סקר: נתונים מעניינים על הגלישה של הישראלים בסלולר
באילו ערים גולשים הכי הרבה? מהי מהירות הגלישה הממוצעת? ובאילו אפליקציות אנחנו אוהבים להשתמש? סקר שעוסק במה שחלק גדול מאתנו עושה בחלק גדול מהזמן
ירושלים ותל אביב הן שיאניות הגלישה הסלולרית בישראל – כך לפי תוצאות סקר שערכה באחרונה Ipsos עבור פלאפון ושתוצאותיו פורסמו היום (ה'). במקום השלישי ממוקמות יחד באר שבע וראשון לציון. בסקר נבדקו הרגלי השימוש והגלישה הסלולרית בקרב מדגם מייצג של לקוחות החברה.
השנה, לפי הנתונים, נרשם גידול של 51% בהיקפי הגלישה הסלולרית ושל 70% בצריכה של תכני הווידיאו בהשוואה ל-2015. גם כשהם לא בארץ, יותר ישראלים צרכו השנה חבילות גלישה סלולרית – 40.5% מהנוסעים לחו"ל לעומת 35% אשתקד. בהתאם, גם חבילות הגלישה שנרכשו מעידות על כך: ב-2015, נפח הגלישה השכיח ביותר בקרב הלקוחות היה שלושה ג'יגה-בייט, לעומת שישה ג'יגה-בייט ויותר שהיוו 60% מחבילות הסלולר שנרכשו ב-2016.
עוד מאמת הסקר את הקשר שיש בין המשתמשים למכשירים שלהם: 85% מהנשאלים דיווחו שיחזרו לקחת את המכשיר הסלולרי אם שכחו אותו בבית. 60% ציינו שהם נוהגים להסתכל על המכשיר שלהם בפעם הראשונה במהלך היום עד חמש דקות היקיצה. כמחציתם עושים זאת בעודם במיטה.
מהצד השני של הלילה, 78% מסתכלים בסלולרי סמוך מאוד לזמן השינה. גם במקרה זה, שיעור גבוה (47%) מדווחים שהם עושים זאת מהמיטה. ומה באשר למהלך היום? שליש מאיתנו נוהגים לבדוק את הסלולרי בכל כמה דקות ו-35% נוספים עושים זאת בכל חצי שעה. רק 16% נוהגים לבדוק את המכשיר בתדירות של פעם בשעה.
היכן אנחנו עושים זאת? מסתבר שביקור בשירותים וצפייה בטלוויזיה מהווים המקומות המרכזיים לשימוש תדיר בסלולרי. לעומת זאת, שיעור משמעותי מדווח שהוא כמעט שלא משתמש בסלולרי בזמן ארוחות משפחתיות או בזמן נהיגה. נתון מדאיג מראה שצעירים בגילאי 21-34 מעידים על עצמם כמשתמשים כבדים בכל אחת מהסיטואציות: בזמן נהיגה, בארוחות משפחתיות, בשעת צפייה בטלביזיה ובשירותים.
איזה מכשיר הישראלים הכי אוהבים?
הסקר אף בחן איזה מכשיר סלולרי הוא האהוב ביותר על הישראלים. התשובה היא Galaxy 7S, כשלמקום השני הגיע ה-iPhone 7.
המגמה העולמית של חיבה למסכים גדולים ניכרת גם בקרב הישראלים, ש-40% מהם ציינו שהיו מעוניינים במסך גדול יותר. שליש מהנשאלים ענו שהמאפיין החשוב ביותר במכשיר הוא מערכת ההפעלה, כאשר במקומות השני והשלישי חשובים נפח הזיכרון והמצלמה (17% ו-15%, בהתאמה).
מן הסקר עולה גם שבניגוד למה שחלק חושבים, הנשים דווקא פחות "דברניות": 47% מהן מעדיפות לשלוח הודעת טקסט, לעומת 30% גברים.
עוד אישוש לעובדה ידועה: הסלולרי דוחק את המצלמה ושעון היד, ומשמש עבור 86% מהנשאלים כשעון ו/או כשעון מעורר, ולצילום מרבית התמונות שלהם.
מיהן מלכות האפליקציות? גם כאן אין הפתעה: הסקר מראה שהישראלים הכי אוהבים את ווטסאפ (WhatsApp) ויוטיוב (YouTube), עם שיעורי שימוש של 91% ו-90.3%, בהתאמה.הרחק מאחור, 44% מהישראלים משתמשים באינסטגרם (Instagram) ושיעור זהה מצא את דרכו הביתה ב-Waze.
אילן סיגל, סמנכ"ל השיווק של פלאפון, אמר כי "נפח הגלישה החודשי הממוצע למשתמש ברשת הסלולר עומד על כ-6 ג'יגה-בייט – עלייה של 44% בהשוואה לאשתקד, והוא צפוי להכפיל את עצמו. קצב הגדילה המואץ בגלישה הסלולרית מחייב אותנו להמשיך ולהשקיע בטכנולוגיית הדור הרביעי ובהכנות לדור 4.5, כמו גם לשרטט את הדרך לדור החמישי".
תגובות
(0)