גוגל תעניש אתרים שמפיצים תוכנות זדוניות באופן קבוע

מדיניות חדשה של הענקית תביא לכך שאתרים שמזיקים למשתמשים שגולשים בהם בקביעות יסומנו למשך חודש ימים, ומי שינסה להיכנס אליהם יוחזר לתוצאות החיפוש

לישון עם הדגים. צילום: BigStock

גוגל (Google) נוהגת כבר מזה שנים להגן על משתמשים מפני אתרים מסוכנים ומזיקים על ידי אזהרת הגולשים כאשר הם לוחצים בטעות על קישורים שעלולים להוביל אותם לאתרים המפיצים תוכנות זדוניות, או לנסות לעשות פישינג למידע הפרטי שלהם.

אבל האזהרות הללו לא ממש הספיקו ונכון להיום אתרים רבים הבינו כיצד לעקוף את המדיניות של גוגל ולפגוע בכל זאת בגולשים. כל מה שהם עושים זה לבצע התאמות זמניות בכדי שהאתר שלהם יימצא כראוי כשגוגל מאמתת אותו, ואז חוזרים לפגוע במשתמשים אחרי שהאזהרות של גוגל הוסרו.

סימון מבצעי עבירות חוזרות ונשנות

מעכשיו בכוונתה של ענקית החיפוש לשים סוף לתופעה זו על ידי סיווג האתרים הללו כ "מבצעי עבירות חוזרות ונשנות" (repeat offenders) ובאמצעות הטלת ענישה חמורה יותר לצורכי אכיפה.

כאשר אתר סווג בעבר כמפר את כללי גוגל בכל הנוגע בתוכנות זדוניות ולא רצויות או בפישינג, וכמפר את מדיניות ההנדסה החברתית של הענקית, הייתה החברה מציגה אזהרה למחפשים במנוע שלה באינטרנט, וזו הייתה מופיעה עד שגוגל הצליחה לוודא שהאתר כבר לא מזיק. אימות מהסוג הזה יכול היה להיות מופעל באופן אוטומטי, או להתבצע על פי בקשת מנהל האתר.

30 ימים בעונש

אבל החל מאתמול (ד'), כך על פי הודעה של גוגל, יחול שינוי במדיניות הזו של החברה – אתרים שיפרו את מדיניותה של גוגל יתויגו כ"מבצעי עבירות חוזרות ונשנות" ולא יהיו מסוגלים לבקש אימות מחדש במשך 30 ימים.

כלומר, במשך חודש שלם הם יופיעו בתוצאות מנוע החיפוש כמסומנים ומתויגים באזהרות שירתיעו גולשים משימוש באתר המדובר, ואף יפנו אותם בחזרה לתוצאות החיפוש של גוגל. המהלך אמור להוביל לירידה דרמטית בתנועה אל תוך האתרים המדוברים, שרק לאחר שיחלוף חודש יורשה מנהלו לבקש בדיקה מחודשת בעבורו.

גוגל אומרת שהמדיניות החדשה לא תחול על אתרים שנפרצו, אלא רק על כאלה שהפיצו תוכנות זדוניות ותכנים מזיקים אחרים בכוונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים