בעקבות הרכישה על ידי סמסונג: מה יקרה לחטיבת ה-AV של הרמן?
החלטנו לפתוח את כדור הבדולח שלנו ולשלב אותו עם מורה נבוכים, על מנת לשער מה העתיד צופן עבור הנרכשת ואיך אנחנו מרוויחים מכל זה
הרמן (Harman) נוסדה בשנת 1980 בארצות הברית על ידי המהנדס סידני הרמן ועסקה בתחום ה-High End Audio. מגברים ביתיים הנושאים את השם Harman-Kardon מסמלים את שם משפחתו ואת שם משפחתו של שותפו דאז ברנרד קרדון. החברה מעסיקה כיום כ-12 אלף עובדים והיקף מכירותיה מוערך בשבעה מיליארד דולר בשנה.
החברה צברה תאוצה ובתחילת שנות ה-90 היא ביצעה רכישה משמעותית של Soundcraft. בהמשך הדרך רכשה הרמן את JBL – שם דבר בתחום האודיו הביתי והמקצועי.
עוד ענקית בתחום האודיו שנרכשה אף היא על ידי הרמן היא AKG וחברות נוספות. גם בישראל רכשה הרמן מספר חברות ביניהן רד בנד, בסכום של 200 מיליון דולר, ואת פאואר סק בסכום של 70 מיליון דולר.
הרמן התרחבה מתחומי האודיו המקצועי והביתי לתחום התאורה עם רכישת Martin אשר התמחתה בתחום התאורה המקצועית לבימות הופעות.
בשנת 2014 ביצעה הרמן רכישה משמעותית נוספת, וכעת בתחום האודיו והווידיאו המקצועי – AMX, אשר הייתה שחקן גדול ומשמעותי בתחום והתחרתה מול ענקיות כמו Crestron ,Kramer Electronics ו-Extron.
רכישת AMX היוותה שינוי משמעותי עבור הרמן אשר הפכה הלכה למעשה לספקית פתרונות מקצה לקצה ברמת האודיו המקצועי והביתי, כולל שילוב יכולות שליטה ובקרה (AMX), מיתוג והפצת אותות וידיאו (AMX) כולל שליטה בחשמל חכם.
מנוע צמיחה גדול
בנקודת זמן זו היה נראה כי הרמן תפעל בדומה ל-Crestron המציעה פתרונות מקצה לקצה, ותטמיע את יכולות השליטה והמיתוג בתוך מוצרי האודיו במטרה לבסס את עצמה כמובילת שוק.
אולם לצד רכישות אלו, מסתבר כי הכסף הגדול מבחינתה היה דווקא בשוק הרכב – Harman Connected Car.
החברה בחרה להשקיע בשנת 2015 את מרצה בתחום תעשיית הרכב, הקימה חטיבה בשם Connected Services, השלימה עוד רכישות בתחום הסייבר (לאבטחת ומיגון חיבוריות הרכב) ובכך ביססה עצמה היטב בתחום הרכבים. בחירה זו התבררה כטובה עבור הרמן, מכיוון שהיא ייצרה לא מעט הכנסות ואפילו היוותה מנוע צמיחה גדול בהשוואה לתחומי האודיו והווידאו בהם הרמן הייתה ותיקה.
ככל הנראה, יכולות אלה הם אשר משכו את תשומת ליבה של הענקית הקוריאנית, סמסונג (Samsung), אשר הודיעה לאחרונה על רכישת הרמן בעסקת מזומן לפי שווי שוק של שמונה מיליארד דולר.
סמסונג הודיעה כי תחום האלקטרוניקה המקושרת ובפרט תחום הרכב הוא בעל קדימות אסטרטגית מבחינתה, וכי לאחר סגירת העסקה "תחזיק החברה בנוכחות מיידית בתחום, אשר צפוי לצמוח להיקף של 100 מיליארד דולר בשנה עד 2025".
העסקה עברה אישור של הדירקטוריונים בשתי החברות עם הערכה להשלמתה עד אמצע 2017. על פי הודעת החברות, תמשיך הרמן להתקיים כחברת בת עצמאית ומנכ"ל החברה ימשיך לכהן בתפקידו.
סמסונג משקיעה לאחרונה משאבים רבים בתחום המכוניות המחוברות. היות והרמן נחשבת לשחקנית מובילה בתחום ה-Connected Car וסמסונג נחשבת מובילה בתחום המובייל והמסכים, זה אך הגיוני כי הענקית תרצה לקצר תהליכים על ידי רכישה של שחקנית קיימת ומשמעותית בתחום ובכך להשלים רצף מול הצרכנים.
שחקנית משמעותית מאוד
כפי שאנו יודעים, סמסונג משפיעה על תקינת המובייל (חברה בדירקטוריון MIPI) אשר משפיע בתורו על החיבוריות לרכבים, תחום שבו היא גם נמצאת.
אמנם סמסונג הודיעה כי החברות תשתפנה פעולה בפיתוח מוצרים שונים לשימושים מקצועיים ולקהל הרחב, תוך שימוש ביכולות של מעל 8,000 מהנדסים ומפתחים המועסקים בהרמן, אולם תמוהה העובדה כי אין התייחסות ישירה להשפעת הרכישה על תעשיית האודיו-וידאו המקצועית.
נוכל לשער כי בסמסונג לא יהססו למנף את היצע הפתרונות ללקוחות באופן אשר יבדל אותם משאר המתחרים בשוק. שילוב יכולות הפצת האודיו והווידיאו של הרמן, בהיותם מוטמעים במסכי סמסונג ובקו מוצרי האודיו שלה בתחום המקצועי, צפוי להרחיב את קו המוצרים שלה ולהביא לזליגה של מוצרי אודיו מקצועי לשוק הצרכנים הביתי.
למרות כי ברור שסמסונג מתעדפת את תחום המכוניות המחוברות, הרי שברכישה זו היא תוכל להפוך לשחקנית משמעותית מאוד גם בשוק האודיו והווידיאו המקצועי.
תגובות
(0)