פרטנר מאפשרת ללקוחות לשכור מכשירים בתשלום חודשי קבוע

התוכנית, SmartUp, כוללת אחריות קבועה לכל תקופת השימוש ואפשרות להחליף מכשיר מדי שנה ● במקרה של סדק או שבר במסך – יהיה על הלקוח לתקן את המכשיר לפני ההחלפה

פרטנר

פרטנר השיקה היום (ג') תוכנית בשם SmartUp, המאפשרת ללקוחות כל המפעילות הסלולריות לשכור באמצעותה מכשיר חדש בתשלום חודשי קבוע. התשלום החודשי כולל אחריות קבועה לכל תקופת השימוש ואפשרות להחליף מכשיר מדי שנה.

תוכנית SmartUp כוללת שישה מסלולים של תשלום חודשי קבוע על שימוש בסמארטפון – החל מ-49.90 שקלים לדגמים פשוטים ועד 149.90 שקלים לדגמים יקרים, בהתאם לקטגוריית המכשירים שהלקוח בוחר. לאחר שנה של שימוש ניתן להחזיר את המכשיר ולהחליף אותו בדגם מתקדם יותר באותה קטגוריה, להמשיך להשתמש באותו המכשיר ולשדרג אותו בהמשך או להפסיק את המסלול (ואיתו גם את התשלום החודשי). אם הלקוח משתמש באותו מכשיר 36 חודשים מבלי להחליפו – המכשיר עובר לבעלותו.

במסלול של 49.90 שקלים ניתן לבחור בין מכשירי Samsung J5, דגם P8 Lite של וואווי (Huwaei) ו-K10 של LG, ובמסלול של 149.90 שקלים ניתן לבחור רק ב-iPhone 6s בנפח 32 ג'יגה-בייט. לא מופיעים בו הדגמים החדשים של אפל (Apple).

לדברי פרטנר, בשלב הראשון החברה העדיפה לפנות בעיקר לשוק הביניים, ובהמשך להרחיב גם את התוכניות של מכשירי הקצה היוקרתיים יותר.

צביקה שיינפלד, סמנכ"ל החטיבה הפרטית-קמעונית בקבוצת פרטנר, אמר כי "בישראל נמכרים מדי שנה שלושה מיליון מכשירי סמארטפון, בהיקף מוערך של ארבעה מיליארד שקלים. על אף התחושה שכולם קונים בחו"ל, נתח השוק של רצפת המכירה בישראל לא השתנה בשנים האחרונות ונותר יציב על כ-76% מסך המכירות. שיטת המכירה של מכשירים סלולריים בישראל לא השתנתה מאז הופרדו מכירות שירותי סלולר מציוד הקצה – דבר שאמנם הביא לחופש ניידות בין חברות, אך גם הפך את ההוצאה על מכשיר חכם ל-'כבדה', ללא מנגנון של קיזוז חודשי של העלות".

שיינפלד ציין כי "מודל הקנייה לשלוש שנים התאים לעולם של מכשירים פשוטים, שתומכים בשיחות ובהודעות SMS, אך לא למציאות של חידושים טכנולוגיים, שירותים דיגיטליים חדשים ומערכות הפעלה חזקות יותר, שמושקות בכל כמה חודשים".

הוא הוסיף ש-"נתונים פנימיים של פרטנר, המבוססים על קניות חוזרות של לקוחות, וכן סקרים שקיימנו בשבועות האחרונים הראו שלמרות שמרביתנו מתכננים לקנות מכשיר באלפי שקלים, שיחזיק לנו למשך שנתיים-שלוש, אנחנו מוצאים את עצמנו מחליפים מכשיר בכל שנה-שנה וחצי. היצרניות משיקות עשרות מכשירים בשנה והצרכן, שחי בחרדת החמצה תמידית, משלם ביוקר על הבעלות על המכשיר".

78% מחליפים מכשיר מדי שנתיים

לפי סקר שערכה החברה, 78% מהלקוחות מחליפים מכשיר מדי שנתיים, כשמתוכם 41% עושים זאת מדי שנה. רק 13% מחליפים מכשיר אחת לשנתיים-שלוש ו-9% עושים זאת לאחר שלוש שנים או יותר.

שיינפלד הוסיף כי "מגמת המעבר מבעלות לצריכת שירותים היא טרנד חוצה תעשיות, שמתאים במיוחד לעולם הטכנולוגי, שבו אין לנו סיכוי לחזות את קצב החידושים ואין לנו שום סיבה להתחייב למכשיר ספציפי. במסלולים החדשים אנחנו מאפשרים לכל לקוח, בלי שום קשר לחברה שאליה הוא משתייך כמנוי שירותי סלולר, להשתמש בסמארטפון כשירות בתשלום חודשי ולהתחדש בכל שנה בדגם מתקדם יותר".

בהתאם לתוכנית, החלפת המכשיר מחייבת החזרת מכשיר תקין בבלאי סביר. במקרים של סדק או שבר במסך, על הלקוח לתקן את המכשיר לפני ההחלפה, בכל מעבדה שהוא בוחר – אין מגבלה לתיקון במעבדות פרטנר. במקרה של הרס המכשיר (טוטאל לוס), הלקוח יישא בנזק וישלים 36 תשלומים של המסלול שבחר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים