האינטרנט של הדברים כקטר ל-Big Data
בעולם הדיגיטלי משמעות המידע הנה כוח ומינוף ארגוני, וזהו בדיוק כוחו של ה-Big Data המועצם כתוצר ישיר מההתפתחות הטכנולוגית של האינטרנט של הדברים
ההתקדמות הטכנולוגית המואצת איפשרה לייצר מגוון חסר תקדים של מוצרים ושירותים, המייצרים מערכת יחסים חדשה בין סנסור, מכונה ואדם.
מגמת הגלובליזציה הופכת את תמונת המצב למורכבת עוד יותר. מספר רב של מקורות מספקים מידע רב וזמין באופן מיידי, הנדרש לניתוח אנליטי במטרה להפיק ערך תחרותי לעסק.
הסביבה הגלובלית משתנה מדי יום ובכל רחבי העולם נפרסים סנסורים המהווים מקורות מידע ומספקים בזמן אמת לעסק, לאדם ולכל דורש, נתונים אמיתיים המפיקים לכל אחד את הערך האישי והארגוני. סנסורים אלה מהווים את ליבת ההגדרה של האינטרנט של דברים.
האינטרנט של דברים מוגדר כמהפכה הטכנולוגית הבאה. על פי גרטנר (Gartner), ההכנסות נובעות ממוצרים ושירותי אינטרנט של הדברים יעלה כ-300 מיליארד דולר בשנת 2020, וכי ככל הנראה זהוא רק קצה הקרחון.
בין הנתונים נמצא כי:
● 50 מיליארד מכשירים מחוברים לאינטרנט ברחבי העולם עד שנת 2020.
● שבעה התקנים מחוברים לאדם עד שנת 2020.
● שמונה מיליארד נקודות גישה בפס רחב נייד עד 2019.
● 4.5 מיליון משרות אינטרנט של הדברים עד 2020.
● 14.4 טריליון דולר value בעשור הקרוב.
● 97 מיליארד דולר הכנסות נוספות בענף המכשור הרפואי עד 2024.
● 70% צמיחה בשנה עד שנת 2018 בסך המכירות של בגדים ואביזרים בשילוב טכנולוגית המחשב – משלושה מיליארד דולר היום ל-42.5 מיליארד.
● 3.3 טריליון דולר עבור יישומים ושירותים של עיר חכמה – עד 2025.
במרכזו של האינטרנט של הדברים נמצא תהליך מיוחד המנסה לאפיין את מערכת היחסים המתפתחת בין בני אדם ומכונות (או דברים, בכלל) – מערכת יחסים המנסה לראשונה לחבר בין עולמות תוכן מסורתיים כגון מדפסות, מחשבים, נקודות חשמל ועוד, לבין עולם טכנולוגי מתקדם כגון רכבים, צמידי בריאות, שעונים ועוד.
אז מה החידוש שלא הכרנו קודם באינטרנט של הדברים?
שתיים מהשאלות הנשאלות במקרה זה – מה המשמעות של מהפכה זו? מה היא מניעה ומדוע היא מתרחשת? והתשובה הלא מפתיעה בעיניי – האינטרנט של הדברים מהווה קטר ל-Big Data.
כאשר אנו מדברים על האינטרנט של הדברים, אחד הדברים הראשונים הדורשים את תשומת ליבנו הנו – זרם עצום, רציף של נתונים המגיע ממגוון רחב של מקורות.
בעולם כה דיגיטלי אשר מימד הזמן כה רלוונטי, כל רגע נתון מהווה פריצה אשר יכולה להקנות הזדמנות עסקית גלובלית אשר ערכה הכלכלי לא יסולא מפז.
מעבר לניתוח האנליטי, ארגונים אינם יכולים להרשות לעצמם לאבד מידע זה, וכן חשובה מאוד הפקת הערך הארגוני בזמן אמת מהמידע.
מידע – הכוח המוביל בעולם
הצמיחה של האינטרנט של הדברים מבשרת עידן חדש של טכנולוגיה. ארגונים נדרשים להתאים את עצמם מחדש לסוגי נתונים ומקורות מידע.
מידע רב מקנה מכפיל כח – היכולת להגיב מיד ומהר בעולם הגלובלי משנה את תפיסת העולם המסורתית בגין מידע – שמירה לצורך מעקב ולימוד. בעולם הדיגיטלי משמעות המידע הנה כוח ומינוף ארגוני, וזהו בדיוק כוחו של ה-Big Data המועצם כתוצר ישיר מהתפתחות הטכנולוגית של האינטרנט של הדברים.
בעידן שבו מחפשים הזדמנויות להוסיף מידע אפקטיבי לעולם ה-Big Data הגיע עולם האינטרנט של הדברים והוסיף מרכיב מידע מרכזי שנמצא ממש מתחת לאף, וחיבר אותו לעולם ה-Big Data בהעצמה מסוג חדש.
זהו חיבור מיוחד של מידעים שיוצר מכפיל כוח מידעי בעידן שבו המידע הוא הכוח המוביל בעולם.
תגובות
(0)