מיהו מנהיג טכנולוגי אמיתי?
המנהיג הטכנולוגי הוא מישהו שיש לו את היכולת לייצר השראה בקרב כל מי שבא איתו במגע - כך על פי סקר שנערך באחרונה ● כיצד מגיעים לשם?
ניהול ארגון טכנולוגי, עצמאי או כחלק מארגון גדול, הוא אחת המשימות הקשות שעומדות בפני מנמ"רים בדור הנוכחי. המיצוב החדש של המנמ"ר חייב לכלול תכונות שנדרשות ממנהלים בכירים בכל ארגון.
סקר אינטרנטי שערך אחד הבלוגרים של המגזין CIO שרטט קווים לאופיו של המנהיג הטיפוסי בעולם הטכנולוגי. על פי סקר זה, מנהיג הוא מישהו שיש לו את היכולת לייצר השראה בקרב כל מי שבא איתו במגע, בניגוד למישהו שיש לו אולי תכונות מבריקות, אבל הן לא מורגשות באופן קבוע. מכאן המסקנה המרכזית מהסקר, שלא משנה איזה אופי ואיזה דפוס ניהול יבחר המנהיג, העיקר שזה יהיה אחיד, יציב וברור לאורך כל הדרך – עד לאחרון העובדים, שאחרת אלה יגלו את חולשתו.
בהמשך הסקר נשאלו המשיבים כיצד הם מציירים את דמות המנהיג הטכנולוגי בארגון. הם השיבו שמנהיגים יציבים הם בעלי יכולת לזהות מיד תופעות קריטיות, לעומת מנהלים שמפזרים את סדר היום שלהם על יותר מדי משימות ולא מתמקדים בעיקר. הדרך הבטוחה לכישלון ניהולי של המנהיג היא לטפל בדברים הלא נכונים ולא בדברים שהם חשובים לבריאות הארגון. מנהיג שלא יודע לעקוב אחר דברים שכבר הוחלט עליהם ומעסיק את עצמו כל רגע בטרנדים חדשים עלול לאבד את הקבוצה שהוא מנהל אותה.
חשוב מאוד שדפוס ההתנהגות של המנהיג יהיה שקוף, ברור ובמיוחד יציב. מנהל לא חייב להיות נחמד לכולם, אבל הוא גם לא צריך להיות רובוט שחי במסגרת הצרה שלו. מנהיג חייב לגלות נוכחות במשרד בכל יום. עליו להפנים שהוא תמיד בחזית, ומהווה סמל לחיקוי ומעקב. הוא חייב לסגל לעצמו איפוק במשך כל היום – גם בשעות שבהן דברים לא מתנהלים כמו שצריך וגם כאשר הכול הולך לשורה. כפי שנאמר, יציבות ואחידות הן שם המשחק.
המבחן – גם מול הלקוחות
מבחנו של מנהיג לא נמדד רק בתוך הארגון אלא גם מול הלקוחות הישירים שלו. הצגת ערך מוסף ללקוח שנובעת מפעילות הארגון כולו היא נקודה מרכזית ביכולת של ארגון עסקי להתקיים. נקודת המוצא שלו צריכה להיות שחלק גדול מהלקוחות לא יהיה מרוצה מהשירות של הארגון לא משנה מה. אחד מתפקידיו העיקריים של המנהיג הוא לשדר מסרים שהוא עומד על כך שייעשו כל המאמצים לשפר את השירות, ובכך לחזק את נאמנות הלקוח לארגון.
כמו כן, דפוס הניהול וההתנהגות חייב להיות שקוף וזהה לחלוטין בכל הפרסומים החיצוניים והקמפיינים שהארגון עושה. המנכ"ל תמיד בחזית ואופי הניהול שלו מזוהה עם הארגון – לטוב ולרע.
מנהיג יציב גם משדר לעובדים תחתיו איך לייצג את הארגון ואיזה מסר הם מעבירים ללקוחות. כאן חוזרים לנקודת ההתחלה: כדי שעובדים יעבירו את המסר הנכון הם צריכים לזהות ולהבין היטב מיהו המנהיג שלהם ולאיזה דפוס התנהגות הוא מצפה מהם. זהו אחד האתגרים היותר קשים בחיי ארגון. כיום מקובל לחשוב שהדבר יהיה נחלתם של המנהיגים הטכנולוגיים הצעירים, כי לוותיקים לא תמיד יש את זה וכי בגיל מבוגר לא פשוט לשנות הרגלים.
לבסוף, מנהיג טוב ואמיתי דואג לעובדים שלו בכל רגע ובכל שלב. זה נותן לו את המנדט לדרוש מהם להיות מחויבים למשימות שלהם. כל עובד שיש לו עובדים אחרים שכפופים לו צריך להעביר להם את המסר הזה, וכך נוצרת שרשרת תזמורתית, שמנגנת על פי התווים שהמנהיג קובע. כשמנהיג שנמצא שם בשביל העובדים מקפיד לדרוש מהם מחויבות ודיוק, הוא נתפס כאמין בעיניהם והם מחויבים לו.
השורה התחתונה: מדברים כיום רבות על תפקידו של המנמ"ר ועל על הצורך הדחוף בשילובו ליד שולחן ההנהלה. הבחירה בו כחבר הנהלה תהיה מונעת משיקולים של בחינת תדמיתו כמנהל או כמנהיג, כי המנכ"ל רוצה לידו מנהיגים עם דפוס ניהול וקבלות מוכחות, שהבסיס שלהם הוא יציבות ושקיפות. לאלה מביניכם שעדיין לא סיגלו לעצמם תכונות של מנהיג, אף פעם לא מאוחר להתחיל.
תגובות
(0)