פריצת ענק: קרוב לחצי מיליון פרטי חשבונות נגנבו מאתר היכרויות

ההערכות הן שהמידע שנאסף בפריצה ל-Friend Finder Network שווה 20 שנים של איסוף נתונים ומאפיל על 360 מיליון הרשומות שנגנבו בפריצה גדולה אחרת - לשרתי MySpace

נפרץ. AdultFriendFinder

גניבת נתונים על ידי האקרים היא לא עניין חדש, אבל נראה שהפריצה האחרונה עולה על רבות מקודמותיה, לפחות מבחינת היקף הנתונים. לפי דיווחים, הפריצה ל-Friend Finder Network חשפה יותר מ-412 מיליון חשבונות, מרביתם שייכים לאתר ההיכרויות AdultFriendFinder (339 מיליון) והשאר לאתרים אחרים, כמו Cams.com ופנטהאוז (Penthouse).

ההערכות הן שהמידע שווה 20 שנים של איסוף נתונים ומאפיל על 360 מיליון הרשומות שנגנבו בפריצת ענק אחרת – לשרתי MySpace.

המידע כולל גם פרטים רגישים במיוחד, כמו שמות משתמש, נתונים על קניות והיכרויות, כתובות אינטרנט וסיסמאות קלות לפיצוח או בלתי מוגנות. אתר ZDNet דיווח כי חלק מהחשבונות הם אמיתיים – ובשימוש.

מ-Friend Finder Network לא נמסרה תגובה, אך היא הודיעה שקיבלה דיווחים על "פגיעויות אבטחה פוטנציאליות". החברה מסרה כי תיקנה חור אבטחה בקוד שלה וביקשה סיוע בחקירה. בתוך כך, הודיע אתר פנטהאוז כי אנשיו מודעים לפריצה, וכי הם מחכים לדין וחשבון מפורט על האירועים ועל פתרון הבעיה.

לפי הדיווחים, הסיכויים לשימוש במידע לצורך מסעות קניות הם נמוכים, אבל סיכונים אחרים רבים מעורבים בעניין. פרטי כניסה עלולים לחשוף זהויות ולפתוח פתח להתחזות ולגניבת זהויות. גם גיל הנתונים מציב סיכונים נוספים של סחיטה, למשל של אנשים שנרשמו בעבר ל-AdultFriendFinder, לא עושים עוד שימוש באתר ואינם מעוניינים שעברם ירדוף אותם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים