מיקרוסופט השיקה אפליקציה שמסייעת לעיוורי צבעים

Color Binoculars מקלה עליהם בכך שהיא מספקת חלופות עבור שלושה מצבי עיוורון צבעים מוכרים ● בשלב זה היא זמינה למשתמשי iOS בלבד

אפליקציה שרואה את העולם עם הרבה יותר ורוד. צילום מסך: מתוך iTunes

אפליקציה חדשה מבית מיקרוסופט (Microsoft) יכולה לעזור לעיוורי צבעים לתקשר עם העולם שמסביבם קצת יותר טוב. האפליקציה, Color Binoculars, התחילה את דרכה בפרויקט הגארג' של החברה. היא משתמשת בעדשת המצלמה ובמסך הטלפון כראי אל העולם ומספקת חלופת צבעים עבור שלושת מצבי עיוורון הצבעים המוכרים, כך שגם מי שמתקשה להבדיל בין גוונים שונים יוכל להבחין בפרטים רבים יותר.

כך, לדוגמה, אם מסתכלים על שיח שושנים אדומים, שילוב שבדרך כלל עיוורי צבעים מתקשים לראות את ההבדלים שבו, הפניית הטלפון אל עבר השיח תחליף את הצבע האדום בוורוד, כך שהם יוכלו להבחין היטב בפרטים.

מצבי עיוורון הצבעים שעבורם מבצעת האפליקציה החלפת צבעים הם אדום/ירוק, ירוק/אדום וכחול/צהוב. מכאן שרוב האנשים שסובלים מעיוורון צבעים ימצאו אותה כשימושית עבורם.

המפתח היה בוחן הבטה הראשי של האפליקציה

פיתוח האפליקציה התחיל בהאקתון פנימי שערכה מיקרוסופט במהלך 2015. אחד משני ההוגים והמפתחים, טום אוברטון, הוא עיוור צבעים בעצמו, כך שהוא היה גם בוחן הבטה הראשי שלה.

"זו אפליקציה שעוזרת לעיוורי צבעים להבחין בשילובי צבעים שבדרך כלל הם לא יכולים להבחין בהבדלים ביניהם", אמר. "לדוגמה, מכיוון שיש לי בעיה להבחין בין אדום לירוק, האפליקציה הופכת עבורי את האדום לבהיר יותר ומעמעמת את הצבע הירוק, כך שההבדלים יותר ברורים. היא מחליפה צירופי צבעים קשים בכאלה שיותר נוחים".

בשלב זה זמינה האפליקציה זמינה Color Binoculars למשתמשי iOS בגרסה 9.0 ומעלה בלבד. ניתן להוריד אותה מכאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים