האקרים סיניים מואשמים בסחר בנתונים גנובים ממשרדי עורכי דין

משרדים אמריקניים נפגעו מהאקרים שעשו שימוש אסור במידע פנים אותו גנבו מחשבונות מייל של בכירים בחברות ● אחד ההאקרים נעצר ויוסגר בקרוב לארצות הברית, שם יועמד למשפט

פושעי רשת מחפשים להרוויח מנושאים טרנדיים. אילוסטרציה: BigStock

שלושה האקרים סינים הרוויחו יותר מארבעה מיליון דולר לאחר שפרצו לשרתים של משרדי עורכי דין בניו יורק. ממשלת ארצות הברית הודיעה כי אחד החשודים נעצר והוגש נגדו כתב אישום.

שלושת ההאקרים התמקדו בלפחות שבעה משרדי עורכי דין בינלאומיים מרכזיים, והצליחו להיכנס לחשבונות הדואר האלקטרוניים של עורכי דין בכירים הפועלים לפחות בשתיים מהחברות, כך לפי כתב האישום שהוגש אתמול (ג').

אינטל – בין הנפגעות

הפורצים הרוויחו מעסקאות וספקולציות שבהן מעורבות יצרנית השבבים אינטל (Intel), יצרנית התרופות Intermune, וחברת הייעוץ העסקי Pitney Bowes, כך נמסר מטעם הרשות האמריקנית לניירות ערך, ה-SEC (ר"ת Securities and Exchange Commission) שתובעת גם הקפאת נכסים.

המקרה הנוכחי מצרף משרדי עורכי דין לקבוצה המתרחבת של מטרות שמושכות פושעי אינטרנט המבקשים להרוויח ממידע פנים. בשנה שעברה פורקה בארצות הברית טבעת בינלאומית של האקרים גיאורגיים ואוקראינים, שלכאורה חדרה לשרתים של סוכנויות

הידיעות PR Newswire ,Marketwired ו-Business Wire. ההאקרים גנבו הודעות לעיתונות בטרם פורסמו, ומכרו את המידע יקר הערך בסכום שמוערך ביותר מ-100 מיליון דולר, כך על פי ה-SEC.

פרצת סייבר הפוגשת הונאת ניירות ערך

"המקרה הזה של פרצת סייבר הפוגשת הונאת ניירות ערך צריך לשמש קריאת השכמה בעבור משרדי עורכי דין ברחבי העולם", אמר פריט בהרארה, התובע המחוזי שמטפל בפרשיה, בהצהרה לתקשורת.

שלושת הגברים – איאת הונג, בן ה-26, צ'ין האנג, בן ה-50 (שניהם ממקאו), ובו זהנג בן ה-30 – עבדו בחברת רובוטיקה שייסד זהנג, כך לדברי הממשלה. הונג נעצר בהונג קונג בחג המולד והוא ממתין להסגרה לארצות הברית.

בנוסף למשרדי עורכי הדין, השלושה פרצו גם לחברות רובוטיקה אחרות, כך טוענת ארצות הברית, וגנבו גם תכניות של שואב אבק רובוטי שנעשו על ידי חברה אמריקנית.

השלושה השתמשו בדרך כלל באותה טקטיקה בכדי לקבל את המידע, כך על פי ארצות הברית – הם היו מקבלים את אישורי כניסה של אחד העובדים, מכניסים תוכנה זדונית לשרת, וזו הייתה מאפשרת להם גישה לדואר האלקטרוני של אנשי מפתח בחברות, כך מתאר כתב האישום ומוסיף ומספר כי בשנת 2014, ביום אחד בלבד, שמו ההאקרים את ידיהם על 10 ג'יגה-בייט של מידע חסוי משרתו של משרד עורכי דין אחד בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים