"קוד פתוח זה כמו יהלום"
"השוק דורש יותר ויותר פתרונות קוד פתוח, בגלל הבסיס המוצק והחזק שלהם", אמר מישל איסנרד, סגן נשיא לדרום ומערב אירופה, המזרח התיכון ואפריקה ברד-האט
כשמדברים עם מישל איסנרד, סגן נשיא לדרום ומערב אירופה, המזרח התיכון ואפריקה ברד-האט (RedHat), על קוד פתוח, העיניים שלו בורקות. ניכר שהוא אוהב את התחום ושוחה בו.
"השוק דורש יותר ויותר פתרונות קוד פתוח, בגלל הבסיס המוצק והחזק שלהם. הם מבינים שקוד פתוח זה כמו יהלום", אמר איסנרד בראיון לאנשים ומחשבים לקראת הכנס הגדול שתערוך החברה בישראל בנובמבר, בו הוא יהיה הדובר הראשי. הכנס מופק על ידי אנשים ומחשבים.
לדבריו, המגמות שרואים בשוק ה-IT הגלובלי באות לידי ביטוי גם בישראל. "קצב האימוץ של הקוד הפתוח הרבה יותר מהיר מההתפתחות של שוק ה-IT בכלל, ובישראל זה אותו הדבר".
איסנרד אמר כי "סטארט-אפים רבים מאמצים את פתרון הקוד הפתוח שלנו לצורך פיתוח האפליקציות שלהם. יש לנו קצב גדילה מרשים בישראל. הצוות המקומי שלנו גדל פי חמישה ועלינו משמעותית בהיקף העבודה. מעבר לכך, קרה עוד דבר חשוב: צמחנו גם מבחינת המורכבות של הפרויקטים שאנחנו לוקחים על עצמנו".
הוא ציין שני גופים ישראליים חשובים מבחינת רד-האט – צה"ל ואמדוקס. "בצבא אנחנו עוזרים ליישם פלטפורמה כשירות שלנו ובאמדוקס נעזרנו כדי לפתח הצעה חדשה, NFV, שפותחת אותנו לאפשר את השימוש ב-OpenStack, שהוא פתרון התשתית כשירות שלנו. זה סוג חדש של מגעים עם הלקוחות הגדולים שיש לנו כיום בישראל, עד הגדרה מחדש של המוצרים שלהם", אמר.
לדברי איסנרד, "ה-IT צריך לשנות את פניו בדיוק כמו שהשוק כולו משנה את פניו ופונה לפתרונות מבוססי שימוש בענן, וכן להתאים אותו לדרישות של הצרכנים הסופיים. על ה-IT להיות יותר זריז, קל לשימוש ואינטואיטיבי. הוא צריך להיות החיבור חסר החיכוך בין העולם האישי למקצועי. הגמישות שיש לאדם הפרטי להתחבר לאינטרנט כדי ללמוד, לרכוש או לבצע כל פעולה אחרת צריכה להיות גם בסביבה העסקית. חברות צריכות לחשוב מחדש על התשתית. גמישות היא המניע העיקרי לכך".
זה אומר שגם תפקידו של המנמ"ר משתנה?
"אנחנו חיים בעולם מוכוון לקוח. הלקוח במרכז לחלוטין. חברות צריכות ללכת לשם ולאמץ את הכלים שמאפשרים את זה, שכבר נמצאים, על מנת לאפשר להן להבין טוב יותר את ציפיות הלקוחות. את זה עושים עם מנהל השיווק, אבל אז צריך שמישהו יתפעל את זה וימצא את התשובות הטכנולוגיות הנכונות, שיבטיח שהתשתית תעבוד כמו שצריך. לכן צריכים שהמנמ"ר ומנהל השיווק יעבדו יחדיו. בעבודה משותפת, הם יכולים למצוא את הדרך לעמוד בציפיות של הלקוח. כלומר: המנמ"ר החדש הוא לא רק מנמ"ר, אלא גם נדבך בחדשנות של החברה".
המנמ"ר של פעם מתאים לתפקיד שאתה מתאר?
"האמת שאני נפגש עם יותר ויותר אנשים שתפקידם הוא CDO – מנהל דיגיטלי ראשי. הם אלה שמגדירים כיצד החברה תעבור ממבנה הישן למבנה הדיגיטלי, של העולם החדש. יש גם נושאים חדשים: נגישות למידע, כיצד מנהלים את האינטראקציות עם ועד המעגלים האחרונים בתוך ומחוץ לחברה. קיימים התנהגויות ותהליכים חדשים, וזו הסיבה שיש שחקנים חדשים ברמת ה-C".
בעידן הנוכחי צריכים המנמ"רים להתמודד עם תקציבים מקוצצים או כאלה שלא עולים, ומצד שני דורשים מהם להביא רווחים ותוצאות. מה דעתך בנושא?
"זה נכון. אני נפגש עם אנשים רבים ומתברר שאכן, צריך לחתוך הוצאות. אני נתקל גם במקרים רבים בהם התקציב שטוח. אלא שבשני המקרים, המנהלים רוצים יותר תוצאות, הארגון רוצה יותר שירותים, יותר מהר ויותר מאובטח. בסוף היום, מה שחשוב לארגונים זה להשיג נתח שוק. הם מצפים לעשות כסף מה-IT. עד לאחרונה ה-IT נחשב כמקור להוצאות בלבד, אבל יותר ויותר חברות מפתחות את אסטרטגיית היציאה לשוק שלהן על ה-IT, כדי להציע שירותים חדשים ולהגיע ללקוחות חדשים".
לדבריו, זו בדיוק הנקודה בה רד-האט הכנסת לתמונה, מאחר שהיא מתבססת על קוד פתוח. "קוד פתוח זה כמו יהלום. מה שאנחנו עושים זה לצחצח את היהלום הגולמי לכדי יהלום ששמיש לארגון. יש לנו את האפשרות, עם הקוד הפתוח, לעצב מחדש את העולם הדיגיטלי. הוא כאן ואנחנו מתאימים אותו לארגון, על מנת לאפשר לו להיות ממציא וחדשני – ולא עוקב", אמר.
תגובות
(0)