סלקום: זינוק של 267% ברווח הנקי הרבעוני
החברה הציגה ברבעון השני רווח של 44 מיליון שקלים וירידה של 1% בהכנסות למיליארד שקלים ● במחצית הראשונה - מגמות דומות ● מצבת מנויי הסלולר של סלקום קטנה ב-1,000, אולם מספר הלקוחות של סלקום TV גדל ביותר מ-15%
הרווח הנקי של סלקום זינק בשיעור תלת ספרתי, הן ברבעון השני והן במחצית הראשונה של השנה – כך עולה מהתוצאות העסקיות שפרסמה החברה. ההכנסות שלה ירדו קלות בשתי התקופות, וכך גם מצבת מנויי הסלולר, שקטנה ב-1,000 ל-2.812 מיליון לקוחות. לעומת זאת, מצבת מנויי הטלוויזיה של החברה עלתה ב-12 אלף ל-87 אלף בתי אב.
מהנתונים עולה כי הרווח הנקי של סלקום זינק במחצית הראשונה של השנה ב-171.05% ל-103 מיליון שקלים וברבעון השני שלה – ב-266.67% ל-44 מיליון. הרווח למנייה צמח ב-258.33% ל-43 אגורות.
ההוצאות החצי שנתיות רשמו ירידה של 6.15% ל-1.85 מיליארד שקלים וההכנסות – ב-2.42% ל-2.05 מיליארד. הרווח התפעולי זינק בתקופה זו ב-51.85% ל-205 מיליון שקלים.
ברבעון המדווח קטנו ההוצאות הכלליות של החברה ב-3.65% ל-925 מיליון שקלים וההכנסות קטנו ב-1.06% ל-1.03 מיליארד.
חלוקה לסעיפים מעלה כי מכירות השירותים של סלקום ירדו ב-0.5% ל-782 מיליון שקלים ומכירות הציוד קטנו ב-2.8% ל-247 מיליון. במהלך הרבעון חל קיטון בהכנסות משיחות בינלאומיות, שקוזז על ידי גידול בהכנסות מתחומי האינטרנט והטלוויזיה.
עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות גדלו ברבעון ב-2.4% ל-666 מיליון שקלים, הרווח הגולמי פחת ב-1.38% ל-363 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 64.72%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות קטנו ב-6.83% ל-259 מיליון שקלים והרווח גדל ב-30% ל-104 מיליון.
"אנחנו מתמודדים בהצלחה בסביבה התחרותית"
לאחר פרסום התוצאות אמר ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, כי "התוצאות העסקיות הרבעוניות משקפות את יכולתה של קבוצת סלקום להתמודד בהצלחה רבה בסביבה המתאפיינת בתחרותיות חריפה. גם ברבעון זה אנחנו רואים שיפור במרבית המדדים הפיננסיים לצד הקיטון בהוצאות".
הוא הוסיף ש-"השלמנו במהלך הרבעון תוכנית פרישה מרצון, שבעקבותיה רשמנו הוצאה של כ-13 מיליון שקלים". שטרן הבטיח ש-"נמשיך להשקיע בסלקום TV על מנת להמשיך להיות אלטרנטיבה לחברות הטלוויזיה הקיימות".
בדבריו הזכיר המנכ"ל כי "באחרונה הודענו על התקשרות בהסכם שיתוף רשתות לרשת הדור הרביעי ושירותי אירוח לרשתות הדורות השני והשלישי עם 018-אקספון, שזכתה בתדרי דור רביעי במכרז התדרים שנערך בשנה שעברה וטרם נכנסה לשוק הסלולר. מדובר בהסכם שיקדם את תשתיות הסלולר בישראל ויבטיח המשך השקעות בפיתוח רשת דור רביעי, תוך עמידה בדרישות הרגולציה. רק תחרות מבוססת מחיר לצד תחרות על איכות הרשת והשקעה בתשתיות מתקדמות היא הדרך היחידה להחזיר את ישראל למעמד של מובילה סלולרית עולמית".
תגובות
(0)