פייסבוק תנסה לזהות מי ייכנס לבית הלבן – באמצעות ה-"המלצות" שלכם

החברה הטמיעה בדפי המתמודדים את כפתור Endorse, שמאפשר לגולשים לספר לחבריהם או לכלל המשתמשים את מי הם מעדיפים ● וגם: למי יש יותר לייקים – לקלינטון או לטראמפ?

איזה מועמד יקבל יותר Endorsements בדרך לבית הלבן? צילום: BigStock

רבים עוסקים בשאלה מי יהיה הנשיא הבא של ארצות הברית – בין אם באמצעות מחקרים סטטיסטיים, תחזיות או הערכות שונות. עכשיו פייסבוק (Facebook) מצטרפת לקלחת ומנסה לעשות זאת בעזרת המשתמשים שלה.

הרשת החברתית הטמיעה בעמודים הרשמיים של המתמודדים לתפקיד את כפתור Endorse, שעליו יוכלו ללחוץ הגולשים שמעדיפים את המועמד המסוים. בדף של התכונה החדשה נקראים המשתמשים "ליצור פוסט בכדי לאפשר לאנשים לדעת למה גם הם צריכים לשקול הצבעה בעבור המועמד".

במייל ששלח לאמצעי התקשורת כתב אתמול (ד') דובר הרשת החברתית כי "תכונה זו מאפשרת לכל גולש בפייסבוק להביע את תמיכתו במועמד על ידי כתיבה ושיתוף, שמסבירים מדוע הוא תומך דווקא בו. זוהי דרך טובה עבור אנשים להביע את תמיכתם במועמד – אם ירצו בכך – וללמוד יותר על עמדותיהם של חבריהם ובני משפחתם. הפוסט יופיע בדף של המועמד, תחת הלשונית Endorsements, וכפוסט חדש בפיד של המשתמש, בהתאם להגדרות הפרטיות שצוינו על ידי כל אחד מהם".

משתמשי פייסבוק יכולים לבחור להציג את הפוסט כ-Public, וכך יוכלו כל 1.71 מיליארד המשתמשים של האתר לראות במי הם תומכים – בדף של המועמד, אם הוא יאשר זאת. לחילופין, הם יכולים לבחור "לספר" האם הם תומכים בטראמפ או בקלינטון אך ורק לחבריהם ברשת.

לייקים לא מספיקים

לקלינטון יש 7.2 מיליון אוהדים בעמוד הפייסבוק שלה, ואילו טראמפ מתגאה ב-11.5 מיליון איש שהעניקו לעמוד שלו את ה-Like המבוקש. אלא שהלייקים אינם מספיקים כנראה, ולכן צורפה כעת התכונה החדשה, שמופיעה גם בדפיהם של שני המועמדים העצמאיים, גארי ג'ונסון הליברטראני וג'יל שטיין מהירוקים.

פייסבוק הוסיפה לדפי המועמדים גם לשונית סוגיות (Issues). כאשר לוחצים עליה, רשימה של נושאים נפתחת וממנה יכולים הגולשים לבחור את העניין הרלוונטי להם. כל נושא מכיל ציטוטים נבחרים וקטעי וידיאו בהתייחסות לסוגיה שנבחרה.

פייסבוק מגייסת את עצמה לבחירות

התכונות החדשות אינן הפעם הראשונה שבה פייסבוק מגייסת את עצמה לבחירות 2016. רק בשבוע שעבר נחשף כי הרשת החברתית הצליחה בתוך ארבעה ימים בלבד בחודש ספטמבר להביא לעלייה מסיבית במספר האנשים שנרשמו להצביע מתוך כלל הציבור האמריקני. בנוסף, בדצמבר האחרון הודיעה החברה כי הבחירות בארצות הברית היו הנושא המדובר ביותר ברשת החברתית ב-2015.

יצוין כי כפתור ה-Endorse זמין לכל משתמשי פייסבוק ולא רק לאזרחים אמריקניים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים