הפועלים על סף הכרעה בפרויקט מיחשוב "ספר הבנק הראשי", שהיקפו עשרות מיליוני שקלים

על הפרויקט מתמודדות סאפ, אורקל וקונסיסט - שמתמודדת יחד עם יבמ ● "ספר הבנק הראשי" הוא המאגר המרכזי, שבו נרשמים כל הפיקדונות, הביטחונות והפעולות של הבנק מבצע, וחשיבותו היא בעיקר כלפי הרגולציות ובקרה שוטפת

הנהלת בנק הפועלים עומדת להכריע בקרוב מי תהיה החברה שתזכה בפרויקט הליבה התשתיתי שהחליט עליו – החלפת "ספר הבנק הראשי", שהוא, למעשה, מאגר המידע המרכזי החשוב ביותר שיש לבנק. במאגר זה נרשמות כל הפעולות שנעשות בו – פיקדונות, ביטחונות, הלוואות ועוד. לשלב הסופי בתמחור שהבנק מבצע לצורך הפרויקט הגיעו החברות סאפ (SAP), אורקל (Oracle) וקונסיסט (Consist), שמתמודדת במכרז יחד עם יבמ (IBM). בשל רגישותו של הפרויקט והקריטיות שלו, בעיקר כלפי הרגולציה, ההחלטה העקרונית במי לבחור נמצאת בידי ההנהלה הבכירה של הבנק. בבנק הפועלים אישרו את הפרטים.

החלפת ספר הבנק נדרשת מאחר שמאגר המידע הקיים כיום תוכנן ופותח לפני שנים רבות, עובד על טכנולוגיות מיושנות ואינו מאפשר פיתוח ויישום מערכות חדשות התלויות בו. בישראל אין ניסיון רב בהחלפת מערכות ליבה בנקאיות בבנקים בסדר גודל של בנק הפועלים, ולכן – המבחן העיקרי של הספק שיזכה יהיה בניסיון הנצבר בחו"ל.

לחברת סאפ, למשל, יש לקוחות בנקאיים בעולם מ-Tier-1, שמיישמים פתרונות של החברה לניהול מערכות ליבה בנקאיות, וכן פתרונות לעמידה ברגולציות, כגון: בזל 2, SOX ,IFRS ו-GAAP. בין לקוחות החברה בעולם: דויטשה בנק (Deutsche Bank), בנק אוף אמריקה (Bank Of America) ו-UBS. בסאפ ישראל העדיפו שלא להגיב לידיעה, וכנ"ל גם בחברת אורקל ישראל. מקונסיסט נמסר, כי "החברה אכן מתמודדת בפרויקט של בנק הפועלים יחד עם יבמ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים