הוועדה לביקורת המדינה קראה לממשלה להפוך את כל המועסקים בפרויקט ממשל זמין לעובדי מדינה

במהלך הדיון קראה הוועדה לממשלה ליישם את ההמלצות שנכתבו בדו"ח מבקר המדינה על הפרויקט, שהוגש במאי השנה ● בין היתר, כתב המבקר על עלויות הפרויקט ומנה ליקויים בתהליכי הבקרה על מימון פרויקט תהיל"ה ● הכינוס הבא של הוועדה בנושא זה יתקיים בעוד חצי שנה, במטרה לעקוב אחר יישום ההמלצות על ידי הממשלה

הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת, בראשותו של ח"כ יואל חסון (קדימה), קראה היום (ד') לממשלה להפוך את כל עובדי פרויקט ממשל זמין לעובדי מדינה, ולא להשאירם כעובדי מיקור-חוץ במודל קוסט-פלוס. הוועדה אף קראה לשוקי אורן, החשב הכללי במשרד האוצר להחיל עיקרון זה כבר בעת בחירת ממלא מקום לבועז דולב, מנהל פרויקט ממשל זמין, שמסיים את תפקידו בסוף החודש הבא.

בנוסף, דנו הח"כים בממצאי דו"ח מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, ממאי השנה. הדו"ח הצביע על מספר ליקויים בפרויקט ממשל זמין, בהם העובדה שהמועסקים בפרויקט אינם עובדי מדינה. לדברי המבקר, הממשלה צריכה לטפל בליקוי זה. כן עוסק הדו"ח בעלויות פרויקט ממשל זמין, ליקויים בתהליכי הבקרה על מימון פרויקט תהיל"ה ועוד.

בנוסף לחברים בוועדה, השתתפו בדיון השר מיכאל איתן, האחראי על פרויקט ממשל זמין, שהצביע על חשיבות הפרויקט, וכן החשב הכללי במשרד האוצר, סגנו, טל הרמתי, ונציגי נציבות שירות המדינה. נציגי הנציבות הסכימו, כי יש צורך להפוך את עובדי ממשל זמין לעובדי מדינה. הם ציינו, כי בשל דרישת המבקר והעדר החלטת ממשלה, מתעכב המכרז לבחירת מנהל לממשל זמין במקומו של דולב. לאנשים ומחשבים נודע, כי באוצר שוקלים שלא לפרסם מכרז לתפקיד, אלא להקים ועדת איתור בראשותו של חיים שני, מנכ"ל משרד האוצר, ובהשתתפות החשב הכללי וסגניו.

בסיום הדיון, החליטה הוועדה לקיים את הכינוס הבא שלה בנושא זה בעוד כחצי שנה, כדי לעקוב מקרוב אחר יישום המלצות המבקר על ידי הממשלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים