מיקרוסופט עקפה את התחזיות – ורשמה עלייה שנתית ברווח הנקי

החברה סיימה את השנה הכספית אמנם עם ירידה של 9% בהכנסות, אולם עם גידול של 37% ברווח הנקי ● מיקרוסופט בולטת בתחום הענן, עם זינוק רבעוני של 38% בסעיף זה

סאטיה נאדלה, מנכ"ל ויו"ר דירקטוריון מיקרוסופט. צילום: קובי קנטור ז"ל

מיקרוסופט (Microsoft) סיימה את שנתה הכספית ואת הרבעון האחרון שלה עם ירידה בהכנסות לעומת תוצאות טובות ברווח הנקי – עלייה בו ברבעון האחרון של השנה ומעבר מהפסד לרווח בשנה כולה.

החברה עקפה את תחזיות האנליסטים בסעיפי הרווח וההכנסות כאחד. זאת ועוד, ניתוח התוצאות מוכיח שמיקרוסופט מצליחה לבסס את מדיניותה העסקית על הענן.

ההוצאות השנתיות של הענקית מרדמונד ירדו ב-13.63% ל-65.14 מיליארד דולר וההכנסות ירדו ב-8.83% ל-85.32 מיליארד. הירידה החדה יחסית בהוצאות השפיעה לטובה על הרווחיות: הרווח התפעולי גדל ב-11.13% ל-20.18 מיליארד דולר והרווח הנקי זינק ב-37.37% ל-16.8 מיליארד. אחת הסיבות לעלייה החדה ברווח הנקי היא ירידה חדה – של 53.23% – בחבות המס, ל-2.95 מיליארד דולר.

גם בחישוב רבעוני, ההוצאות ירדו במידה ניכרת יותר מאשר ההכנסות: ירידה של 21.64% ל-17.53 מיליארד דולר אל מול קיטון של 7.06% ל-20.61 מיליארד. מתוכן, ההכנסות ממכירת מוצרים ירדו ב-19.44% ל-13.99 מיליארד דולר, בעוד שההכנסות ממכירת שירותים, שכוללות בעיקר מכירת תוכנות כשירות, כלומר – מחשוב ענן, קפצו ב-37.58% ל-6.3 מיליארד. מיקרוסופט עדיין לא עקפה את אמזון (Amazon) בהכנסותיה מהענן ונמצאת במקום השני.

החברה עברה במהלך הרבעון מהפסד נקי של 3.2 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה הכספית הקודמת לרווח נקי של 3.12 מיליארד. הרווח הנקי למנייה הסתכם ב-39 סנט בהשוואה להפסד של 40 סנט. יצוין כי הרווח הנקי הושפע לטובה בין היתר מירידה של 84.36% בחבות המס, ל-267 מיליון דולר.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות הרבעוניות גדלו ב-6.84% ל-7.98 מיליארד דולר, הרווח הגולמי פחת ב-14.11% ל-12.64 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 61.29%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות קטנו ב-43.01% ל-9.56 מיליארד דולר, אולם במידה שמנטרלים סעיפי הוצאות חד פעמיים, הן גדלו ב-32.26% ל-8.45 מיליארד. הרווח התפעולי הסתכם ב-3.08 מיליארד דולר לעומת הפסד תפעולי של 2.05 מיליארד ברבעון האחרון של השנה הכספית 2015.

סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "השנה הכספית האחרונה מהווה ציון דרך בשינוי שאנחנו מחוללים בחברה. זאת הייתה שנה מכרעת גם בקשר עם הלקוחות, שגם הם חווים שינויים שמותאמים למגמות השוק. אנחנו ממוקמים טוב כדי לנצל הזדמנויות עסקיות בתחום הענן גם בשנה הנכנסת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים