"כיום לא ניתן לפתור את בעיות ה-IT בצורה הקלאסית"

כך אמר אודי וינשטיין, מנמ''ר מלאנוקס ● לדבריו, "גם אם אכפיל את תקציב ה-IT שלי, או את היכולות והמשאבים שלי, עדיין ייוותר הפער בעינו כי הדרישה גדלה בקצב מהיר יותר - לעיתים אף בקצב אקספוננציאלי"

אודי ויינשטיין, מנמ''ר מלאנוקס. צילום: תומר פולטין

"האתגר המרכזי של המנמ"רים הארגוניים, הוא שהיום הכל מבוסס על מערכות IT. במרבית הארגונים אין את המשאבים והיכולת לענות על כל צרכי ה-IT של הארגון. בשנים האחרונות נוצר פער בין הגידול האקספוננציאלי בדרישות לשירותים ולמוצרי IT לבין הגידול המתון יחסית בתקציבי ה-IT", כך אמר אודי ויינשטיין, מנמ"ר מלאנוקס (Mellanox) בראיון לאנשים ומחשבים.

ויינשטיין היה מהמנמ"רים המובילים שהשתתפו בשבוע שעבר בכנס Oracle Open World 2016, שנערך בסן פרנסיסקו. בכנס השתתפו 60 אלף איש, 150 מהם מישראל.

לדברי ויינשטיין, "גם אם אכפיל את תקציב ה-IT שלי, או את היכולות והמשאבים שלי, עדיין ייוותר  הפער בעינו, כי הדרישה גדלה בקצב מהיר יותר – לעיתים אף בקצב אקספוננציאלי".

בעיה נוספת, ציין ויינשטיין, "היא השינוי אשר חל בעולם. בעבר, ה-IT היה מתעסק במה שחשוב לארגון, או בתיקון נקודות כאב מרכזיות, למשל ניהול המלאי בארגון. זהו הניהול הקלאסי של ה-IT". אלא שכיום, ציין, "חברות דוגמת אובר (Uber), אפל (Apple) ויוטיוב (YouTube), יצרו מצב חדש, בו יש ציפיה לפתרונות דיגיטליים מקצה לקצה".

מצפים לפתרונות מוכללים

כך, הסביר, "אובר, למשל, היא לא רק אפליקציה למציאת מונית, שזו המהות הקריטית, הליבה העסקית של החברה, אלא היא אף עוטפת את הליבה העסקית שלה בשירותי IT מסביב, כגון שיתופיות וחיבור למדיה חברתית, אופטימיזציה, דירוג הנהג, ועוד".

כך, אמר ויינשטיין, "נוצר מצב בו משתמשי ולקוחות הארגון מגיעים עם חוויות המשתמש אותן הם מכירים בעולם הפרטי-צרכני, ורוצים את אותה מעטפת IT גם בסביבת המחשוב הארגונית. הם רוצים IT גם סביב הליבה העסקית של הארגון".

ממני, כמנמ"ר, ציין ויינשטיין, "מצפים לספק פתרונות מקצה לקצה, פתרון כולל, אשר עונה על גם לצרכי הליבה העסקית וגם לדברים שמסביב. הבקשות והדרישות הן רבות יותר ממה שה-IT ואני מסוגלים לבצע – גם אם אכפיל את תקציבי. ההנהלה, העובדים והלקוחות מצפים לפתרונות שיהיו מוכללים – ולא רק כאלה העונים לבעיות הליבה העסקית".

המסקנה המתבקשת, סיכם ויינשטיין, "היא שבשל המצב החדש שנוצר, אני כמנמ"ר – לא מסוגל לפתור את בעיות ה-IT בצורה הקלאסית, המסורתית, זו אשר עבדה בעבר. חזון מחשוב הענן מנסה לתת מענה לשתי הבעיות הללו – תמיכה בגידול אינסופי ומתן פתרונות תוכנה כשירות, SaaS, שאמורים לתת מענה מחשובי שלם מקצה לקצה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים