IDC: ירידה של 12.6% במשלוחים של חברות הסלולר ברבעון האחרון של 2008
בחישוב שנתי, מדווחת חברת המחקר, גדלו משלוחי הסלולר ב-2008 ב-3.5% בלבד לעומת 2007 ● נקודת האור היחידה ב-2008, על פי IDC, הייתה הטלפונים החכמים, שמשלוחיהם צמחו ב-22.5% והשיגו את שאר התעשייה ● ראמון לאמאס, אנליסט בכיר ב-IDC: "אם המצב הזה יימשך, שוק הטלפונים הסלולריים עשוי להתאושש רק בסוף השנה, ואולי אפילו רק ב-2010"
הרבעון האחרון של 2008 היה קשה עבור יצרניות הסלולר העולמיות: כמות המשלוחים שלהן ירדה ב-12.6% לעומת הרבעון המקביל ב-2007 – כך עולה מדו"ח חדש שפרסמה חברת IDC. התוצאות פגעו גם בממוצע השנתי, שהראה צמיחה של 3.5% לכל שנת 2008 יחסית ל-2007. התוצאות קשות על אחת כמה וכמה לאור העובדה, שבדרך כלל, נחשב הרבעון האחרון בכל שנה חזק יותר משאר הרבעונים.
IDC דירגה את חמש יצרניות הסלולר המובילות לפי כמות המשלוחים: נוקיה סיימה את השנה עם נתח שוק של 39.7% (עלייה של 1.4% לעומת 2007); סמסונג אחריה, עם 16.7% (עלייה של 2.6%); השלישית היא LG, עם נתח שוק של 8.5% (עלייה של 1.4%); כל העליות הללו באו על חשבון מוטורולה, הרביעית בטבלה, שהשיגה ב-2008 נתח שוק של 8.2% (ירידה של 5.4%) ושל סוני אריקסון, שסיימה את השנה עם נתח שוק של 8.2% (ירידה של 0.9%).
ראמון לאמאס, אנליסט בכיר ב-IDC, אמר עם פרסום הדו"ח, כי כמה גורמים הובילו לתוצאות הקשות, בהם דרישה חלשה מצד משתמשי הקצה, זמינות אשראי מוגבלת ומחסור במזומנים. אלה מנעו מהשוק את העלייה העונתית במספר המשלוחים.
נקודת האור היחידה ב-2008, לדברי IDC, הייתה הטלפונים החכמים, שמשלוחיהם צמחו בשנה זו ב-22.5% לעומת 2007, והשיגו את שאר התעשייה. בשווקים המפותחים, כמו צפון אמריקה ואירופה, הייתה הצמיחה שלהם מרשימה, והגיעה ל-70% ול-25%, בהתאמה.
ריאן ריית', אנליסט בכיר ב-IDC, טען כי "הפלח הזה הוא ייחודי ושונה משאר התעשייה". לדבריו, "אם המפעילות יוכלו להמשיך ולסבסד את המכשירים האלה, ומפתחים ימשיכו להרחיב את מגוון היישומים – זאת תהיה התקווה של השוק, שמלבד הפלח הזה יהיה קודר".
באשר לעתיד, אומרים ב-IDC ש-2009 תהיה קשה יותר מ-2008. בחברה צופים, כי המחצית הראשונה של 2009 תהיה מאתגרת מאוד, מאחר שספקים ומפיצים יתאמצו לחסל את המלאים שצברו. "אם המצב הזה יימשך", אמר לאמאס, "שוק הטלפונים הסלולריים עשוי להתאושש רק בסוף השנה, ואולי אפילו רק ב-2010".
לדברי החברה, ספקי מכשירים, יצרניות שבבים ומפעילות ייאלצו לעבוד בשילוב כוחות כדי לבנות מחדש את רצון הצרכנים לצרוך מכשירים. כן נטען, כי כדי לצלוח את התקופה הקשה יהיה צורך בהורדת מחירים, בשיפור היעילות התפעולית ואפילו בפיטורים נוספים. במקביל, המכשירים החכמים ייהפכו למטרה העיקרית של היצרניות והספקיות, שרובן כבר אותתו על כוונותיהן להתרכז בתחום ה"חם" הזה, ומתאימות את המערכות התפעוליות שלהן לדרישות.
תגובות
(0)