שבדיה: צעירים ביצעו אונס קבוצתי – והעבירו אותו ב-Facebook Live

השלושה נעצרו לאחר שגולשים שצפו בשידור התקשרו למשטרה ● כמו במקרים אחרים, גם כאן עולות סוגיות אתיות שקשורות לשידורים החיים בפייסבוק

הנערה - קורבן לא רק של האונס, אלא גם של העברתו בפייסבוק. צילום אילוסטרציה: BigStock

שלושה צעירים נעצרו בשטוקהולם בחשד כי ביצעו אונס קבוצתי בצעירה והעבירו אותו בשידור ישיר ב-Facebook Live. המשטרה המקומית קוראת לצופים שיש להם צילומים מהשידור, או עותק מלא שלו, להעביר אותם אליה – ולא להפיץ אותם הלאה.

השבדים מזועזעים מהמעשה והוא מעסיק את המדינה מאז שבוצע, שלשום (א'), בעיר אופסלה, שנמצאת מרחק של כשעה נסיעה משטוקהולם.

בהצהרה שפרסמה הודיעה המשטרה כי "האונס הזה הועבר בשידור ישיר בקבוצת פייסבוק (Facebook)". על פי המשטרה, היא קיבלה את הדיווח על המקרה מכמה צופים בשידור. כתוצאה מכך, היא הגיעה למקום ועצרה שלושה צעירים בני 18, 20 ו-24. הם אף מצאו במקום את הנאנסת – נערה בת 18.

אחת המתקשרות הראשונות למשטרה לדווח על המעשה הייתה ג'וזפין לונדגרן בת ה-21. היא ציינה כי בן ה-24, שבמשטרה מחשיבים כתוקף הראשי, צילם תמונות של האונס והעלה אותן לסנאפצ'ט (SnapChat).

דובר מטעם פייסבוק בסקנדינביה כינה את האירוע באי-מייל ששלח לסוכנות הידיעות הצרפתית "מעשה נורא". הוא כתב כי "הצוותים שלנו עובדים מסביב לשעון ועוברים על תכנים שגולשים מדווחים עליהם". עוד הוא ציין כי פייסבוק משתפת פעולה עם המשטרה "באופן שיטתי" במקרים של חקירות פליליות.

חטיפה והתעללות בשידור חי

הסרטון הוסר בינתיים מפייסבוק, אבל כמו במקרים אחרים, גם הוא מעלה סוגיות אתיות רבות לגבי Facebook Live, כולל את העובדה שהסרטונים שמועלים אליו לא עוברים בקרה כלשהי. למעשה, קשה מאוד להטיל פיקוח על השידורים, שכן מרביתם מועברים מהסמארטפונים של המשתמשים.

יצוין כי בחודשים האחרונים הועברו ב-Facebook Live מקרי אלימות והתאבדויות. בתחילת החודש העבירו ארבעה נערים אפרו-אמריקנים בשידור חי חטיפה של אדם לבן והתעללויות בו, שאותן ביצעו. הארבעה צעקו במהלך השידור קריאות נגד לבנים ונגד הנשיא הנבחר של ארצות הברית, דונלד טראמפ. גם במקרה זה, מבצעיו נעצרו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ישראל

    מעניין שכתבתם שבארה"ב שחורים חטפו לבן, אבל לא טרחם לכתוב שבשבדיה ה"צעירים" הם ערבים מוסלמים.

אירועים קרובים