פלאפון הטמיעה מערכת לחיוב מיידי של לקוחות; ההיקף: כשני מיליון שקלים

המערכת מאפשרת חישוב צריכה מיידי, כמו גם ניהול לקוחות Prepaid ו-Postpaid, ותומכת במתן שירותים בתחום האינטרנט של הדברים ● בעתיד היא תחשב בזמן אמת את צריכת הנתונים של כלל מנויי החברה

פלאפון

פלאפון שדרגה את מערך חיוב המנויים המשלמים מראש (Prepaid) שלה במערכת לחיוב מנויים מבוססת קוד פתוח, שאותה פיתחה בילראן טכנולוגיות (BillRun) הישראלית. היקף הפרויקט, שבוצע במשך חצי שנה ושהסתיים באחרונה, נאמד בשני מיליון שקלים.

מפלאפון נמסר כי היא תרחיב בקרוב את המערכת כך שתחשב בזמן אמת את צריכת הנתונים של כלל מנוייה. בהמשך היא מתוכננת לטפל בכמות גדולה של נקודות גישה, עם התרחבות פריסת פעילות האינטרנט של הדברים של החברה.

המערכת החדשה היא חלק מהמערך שהוטמע בפלאפון במטרה להתמודד עם דרישה גוברת והולכת בשוק לחיוב מיידי – Online Charging, שמצריכה אבחון וביצוע של מלוא המרכיבים של כל עסקה בזמן אמת. לדברי החברה, אותה טכנולוגיה תהווה בהמשך תשתית תומכת לשירותים בתחום האינטרנט של הדברים, תיתן מענה לתחומים נוספים כמו חיוב לקוחות בשיטת PostpaId ועוד.

מהחברה נמסר כי המערכת מאפשרת גידול בלתי מוגבל בכמות המנויים. היא מותקנת על ענן וירטואלי פרטי בחוות השרתים של פלאפון ועובדת בפעילות מלאה, לאחר שתהליך הסבת הנתונים מהמערכת הקודמת הושלם זה מכבר.

אהרון הוברמן, מנהל אגף פיתוח ה-IT בפלאפון, ציין כי "המערכת מעניקה לנו שליטה מדויקת בצריכת הדטה והרחבת הצריכה בזמן אמת, על פי צרכי הלקוח. מדובר בהמשך לפרויקט קודם שביצענו עם בילראן, שבמסגרתו החלפנו את מערכת ניוד המספרים, שגם היא פותחה על ידה".

עופר כהן, מנכ"ל בילראן, ציין כי "מדובר במערכת חיוב הבנויה בקוד פתוח, בטכנולוגייתScale out . היא בנויה לטפל במיליוני משתמשים בזמן אמת, בזמינות מלאה ותוך מתן גמישות עסקית מרבית למפעיל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים