תוכן שיווקי
בעקבות אירוע - מפגש פורום המנכ''לים והמנמ''רים C3, סנט פטרבורג

מהפכת הפלאש בעולם האחסון

25/07/2016 13:01
גיא רחמים, סמנכ''ל טכנולוגיות בנט-אפ ישראל. צילום: קובי קנטור

כתב: גיא רחמים, CTO בנט-אפ (NetApp) ישראל

בעשורים האחרונים דרישות אחסון הנתונים בארגונים גדלו בשיעורים חסרי תקדים – במונחים של היקף וביצוע, ומנגד תעשיית האחסון פעלה ללא הרף כדי לספק טכנולוגיות חדשניות, שיוכלו לענות בצורה יעילה על אתגרי האחסון התאגידיים של היום. בשנת 1994 הומצאה טכנולוגיית הפלאש (Flash) והחל עידן חדש בעולם האחסון.

טכנולוגיית אחסון פלאש היא טכנולוגיה שונה משמעותית מכונני דיסקים קשיחים (HDD) שאחסנו עד היום מידע על גבי דיסקים מסתובבים. למעשה, טכנולוגיית פלאש נוצרה בכדי לתת מענה לחסרונות של טכנולוגיית הדיסקים המיושנת, וכיום היא נחשבת למהירה הרבה יותר.

טכנולוגיה זו מציעה אחסון ושמירה על נתונים בעלות נמוכה יותר, תוך כדי שהיא מאפשרת לאלגוריתמים להפוך למתוחכמים יותר ומחזקת את עמידות האחסון. זאת לעומת הפתרונות הקודמים שהיו מסורבלים מאוד ונחשבו לבלתי אמינים.

בניגוד לפתרונות הקודמים, היתרון המרכזי של ה-flash הוא האפשרות למחוק ולהקליט מחדש תאי זיכרון, בניגוד לצורת העבודה בעבר שבה היה צורך למחוק לגמרי את הנתונים כדי לאחסן מידע חדש. אחת הדרכים המשמעותיות שבהן אחסון Flash משפיע על מרכזי הנתונים בארגון היא המעבר מניהול אחסון היררכי לניהול אוטומטי ומודרני, במטרה למקסם את היעילות של האחסון.

שיפור עומסי העבודה

אחסון המבוסס על פלאש משפר את הביצוע והיעילות של אפליקציות רבות כולל בסיסי נתונים, וירטואליזציה ותשתית ענן. הבחירה בין ענן היברידי לפלאש מתבססת על דרישות הביצוע והיעילות של עומסי היישומים. יישומים שדורשים את הביצוע הגבוה ביתר מתאימים ביותר לפלאש. כך מסוגלת טכנולוגיה זו לשפר את עומסי העבודה, להאיץ תהליכים עסקיים, לבסס את תשתית מערך ה-IT ולעודד שיתופי פעולה בין יישומים לאפליקציות.

טכנולוגיית פלאש משפרת את ביצועי מערך ה-IT בארגון. אחסון פלאש מבצע פעולות במיקרו-שניות ומספק עשרות אלפי עד מיליוני IOPS. בהשוואה לכך הביצוע של דיסק קשיח (HDD) מדורג במיליוני שניות ומספק מאות IOPS. שלא כמו דיסק קשיח, לפלאש אין חלקים נעים כך שהביצוע לא מושפע מעיכובים בחומרה. המשמעות היא פחות שחיקה ושיפור האמינות המכנית.

בנוסף, פלאש יכול לשפר את זמן התגובה עד ל-90%. פלאש מתאים לארגונים אשר רוצים לשפר את היעילות, מהירות התגובה, זמן היציאה לשוק, קבלת ההחלטות או פשוט להשיג רווחים גבוהים יותר. יתרון נוסף שלו הוא שהוא משפר את חוויית משתמשי הקצה. פלאש משפר את צריכת החשמל ב-600% בהשוואה לדיסקים קשיחים, וצורך פי 2.5 פעמים פחות אנרגיה. כמו כן, הוא מפיק פחות חום מאשר דיסקים, מה שמצמצם את ההוצאות על קירור.

למקסם את ההחזרה על ההשקעה

כדי להשיג ביצוע מירבי, ארגונים נדרשים כיום לספק יכולות מתקדמות במערכות האחסון שלהם. עבודה עם דיסקים מאפשרת עומסי ביצוע, אך גם דורשת משאבים רבים כולל חומרה, מרחב ואנרגיה. כדי למקסם את ההחזרה על ההשקעה, ארגונים רבים לוקחים כעת בחשבון מערכות פלאש. מה שחשוב הוא, כאשר שוקלים לקנות מערכות כאלו, שיש לשקול הצעה שהיא גם אמינה, יעילה וחסכונית.

נט-אפ מספקת תפקוד גבוה במיוחד, תגובתיות ומאפיינים שמאפשרים מהירות גבוהה יותר, ערך תמורה להשקעה ותפקוד עסקי טוב יותר. סדרת EF של נט-אפ היא פלטפורמה שהוכיחה את עצמה בארגונים מכל הגדלים, והיא יודעת להתמודד עם עומסי עבודה גדולים, מתמקדת בביצוע ועשירה במאפיינים של Data ONTAP הכוללים הגנה על המידע, תמיכה בפרוטוקולים, סקלביליות ותפקוד ללא הפרעות והשבתות.

אחרי שסקרנו את יתרונות הפלאש, נגיע כעת לשאלה הגדולה שמומחי IT רבים שואלים היום: "האם יכולה טכנולוגיה זו להחליף לגמרי את הכונן הקשיח המסורתי"?

עבור אנשי מקצוע בתחום האחסון, האתגר היום הוא כזה: כיצד ניתן ליישם את טכנולוגיית הפלאש כדי לספק את הנתונים הנכונים, בזמן הנכון, בעלות הנכונה שתתאים לדרישות הארגון? הביצוע והעלות ימשיכו להישאר כמו תמיד קריטיים, והארגונים ימשיכו לדרוש את התמורה הטובה ביותר עבור כספם.

אירועים קרובים