פלאפון: הרווח הנקי ירד ב-73.5%; ההכנסות קטנו ב-9%

הרווח הנקי של החברה ברבעון השני עמד על 13 מיליון שקלים וההכנסות - על 658 מיליון ● מצבת המנויים של פלאפון זינקה ברבעון ב-63%

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, yes ובזק בינלאומי. צילום: יח"צ

פלאפון סיימה את הרבעון השני עם ירידה תלולה ברווח הנקי וקיטון בהכנסות – כך עולה מהתוצאות שפרסמה החברה.

הרווח הנקי הרבעוני של החברה צנח ב-73.5% ל-13 מיליון שקלים בהשוואה לרבעון השני של 2015. ההכנסות שלה ירדו ב-8.7% ל-658 מיליון.

חלוקת ההכנסות לסעיפים מעלה כי מכירות השירותים ירדו ב-9.2% ל-456 מיליון שקלים, עקב שחיקת תעריפים, כתוצאה מהמשך תחרות מוגברת בענף הסלולר וממעבר לקוחות קיימים לחבילות זולות יותר עם נפח גלישה רחב יותר. מכירות ציוד הקצה רשמו ירידה של 7.8% ל-202 מיליון, בעיקר כתוצאה משינוי בתמהיל המכירות, שבא לידי ביטוי בקיטון במכירות מכשירי סלולר יקרים ומנגד בגידול במכירת אביזרים נלווים ומוצרים אלקטרוניים שאינם מכשירי סלולר, כגון מוצרי מולטימדיה.

הרווח התפעולי הרבעוני צנח ב-84.9% לשמונה מיליון שקלים וה-EBITDA קטן ב-35.2% ל-159 מיליון. עם זאת, לעומת הרבעון הקודם הוא ירד ב-1.9% בלבד.

תזרים המזומנים של פלאפון מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון השני של 2016 ב-180 מיליון שקלים, לאחר שירד ב-10.9%. מצבת המנויים זינקה ברבעון ב-63%, לאחר שגדלה בכ-67 אלף לעומת 41 אלף ברבעון הראשון של השנה.

יצוין כי ברבעון הנוכחי גרעה פלאפון מרישומיה כ-499 אלף מנויי CDMA שלא היו פעילים בחצי השנה האחרונה, מתוכם 455 אלף מנויי Pre-Paid ו-44 אלף מנויי Post-Paid. ככלל, החברה סיימה את הרבעון עם 2.26 מיליון מנויים.

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "החברה נמצאת כעת במומנטום של צמיחה: ברבעון האחרון פעלנו להרחבת ערוצי ההפצה שלנו וביססנו את שיתוף הפעולה עם רשת באג (Bug), במגמה להמשיך את הגידול בכמות המנויים המצטרפים לפלאפון. באחרונה זכינו בלקוח הגדול בישראל – מכרז החשב הכללי לאספקת שירותים סלולריים לכ-100 אלף עובדי מדינה ולאספקת מכשירי אפל (Apple) ו-HTC עבורם. כמו כן, השקענו ברבעון האחרון במתן שירות איכותי ומהיר ללקוחותינו, בין היתר באמצעות הרחבת השימוש בשירות הדיגיטלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים