בעקבות פיצוץ עמוס 6: משרד המדע יגבש תוכנית חלל לאומית

"המטרה היא לגבש מדיניות כדי לשמור על היתרונות הטכנולוגיים של תעשיית החלל הישראלית", אמר שר המדע, אופיר אקוניס, בישיבה עם ראשי התעשייה

מימין: עופר דורון, מנהל מפעל חלל בתעשייה האווירית; פרץ וזאן, מנכ"ל משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל; אופיר אקוניס, שר המדע, הטכנולוגיה והחלל; ואבי בלסברגר, מנהל סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע. צילום: יוסי זמיר, לע"מ

משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל עתיד לגבש תוכנית חלל לאומית, בהתבסס על הטכנולוגיה הישראלית – כך הוחלט בישיבה שכינס שר המדע, אופיר אקוניס, עם ראשי תעשיית החלל ונציגי התעשיות הביטחוניות.

בתום הישיבה הוחלט כי ועדה בראשות מנכ"ל משרד המדע, פרץ וזאן, תגבש את התוכנית. מלבד וזאן חברים בוועדה יו"ר סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע, אלוף (מיל') פרופ' יצחק בן ישראל, ומנהל הסוכנות, אבי בלסברגר. בסמכות הוועדה גם לבחון את האפשרות לסיוע בפיתוח לוויין תקשורת של מדינת ישראל. היא צפויה להגיש את המלצותיה בתוך 10 שבועות.

אקוניס אמר בדיון כי "מטרתנו היא גיבוש מדיניות חלל בסיוע המדינה, כדי לשמור על היתרונות הטכנולוגיים האדירים של תעשיית החלל הישראלית – בעיקר בעקבות האירוע המצער ביום חמישי". הכוונה היא לפיצוץ המשגר של הלוויין הישראלי עמוס 6, שבעקבותיו הושמד הלוויין. האירוע הוא בעל השלכות רבות על חברות שונות שאמורות היו להשתמש בלוויין הישראלי, בהן yes ופייסבוק (Facebook).

"תעשיית החלל הישראלית היא תעשייה מפוארת והיא תישאר מפוארת", אמר אקוניס. "נדאג לחזק את מעמדה ואת יכולותיה".

"אנחנו חייבים לחשוב על החלל כמנוע צמיחה"

לצד אקוניס, וזאן ובלסברג השתתפו בדיון מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר; מנכ"ל חלל תקשורת, דוד פולק; מנהל תחום חלל באלביט, אילן פורת; נציגי רפאל, אלי מזור ושמשון אדלר; מנהל מב"ת חלל בתעשייה האווירית, עופר דורון; מנהל חטיבת מערכות טילים וחלל בתעשייה האווירית, בועז לוי; נציג משרד הביטחון, שמעון לביא; וראש חטיבת טכנולוגיות במועצה לביטחון לאומי, ינון בן צור.

בכירי התעשיות שנכחו בדיון טענו כי החברות משקיעות השקעה אדירה בתשתיות, בכוח אדם ובטכנולוגיה חדשנית וכי יש צורך במדיניות לטווח ארוך כדי לשמר את ההשקעה. לדבריהם, קיימת תחרות גדולה מאוד מול חברות חלל גדולות בעולם ויש צורך בסיוע ממשלתי כדי להפוך את התעשיות הישראליות לתחרותיות בשוק הגלובלי.

"אנחנו חייבים לחשוב על החלל במונחים אסטרטגיים אזרחיים וצבאיים וכמנוע צמיחה של המשק הישראלי", אמר אקוניס. "אובדן הלוויין מדגיש את הצורך לגבש תוכנית פיתוח מואצת בתחום החלל האזרחי".

בנוסף, הוחלט כי במהלך השבוע יתקיים דיון בנושא השלכות אובדן עמוס 6 על שווקי החלל והתקשורת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים