לאהוב אחד את השני

בני אדם שעושים מעשי חסד מזדמנים הם אנשים מיוחדים, משום שהם מבחינים בצרכים שרבים אחרים כלל לא רואים ● ברגישות המיוחדת שלהם, הם דרוכים תמיד למצוא הזדמנות להיטיב

מעשי חסד מזדמנים. אילוסטרציה: BigStock

לא מזמן, ביום חורפי סוער, החלקתי עם הרכב ופגעתי במדרכה, דבר שגרם לפגיעה קשה בצמיג, שכפי שהובהר לי הפך לפצצת זמן מתקתקת. שיניתי תכניות ונסעתי בדחיפות למוסך להחלפת צמיג, אבל במרחק קילומטר מהמוסך – הצמיג התפוצץ.

יצאתי מהמכונית כדי להחליף את הצמיג, ומיד הוכיתי במשבי רוח מקפיאים ובטמפרטורה צוננת מאוד. ברשותי היו רק כלי העבודה שקיבלתי בחינם עם הרכב, אבל הם עבדו רק באופן תיאורטי. אחרי 15 דקות של עבודה יגעה, התייסרתי מכאבים.

מכיוון שציפיתי לנסיעה רגועה למוסך, לא לבשתי בגדים המתאימים להתמודדות עם איתני הטבע. כל הגוף שלי קפא, והידיים היו במצב הכי גרוע – משום שהן אחזו בכלי המתכת שסירבו לצבור אפילו קורטוב של חום.

הדרך הטובה ביותר לפתרון

פתאום שמעתי שמישהו צופר לי. הסתובבתי וראיתי אדם בגיל העמידה שנוהג ברכב חדש. הוא נופף אלי משהו וצעק, "רוצה את הכפפות האלה"? לא היה לי נעים לקחת ממנו את הכפפות, אז עניתי לו כמקובל, "תודה, אני בסדר". הוא לא קיבל את הסירוב בפשטות.

"הן של הבן שלי, הן כבר לא מתאימות לו. ראיתי אותך כאן אז חזרתי הביתה מיד והבאתי אותן. בבקשה קח אותן". זה היה משכנע. ניגשתי אל המכונית, הרעפתי עליו תודות וברכות, לקחתי את הכפפות והמשכתי להודות לו כל הדרך עד שהוא נעלם מראייתי. לא רק שהכפפות חיממו את ידיי עד שהתקנתי אל הגלגל הרזרבי, המעשה שלו חימם את לבי במשך כל השבוע הבא.

כל כך התפעלתי ממה שהאיש הזה עשה. לא רק שהוא שם לב לכך שאני, אדם זר לחלוטין, ודאי קופא, אלא הוא התאמץ לטפל בזה באופן מעשי. עשרות מכוניות עברו בלי שאף אחת תעצור להציע יד עוזרת, אבל האיש הזה היה מספיק רגיש לחוש שבשלב זה אני ודאי סובל מאוד, ולמצוא את הדרך הטובה ביותר לפתור זאת.

מעשי חסד מזדמנים

הוא היה יכול לעצור ולהציע לי כפפות, ואני ודאי הייתי מסרב, והוא היה יכול להמשיך לנסוע לדרכו מתוך ידיעה שהוא לפחות ניסה לעזור. אבל הוא שיער מראש שאני אסרב, לכן עשה צעד נוסף, חזר הביתה להביא את הכפפות בלי לשאול, ואז הציג בפני את הכפפות בדרך שלא יכולתי לסרב.

האיש הזה היה מומחה בביצוע מ.ח.מ – מעשי חסד מזדמנים. מעשים מעין אלה הם מהצורות הטובות ביותר של חסד, משום שהם בלתי צפויים ופעמים רבות מגיעים בדיוק כשהאנשים זקוקים להם ביותר.

בני אדם שעושים מ.ח.מ הם אנשים מיוחדים, משום שהם מבחינים בצרכים שרבים אחרים כלל לא רואים. ברגישות המיוחדת שלהם, הם דרוכים תמיד למצוא הזדמנות להיטיב.

יש אנשים שמגיעים בבוקר סתמי רק כדי להקשיב לידיד שעובר תהליך לא קל בביתו, ומביאים איתם תרמוס עם תה חם וצלחת עוגיות. אלה האנשים שמציעים לצאת עם הילדים של השכנים, חודשיים אחרי שנולד להם תינוק חדש, כשכל הידיים העוזרות נעלמו כבר מזמן, והקושי שבהתמודדות עם ילד נוסף מתגלה. הם אלה שדואגים לתת המון תשומת לב מיוחדת לאחד החברים של בנם, זה שהם יודעים שאינו זוכה לתשומת לב בבית.

דרך קיצור למ.ח.מ

קיים קיצור דרך שיוכל לצרף את כולנו לסגל המובחר של עושי מ.ח.מ. נוכל לעשות מעשה חסד מזדמן עם כל אדם, כמעט בכל זמן, אם פשוט נחמיא לו או לבני משפחתו. על פי מחקר חדשני, אנחנו חיים בעולם שבו על כל אמירה חיובית אחת, נאמרות 20 הערות שליליות. מחמאות הן מים שמרעננים צמחים קמלים ומעוררים לבבות יגעים. כשאנחנו פוגשים מישהו בקניות, בבית הכנסת, באסיפת הורים או בכל מקום אחר, תמיד נוכל לחשוב על משהו נחמד לומר לו.

"הבת שלך עשתה אצלנו בייביסיטר בשבוע שעבר, ומה אני אגיד לך, היא כזאת תוססת! הילדים ממש אהבו אותה"!

"ראיתי את בגד התינוקות שנתתם לרחלי, הוא מקסים"!

"העברת את המצגת בצורה מרשימה מאוד"!

מי לא אוהב אנשים שתמיד יש להם מילה טובה לכל אחד? אנשים כאלה הם כמו אוטו-גלידה – כולם מתרגשים לראות אותם! למען האמת, גיליתי שקיים יתרון נוסף בלתת מחמאות לאנשים, זה מכניס אותי למצב רוח טוב. אחרי שאני אומר להורים איך שהילד שלהם היה מנומס ונדיב, ורואה כמה הם מעריכים את המידע. כשאני רואה שזה פשוטו כמשמעו מאיר את פניהם, איך אפשר שלא לשמוח.

אנחנו חיים בעולם שבו נראה לפעמים שהחושך מכסה כל פינה. וכשנראה שהעולם הולך ומחשיך, עלינו לעשות כל מה שביכולתנו כדי להאיר אותו מחדש. היום יותר מתמיד, אנחנו זקוקים למ.ח.מ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים