האם אדוארד סנואודן נחטף, נרצח – או שמדובר בשמועות של קיץ?

בעקבות ציוץ מסתורי של סנואודן בטוויטר צצו שמועות לפיהן הוא נתפס ● עורך דין המקורב לסוכנות הביון הרוסית אמר לדיילי מירור הבריטי כי סנואודן "חי ושלומו טוב"

אדוארד סנואודן. צילום ארכיון: היץ' אט נונק, מתוך ויקיפדיה

מה קרה לאדוארד סנואודן, לשעבר עובד קבלן של ה-NSA, הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית, שהדליף סודות מדינה וברח לרוסיה?

בעקבות ציוץ מסתורי של סנואודן בטוויטר (Twitter), צצו שמועות לפיהם הוא נרצח או נחטף. עורך דין המקורב לסוכנות הביון הרוסית, אמר לדיילי מירור (Mirror) הבריטי כי סנואודן "חי ושלומו בטוב".

הציוץ המסתורי של סנואודן. צילום: טוויטר

הציוץ המסתורי של סנואודן. צילום: טוויטר

ביום ד' בשבוע שעבר סנואודן צייץ בטוויטר: "האם אתה עובד איתי? האם דיברנו מאז שנת 2013? אנא צור קשר בצורה מאובטחת, או צור קשר ישיר עם ברטון גלמן, הגיע הזמן". גלמן הוא עיתונאי העובד בימים אלה על כתיבת ספר על סנואודן.

הציוץ עורר ספקולציות לפיהן סנואודן עומד לחשוף סודות מדינה נוספים. ביום ו' האחרון התעלומה תפחה, כאשר סנואודן שלח ציוץ בן 64 תווים באופן אקראי, הנראה כציוץ חסר משמעות. לאחר זמן מה הציוצים נמחקו ובעקבות המחיקה צצו השמועות לפיהן הוא נחטף או נרצח.

עורך הדין אנטולי קוצ'רנה, המקורב למשטר פוטין, ומשמש כפרקליטו של סנואודן מאז 2013, מסר בתגובה כי "אני יכול לומר באופן מוסמך, שסנואודן חי וכי שלומו בטוב, הוא מתגורר ברוסיה ועסוק בעבודה החביבה והמועדפת עליו".

הכל טוב

עורך הדין לא סיפק הסבר לסיבה של הופעת הציוצים המוזרים וכן מה משמעותם. הוא הוסיף כי "אנו עדים לספקולציות על סנואודן, אולם הציוצים אינם מעידים כי הוא נמצא בסוג כלשהו של סכנה. הציוצים קשורים לעבודתו, ואין בהם כל רע".

סנואודן מצידו, לא הופיע מאז השבוע שעבר בפומבי, כדי להזים את השמועות. גלן גרינוולד, עיתונאי שסייע להדלפות של סנואודן, אמר כי מצבו של סנואודן בטוב.

ב-2013 סנואודן הדליף לתקשורת כמויות מידע ונתונים רבים אודות ריגול של סוכנויות ממשל אמריקניות אחרי אזרחים, נמלט להונג-קונג ומשם לרוסיה – שם קיבל אישור שהייה למשך שלוש שנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים