תרבות בכף היד

OMGwhen מרכזת רשימה של אירועי תרבות בארץ ובעולם לתוך הסמארטפון שלכם, באמצעות טכנולוגיה שפיתחה ● איך היא עושה זאת?

15/08/2016 14:52
מתי יוצאים? OMGwhen. צילום: יח"צ

תרבות היא דבר שממלא כמה צרכים מרכזיים בחייו של האדם – להתבדר, לשכוח לשעתיים מתלאות היום יום ולהרחיב אופקים. מוסדות תרבות ואולמות אירועים רבים מפרסמים את מה שיש להם להציע ואילו אירועים ומופעים עומדים לעלות על הבמה שלהם – לחוד. מכאן עלה הצורך לפלטפורמה אחת שתרכז אותם ותציג לנו, המשתמשים, רשימה מלאה של האירועים שמתקיימים באותו היום.

יש כבר כמה וכמה פלטפורמות כאלה. החל מהעיתונים, שעושים זאת שנים רבות, ועד לאתרים ואפליקציות. אלא ש-OMGwhen לוקחת את זה צעד אחד קדימה.

בועז משעולי, שברמוזה שלו נמצאות ההקמות של קומברס, פאנדטק ו-וורסמד, אמר כי OMGwhen (שפירוש שמה הוא Oh my god) מיועדת להיות פלטפורמה ייחודית, שאוספת אוטומטית ומרכזת תחתיה מגוון עשיר ונרחב של אירועי תרבות ופנאי שמתרחשים בכל רגע נתון ובכל מקום בארץ ובעולם. במאגר הפעילויות ניתן למצוא, בין היתר, פסטיבלים, סדנאות בתחומים רבים, הופעות חיות מהגדולות ביותר ועד למופעים של מוזיקאים אנונימיים, הרצאות בנושאים שונים, מסיבות וחיי לילה, מסעדות, אירועי ספורט, פעילויות מיוחדות לילדים ומבצעי קניות.

אייל ברילנט, מנכ"ל OMGwhen. צילום: אלבום פרטי

אייל ברילנט, מנכ"ל OMGwhen. צילום: אלבום פרטי

משעולי תכנן לשכור את אייל ברילנט כמנכ"ל החברה. הוא צלצל אליו ועם קבלת הטלפון, לברילנט היה ברור שהוא הולך על זה.

"זה לא קורה הרבה", משחזר המנכ"ל, שכבר ניהל כמה חברות בעברו, את אותו הרגע. "תוך כדי השיחה, כששמעתי את משעולי והבנתי ממנו את הרעיון של האפליקציה, היה לי ברור שזה המקום שבו אני רוצה להיות".

ברילנט הוא בעל ניסיון בתחום: הוא שימש בתפקידו האחרון במשך כשנתיים כמנכ"ל עכבר העיר, אתר (ובעבר גם עיתון) שבעצמו מרכז אירועי תרבות ופנאי. כשגויס לעכבר העיר ביקשו ממנו להפוך אותו – אתר שהתבסס אז כמעט כל כולו על תוכן בלבד – לכזה שיודע לייצר פרסום ולגעת בלקוחות נוספים. "וזה מה שעשיתי", הוא אומר. "יצרנו בחברה שינוי רוחבי שכלל מתיחת פנים לאתר ושדרוג הנראות שלו".

איך זה מתחבר לפעילות של OMGwhen?
"זה אפילו משדרג את הרעיון: חברות תוכן שלא ימצאו דרך לייצר לעצמן את התוכן באופן אוטומטי או להוזיל את העלויות שלו בצורה משמעותית – עתידן מאחוריהן".

יותר מארבעה מיליון אירועים בחודש

הטכנולוגיה שבאמצעותה פותחה האפליקציה של החברה היא אלגוריתם בינה מלאכותית שאוסף אוטומטית פעילויות שונות ברחבי הרשת, מפענח את תוכן הטקסט שלהן ויודע לקטלג אותן לפי תחומים. המערכת מאפשרת הזרמה אוטומטית, ללא מגע יד אדם, של כל האירועים המתרחשים בכל רגע ומקום, בנוסף לאפשרות הניתנת למארגנים לפרסם את האירועים באופן ידני.

