיש לו חיישנים, במחיר של דולרים בודדים. צמיד זה יכול להחזיק הרבה מאוד מידע אישי". כך, הסבירה, "בפארק של דיסני (Disney) באורלנדו, ארצות הברית, ניתן לבצע רכישה מוזלת של כרטיסי כניסה – באמצעות הצמיד. הרווח של הלקוח הוא בכך שנחסכה ממנו העמידה בתור, והוא רכש את הכרטיס בהנחה. הרווח של הפארק הוא בצמצום מספר ההונאות, כי לא ניתן להעביר כרטיס מאחד לשני".
להעלות את רמת שביעות רצון הלקוח
"במהלך השהות בפארק, הם יכולים לנתב את התורים בקלות, כי הם יודעים מה המיקום של המשתתפים עם הצמיד, הם יכולים לתת לי תחושה אישית וחווייתית, לדבר אליי דרך מסכים – או רובוטים, לברר מה מצבי כשאני עולה על מתקנים מפחידים, ולצלם אותי. הם יכולים להגדיל מכירות, כי הם יודעים מה המיקום שלי. למעשה, השימוש שלי בצמיד איפשר לפארק לפתח מודלים עסקיים חדשים, להגדיל מכירות, להעלות את רמת שביעות רצון הלקוח ולנהל את הקיבולת של הפארק".
בהתייחסה לעולם של ריבוי הנתונים, אמרה נבון כי "ל-Big Data אין משמעות – אם לא הופכים אותו לתובנות, משמע Smart Data. אם המידע רק נאגר ונאגר, ולא בצורה מאורגנת, הוא נראה כמו החפצים במחסן בביתי".
לדבריה, "אנו מטפלים בתחום שמעבר ל-Big Data, להפוך את הנתונים למידע חכם, ממנו מפיקים ערך עסקי, לטובת בניית מודלים או תהליכים עסקיים חדשים. כך, עם המידע שיש לי, ניתן לייצר תובנות לעתיד".
נבון סיכמה באומרה כי "יש לנו את היכולת העסקית, הפיזית והטכנולוגית – להיות שותפים פעילים של הלקוחות הארגוניים במימוש המהפכה הזאת".
תגובות
(0)