משרד הבריאות דחה בשנית את המכרז לבחירת מנהל לפרויקט מזור; כ-40 איש הציגו מועמדותם

הסיבה: פגמים בניסוח לגבי היקף השעות שתמורתן אמור לקבל המנהל שיבחר 50 אלף שקלים בחודש ● בין המנהלים שהתעניינו במכרז, נמנים נציגים מחברות IT דוגמת נס טכנולוגיות, סאפ ומטריקס

במשרד הבריאות החליטו לדחות שוב את המכרז לבחירת מנהל לפרויקט מיחשוב בתי החולים, מזור – כך נודע לאנשים ומחשבים. המועד הרשמי האחרון היה ה-2 בינואר 2009, אולם על פי מקורות במשרד הבריאות, המועד יידחה שוב מאחר ובתנאי המכרז התגלו פגמים בניסוח. כך, למשל, נכתב שהמנהל שייבחר יהיה עובד חיצוני, שיקבל שכר גלובלי של 50 אלף שקלים בחודש תמורת 184 שעות עבודה. בעקבות כך, קיבל משרד הבריאות שאלות בנושא, ביניהן כיצד הגיעו מחברי המכרז לחישוב של 184 שעות, כאשר ישנם חודשים בשנה בהם מספר שעות העבודה הוא קטן משמעותית, בין היתר בגלל חגים ושבתות.

בשבוע שעבר הוציא משרד הבריאות מכתבים לכ-40 מנהלים שהתעניינו במשרה, בהם נכתב, כי עליהם להזדרז ולהגיש מועמדותם. כעת, נראה, שאותם מנהלים יוכלו להמתין עם שליחת טופסי המכרז. בתוך כך, נודע, כי במשרד הבריאות שוררת אי שביעות רצון מרמת המועמדים. ברשימה שהגיעה לידי מערכת אנשים ומחשבים מופיעים שמות של גורמים פרטיים, גורמים לא מוכרים ונציגים של חברות IT גדולות – שעל פי המכרז מותר להן להשתתף במכרז ולמנות מישהו מטעמן. כך, למשל, ניתן למצוא ברשימה נציגים של סאפ (SAP) ישראל, אופיסופט, נס טכנולוגיות, מטריקס ואחרות.

במשרד הבריאות, מעריכים, כי הסיכוי שאחת החברות הגדולות בענף תמנה מנהל מטעמה הוא קלוש, משום שתנאי הסף למכרז מנהל הפרויקט הוא שחברה שנציג שלה מתמנה לתפקיד, לא יכולה להשתתף במכרז על מזור. לפיכך, גוברת הדאגה לגבי הסיכוי למצוא מועמד בעל ניסיון שיוכל להניע את הפרויקט המורכב.

פרויקט מזור אמור היה להיות פרויקט הדגל של משרד הבריאות, שימחשב כל בתי החולים הממשלתיים. הוא אושר בתקציב המדינה לפני יותר משלוש שנים, למרות היקפו העצום שנאמד ברבע מיליארד שקלים. עם זאת, עד היום לא נעשה שימוש בתקציב הנ"ל, עקב כישלונו של המשרד להניע את הפרויקט – בעיקר מסיבות מנהליות ופוליטיות. בקרב גורמים מקצועיים נמתחה ביקורת חריפה על החיפזון של המשרד לחפש מנהל שישתכר 50 אלף שקלים בחודש, בשעה שהפרויקט תקוע ואין בו עבודה של ממש.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. SAPIST

    לא ברור למה אנשים מוכנים לעבוד דרך חברות הגדולות והלקוחות מחייבים לעבוד דרך חברות הגדולות ולא כפרילנסרים.

  2. מועמד

    בכתבה הזו והקודמות אתם מדגישים את גובה השכר במכרז זה ומציינים שהוא 50,000 ש"ח. מאחר ולא קראתם את תנאי המכרז: לא מדובר בשכר אלא בתשלום לקבלן בסכום הכולל מע"מ. כולמר הסכום עצמו עומד על 42,200 ש"ח. כשמחלקים לשעות הנדרשות מדובר במחיר 230 ש"ח לשעת עבודה - סכום שהוא נמוך משמעותית גם ממחיר שעה של מיישמים היום. המחיר המקובל בשוק למנהלי פרויקטים עומד על 300 - 350 ש"ח. כך שמי שניגש למכרז הזה מוותר מראש על השכר המקובל בשוק לטובת המשרה הציבורית הזו.

אירועים קרובים