"כדי לבסס הכנסה מחברה צריך בסיס נתונים של מפרסמים וגולשים", מציין המנכ"ל. "יש לנו מערכת טכנולוגית שיודעת לזהות את כל האירועים שמתרחשים בכל רגע נתון בכל מקום ברשת. לאף ספק תוכן אין את זה. יד האדם קצרה מלהגיע לכל האירועים והכיס האנושי קצר מלהכיל את כמות המזומנים הנדרשת על מנת לשלוח אנשים לאירועים. אם הפלטפורמות המסורתיות מציגות בחודש 150-200 אירועים בארץ, אנחנו מציגים בחודש כ-150 אלף אירועים בארץ ומעל לארבעה מיליון ברחבי העולם. היריעה שאנחנו יושבים עליה היא הרבה יותר רחבה. אנחנו מעלים סדנאות בישול, אירועי מרתון, מופעי סטנד-אפ, הרצאות, אירועי מכירה וזאת רק דוגמה קטנה לשלל הפעילויות שניתן למצוא. בנינו מערכת לימוד חכמה שמוצאת למשתמש את המידע שהוא מחפש".

מידע יש גם לגוגל (Google).
"נכון, אבל גוגל לא יודעת להציג את האירועים בדרך שבה אנחנו מציגים אותם".

מה זה אומר?
"אם מחפשים אצלנו את המילה ילדים, מקבלים אך ורק אירועים ופעילויות שקשורים לילדים. בגוגל אפשר לקבל רשימה של רופאי ילדים, חנויות לבגדי ילדים, בתי ספר, קייטנות, גני ילדים והצגות. המערכת שלנו מספיק חכמה כדי לא להביא למשתמש תוכן שאין לו צורך בו".

היו חברות שניסו לעשות דברים דומים לכוונות שלכם ונכשלו. למה שהסיפור שלכם יהיה שונה?
"החברות האלה לא שרדו גם עקב חוסר יכולת לאסוף את התוכן, אבל בעיקר מפני שהן לא הצליחו לתייג אותו קטגורית. לנו יש יתרון נוסף: אנחנו One Stop Shop. אנחנו יודעים להביא גם את האירוע וגם את האפשרות לרכוש כרטיסים. יש לנו מערכת סליקה בתוך האתר".

רוח הקרב הרעננה של בעל הניסיון

ברילנט, 45, נמצא קרוב ל-15 שנים בעולמות האינטרנט. OMGwhen היא החברה הרביעית שהוא משמש כמנכ"ל שלה. למרות ניסיונו הרב, הוא אדם בעל רוח קרב שמזכירה אנרגיות של מתחילים: ברילנט חד, ממוקד, רעב לעשייה ולתחרות. "המטרה שלנו היא פשוטה: לכבוש את ולהוביל שוק האירועים", הוא אומר. "אנחנו נמצאים כעת בסבב גיוס כספים שני. הקמנו בארץ מוקד מכירות ומוקד שטח, ושכרנו חברת יחסי ציבור. אנחנו רוצים לתת דחיפה לפעילות שלנו בארץ, שתשמש כמודל לפעילות בחו"ל – בכוונתנו להשיק את הפעילות בארצות הברית לקראת סוף השנה או תחילת השנה הבאה".

כיצד אתם עושים זאת?
"בראש ובראשונה, אנחנו פוגשים את השוק ומתחילים לייצר פעילות, ממתגים את החברה ורוצים להגיע למצב שהאפליקציה תהיה בכל כיס וסמארטפון. סגרנו מספר שיתופי פעולה עם גופים גדולים בארץ. מטרה נוספת היא לטרגט כל גולש שנכנס לאפליקציה, על מנת ללמוד את דפוס החיפוש שלו ולעזור לו למצוא את הפעילויות שיהיו רלוונטיות עבורו, דרך טכנולוגיה שכבר פיתחנו".

להורדה לאנדרואיד לחצו כאן.

להורדה ל-iOS לחצו כאן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שלי לוי

    אפליקציה מלאה בבאגים. חיפוש לא נוח. לינקים שבורים. הונאה.

אירועים קרובים