האם ג'וליאן אסאנג' נותק מהאינטרנט לבקשת הממשל האמריקני?

משרד החוץ בוושינגטון מכחיש האשמות של ויקיליקס שלפיהן קרי הפעיל לחץ על אקוודור לניתוק החיבור של מייסד האתר, לאחר שפורסמו בו מיילים שעלולים לפגוע במרוץ של הילרי קלינטון ● שמועות שרצות ברשת טוענות בכלל שהאמריקנים תפסו את אסאנג' במבצע צבאי

ג'וליאן אסאנג', מייסד ויקיליקס. צילום: Cropbot, ויקיפדיה

חיבור האינטרנט של ג'וליאן אסאנג', מייסד ויקיליקס (Wikileaks), נותק בכדי להשתיק אותו בכל הנוגע לפרשיית המיילים של הילרי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית – כך טוענים באתר. לדבריהם, המהלך הוא תוצאה של דרישה של הממשל האמריקני משלטונות אקוודור – המדינה שאסאנג' קיבל מקלט בשגרירות שלה בלונדון.

אנשי ויקיליקס האשימו בניתוק החיבור של אסאנג' את שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי. לדבריהם, קרי נקט בפעולה זו משום שהיה מעוניין להפסיק את פרסומם של המיילים של קודמתו בתפקיד, שעלולים להזיק לקמפיין שלה לנשיאות.

עם זאת, ויקיליקס פרסמה את ההאשמות במספר ציוצים אתמול (ג') בחשבון הטוויטר (Twitter) של האתר, שעל פי מקורבים אליו מופעל בעיקר על ידי אסאנג' עצמו.

"דיווחים פשוט לא נכונים. נקודה"

במשרד החוץ האמריקני הדפו את הטענות. "בעוד שדאגותינו בשל ויקיליקס הן ארוכות שנים, כל רמז כי השר קרי או המשרד היו מעורבים בניתוק החיבור של ויקיליקס הוא שקרי", כתב דובר המשרד, ג'ון קירבי, במייל ששלח לתקשורת. "הדיווחים שהשר קרי קיים שיחות עם גורמים באקוודור על העניין הם פשוט לא נכונים. נקודה".

אסאנג', שנמלט מארצות הברית לאחר חשיפתה של ויקיליקס, חי ועובד בשגרירות אקוודור בלונדון מאז יוני 2012, לאחר שהמדינה העניקה לו מקלט מדיני בשגרירותה, שבה הוא מסתגר.

המדינה הדרום אמריקנית הודיעה בנחרצות שהיא ממשיכה לעמוד מאחורי הענקת המקלט לאסאנג', אבל ציינה כי "המהלכים שלו הם באחריותו בלבד". בהודעה מטעם ממשלת אקוודור נמסר שהיא "מכבדת את העיקרון של הימנעות מלהתערב בעניינים פנימיים של מדינות אחרות. היא לא מתערבת בתהליכי בחירות ולא תומכת באף מועמד".

ממשלת אקוודור לא סיפקה בינתיים כל תגובה ספציפית בקשר לניתוק הגישה לאינטרנט, אבל שר החוץ של המדינה, גיום לונג, אמר כי אסאנג' נותר תחת הגנת הממשלה.

"אנחנו יכולים לאשר כי אקוודור חסמה את הגישה לאינטרנט של אסאנג' בשבת, בשעה 17:00, זמן קצר לאחר פרסום נאומיה של הילארי קלינטון בגולדמן זאקס (Goldman Sachs)", נכתב בהצהרה של ויקיליקס בעניין. "הפעלנו את תוכניות המגירה המתאימות", הבהירה הקבוצה הלוחמת.

האם אסאנג' בכלל נחטף ונמצא במעצר בארצות הברית?

בתוך כך, באתר האינטרנט של ארגון אנונימוס (Anonymous) פורסמו אתמול (ג') שמועות שלפיהן אסאנג' בכלל נתפס על ידי שלטונות ארצות הברית ונשלח בטיסה לשרלוט שבצפון קרוליינה. מפרסמי השמועות הגדילו לעשות ופרסמו את שם מבצע החטיפה, לטענתם – "אקספרס במפרץ גואנטנמו (Guantanamo Bay Express)".

השמועות נדונו בהרחבה בקרב משתמשי Reddit וכן בשידור חי בפריסקופ (Periscope), שהועבר מחוץ לשגרירות אקוודור בלונדון. בשידור צפו כ-1,000 מתומכי ויקיליקס מכל ברחבי העולם, הדואגים לשלומו של אסאנג' לנוכח האיומים ארוכי השנים על חייו ודברים שלטענתם אמר קרי, בהם הוא איים על אקוודור ב-"השלכות חמורות" אם מייסד ויקיליקס לא יושתק על ידה בקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים