רוצים לדעת מי עתיד להפקיד כסף באפליקציה שלכם?

כלי חדש, שפיתחה ClicksMob, יודע לנתח התנהגות משתמשים ולהתאים את הערוץ הנכון לאפליקציה שרוצה פרסום - כך על פי החברה

אבישי שושן, מנכ"ל ClicksMob. צילום: תמר מצפי

רוצים לדעת מי עומד להפקיד כסף באפליקציה שלכם? על הסוגיה הזו ועוד מבקש לענות כלי חדש, שפיתחה חברת המוניטיזציה והאנליטיקה ClicksMob מתל אביב.

על פי חברת המוניטיזציה והאנליטיקה הישראלית, הכלי מנבא התנהגות משתמשים על בסיס ניתוח מאגרי מידע פרטיים שהיא אספה במהלך השנים, לאחר שניתחה מיליארדים של נתוני התנהגות משתמשים במאות אלפי ערוצים שונים.

הערוצים המרכזיים שנותחו היו ההרשמה לפייסבוק (Facebook), שאפליקציות רבות מעוניינות שהמורידים אותן יירשמו אליה; נתוני הפתיחה של האפליקציה – כמה פעמים ביום המשתמש פותח אותה, או כמה ימים לאחר ההורדה הוא עדיין פותח אותה; הפקדה – האם הוא מפקיד כסף באפליקציה; רכישה – האם אתה רוכש מוצרים; ומעבר שלבים, בעיקר במשחקים.

מהנתונים האלה ועוד מדרגים אנשי החברה את מקור התנועה, לפי שיעור המעורבות של המשתמשים באפליקציה.

חיזוי שיעורי מעורבות באפליקציה

על פי ClicksMob, נתונים אלה מאפשרים לחברה, ובכך למפרסמים, לחזות מראש באילו ערוצים יש שיעורי מעורבות גבוהים לאפליקציה מסוימת, כדי ליצור מצב שבו יהיה, למשל, ערוץ שיתאים יותר לאפליקציית משחקים ואחר שיתאים לאפליקציית מוניות או תיירות.

המערכת יודעת להתאים את הערוץ הנכון לאפליקציה שרוצה פרסום. בחברה אומרים כי התחזית שהם מספקים משפרת את ביצועיי הקמפיין בכ-70% ומגדילה את החזר ההשקעה הלקוח. בנוסף, המערכת לומדת באופן עצמאי ואוטומטי מקמפיינים קיימים, כאשר בכל יום מתווספים מאות אלפי נתונים חדשים על משתמשים מכל העולם, מה שמשפר את הביצועים של האלגוריתם.

ב-ClicksMob ציינו שהפרטיות של המשתמש נשמרת, משום שמדובר במאפייני התנהגות משתמשים ולא במשתמשים ספציפיים.

אבישי שושן, מנכ"ל ClicksMob, אמר ש-"2016 היא השנה הראשונה שבה תקציב הפרסום למובייל בעולם עובר את תקציב הפרסום לרשת ומגיע ל-80 עד 100 מיליארד דולר. הצפי הוא שהנתון הזה יכפיל את עצמו בתוך שלוש שנים. אנחנו יודעים להביא למפרסמים קבוצות משתמשים שאנחנו יודעים להגיד ברמה גבוהה של ודאות שיבצעו פעולות באפליקציות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים