אפל מודה בתקלה בסוללת מכשירי iPhone 6S
החברה פרסמה אתר שירות ייעודי לנושא, בו המשתמשים יכולים להזין את המספר הסידורי של המכשיר שלהם ולבדוק האם הם זכאים להחלפת סוללה
אפל מודה בתקלה בסוללת מכשירי iPhone 6S ומציעה תוכנית חינמית להחלפת סוללה.
הבעיה דווחה לראשונה בסין, והיא מתבטאת בכיבוי פתאומי של המכשיר. לדברי החברה, כפי שפרסמה באתר הסיני שלה, הבעיה התגלתה במכשירי iPhone 6S שיש בהם רכיב סוללה פגום, ש"נחשף לאוויר הפתוח לזמן ארוך מדי לפני ששולב והורכב במארז הסוללה".
זו אינה בעיית בטיחות
כתוצאה מכך, מסבירה אפל, "הסוללות האלה מתרוקנות מהר יותר מסוללות תקינות וגורמות לכיבוי פתאומי של המכשיר". הרכיבים הפגומים נמצאו רק במספר קטן של מכשירי iPhone 6S שיוצרו בספטמבר ואוקטובר 2015.
"חשוב לציין", מוסיפה אפל, "כי זו אינה בעיית בטיחות", ומסבירה, כי מכשירי ה-iPhone מתוכננים מראש כך שהם נכבים בתנאים מסוימים, כמו טמפרטורות קרות במיוחד, כדי להגן על רכיבי האלקטרוניקה של המכשיר.
אפל פרסמה אתר שירות ייעודי לנושא – iPhone 6s Program for Unexpected Shutdown Issues, שבו המשתמשים יכולים להזין את המספר הסידורי של מכשיר ה-iPhone 6S שלהם ולבדוק האם הם זכאים להחלפת סוללה.
לא נמצאו כל גורמים מזוהים
בחודש שעבר התבקשה אפל על ידי איגוד הצרכנים הסיני לחקור את בעיית הכיבוי של המכשיר, לאחר שהתקבלו "מספר ניכר" של תלונות ממשתמשי iPhone במדינה. הכיבוי הפתאומי של המכשירים התקולים, לפי האיגוד הסיני, מתרחש כאשר מצב הסוללה יורד מ-60% ל-50% גם במצב של טמפרטורה קרה וגם בטמפרטורת חדר רגילה. במצב זה, המכשירים גם אינם נדלקים אלא אם הם מחוברים למקור מתח.
למרות שאפל טוענת כי פתרה את הבעיה, איגוד הצרכנים הסיני הודיע בתחילת השבוע שמשתמשים המשיכו להתלונן כי בעיית הכיבוי הלא-צפוי נמצאה גם במכשירים ישנים יותר מהדגמים iPhone 6 ו-6 iPhone Plus. בנוסף, בעלי iPhone 6S שהורכבו מחוץ לטווח הזמנים שאפל הצהירה עליו (ספטמבר-אוקטובר 2015) התלוננו גם כן על אותה בעיה.
האיגוד הסיני דרש מאפל לחקור גם את התלונות האחרונות, אך בסוף השבוע הודיעה אפל כי לא מצאה בעיות נוספות מלבד אלה שדיווחה עליהן. "חיפשנו אחר גורם כלשהו נוסף שעשוי לגרום לכיבוי לא צפוי של ה-iPhone, ולאחר בדיקה מעמיקה לא נמצאו כל גורמים מזוהים. נמשיך לבדוק, לפקח ולנתח את דיווחי הלקוחות".
תגובות
(0)