יאהו מתאוששת? רשמה זינוק של 108% ברווח

אמנם מוקדם עדיין לקבוע האם יאהו חוזרת לדרך המלך, אבל התוצאות של הרבעון השלישי מעידות על מגמה חיובית: החברה סיימה אותו עם עלייה של 6.5% בהכנסות וזינוק של 108% ברווח הנקי

קלולסית. מריסה מאייר. צילום: יאהו, מתוך ויקיפדיה

האם הרכישה על ידי וריזון (Verizon) משפיעה לטובה על יאהו (Yahoo)? ייקח עוד זמן עד שנוכל לקבל תשובה מלאה על השאלה הזאת, אבל ייתכן שהתוצאות הכספיות שפרסמה החברה אמש (ג') מעידות על תחילת מגמה חיובית בפעילות החברה. לעומת זאת, הפריצה הגדולה לחשבונות יאהו לא פגעה בינתיים פגיעה ממשית בתוצאות הכספיות שלה, אולי מאחר שהיא פורסמה כשבוע בלבד לפני סיום הרבעון.

הנתונים מראים אמנם כי בתשעת החודשים הראשונים של החברה היו התוצאות של יאהו לא מרשימות, בלשון המעטה, אלא שהרכישה בוצעה ברבעון השלישי שלה, שבו נרשמו עליות יפות: ההכנסות עלו ב-6.49% ל-1.31 מיליארד דולר, לעומת גידול של 3.47% בלבד בהוצאות, ל-1.36 מיליארד, והרווח הנקי של החברה קפץ ב-108% ל-163 מיליון דולר. בעלי המניות הרוויחו ברבעון 162.83 מיליון דולר – 113.51% יותר מאשר ברבעון השלישי של 2015 – והרווח הנקי למנייה רשם קפיצה של 112.5% ל-17 סנט.

הרווח הנקי הושפעה לטובה מצניחה של כ-75% בהוצאות המימון ומעלייה של 22% בהטבות המס.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות הרבעוניות של יאהו זינקו ב-33.62% ל-702.96 מיליון דולר, הרווח הגולמי ירד ב-16.16% ל-602.25 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 57.08%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות קטנו ב-16.71% ל-654.57 מיליון דולר וההפסד פחת ב-39.38% ל-52.32 מיליון.

לעומת הרבעון, בתשעת החודשים הראשונים של 2016 רשמה החברה גידול ניכר הרבה יותר בהוחצאוחת מאשר בהכנסות: אלה עלו ב-12.67% ל-4.41 מיליארד דולר, בעוד שההכנסות גדלו ב-0.14% בלבד, ל-3.7 מיליארד. הפער העצום בין העליות בהוצאות וההכנסות פגע קשה בסעיפי הרווחיות: ההפסד התפעולי האמיר ב-224.64% ל-709.21 מיליון דולר והחברה עברה להפסד נקי של 373.37 מיליון דולר לעומת רווח של 81.12 מיליון בתשעת החודשים הראשונים אשתקד. ההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-376.32 מיליון דולר בהשוואה לרווח של 75.91 מיליון.

רכישה? אימרו מעתה אינטגרציה

מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו, הביעה שביעות רצון מהתוצאות הרבעוניות ואמרה כי "הביצועים הפיננסיים שלנו היו מוצקים".

"אנחנו עוסקים בימים אלה באינטגרציה שלנו עם וריזון", הוסיפה מאייר. היא התייחסה גם לפריצה לחצי מיליארד חשבונות יאהו וטענה כי "אנחנו נוקטים בצעדים הנדרשים כדי להגן על המידע של לקוחותינו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים