איציק מלאך, בנק לאומי: "במהלך 2009 השקענו בטכנולוגיה יותר מ-100 מיליון דולרים"

"סך תקציב ה-IT בשנה הבאה צפוי לגדול, אלא אם כן למשבר הכלכלי בדובאי תהיה השפעה על השוק הישראלי", כך אמר מלאך, חבר הנהלת בנק לאומי וראש מערך תפעול ומנהלה בבנק, בטקס מצטייני המיחשוב ITAwards 2009 ● לדבריו, יש לבנק מפה אסטרטגית, הכוללת משימות עסקיות, אשר חלקן כרוכות בטכנולוגיה, כגון חוויית הלקוח ● לגבי תפקידו של המנמ"ר, הוא אמר, כי זה צריך "להפוך מהאדם שעושה דברים נכון לזה שעושה את הדברים הנכונים"

"מערך ה-IT בבנק לאומי השקיע יותר מ-100 מיליון דולרים בשנת 2009. סך תקציב ה-IT בשנה הבאה צפוי לגדול, אלא אם כן למשבר הכלכלי בדובאי תהיה השפעה על השוק הישראלי", כך אמר איציק מלאך, חבר הנהלת הבנק וראש מערך תפעול ומנהלה בו.

מלאך היה ראשון הדוברים בטקס מצטייני המיחשוב ITAwards 2009, שנערך היום (ה'), זו השנה השביעית. הטקס התקיים במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים. ועידת C3 Summit, שבמסגרתה נערך הטקס, התקיימה בהשתתפות מאות מנמ"רים, מקצועני IT בכירים ומנכ"לי ספקיות המיחשוב בארץ, והנחה אותה פלי הנמר, נשיא קבוצת אנשים ומחשבים.

לדברי מלאך, לבנק יש מפה אסטרטגית, הכוללת משימות עסקיות, אשר חלקן כרוכות בטכנולוגיה, כגון חוויית הלקוח. "אנו, ב-IT של הבנק, מהווים חלק מהאסטרטגיה בהגדלת העסקים והרווחיות. זה אחד היעדים שלנו", אמר. מלאך הציג את חזון מערך ה-IT שבראשותו, הכולל, בין השאר, "מינוף של הבנק בשל מיזוג בין מגמות ה-IT והמגמות העסקיות והתהליכיות של הבנק". הוא פירט את המשימות בהן משתתף מערך ה-IT בבנק: השליטה בידי הלקוח, כל הזמן ובכל מקום; שיתוף פעולה בין הטכנולוגיה והעסקים; בידול על ידי הצעת ערך ייחודית; חדשנות עסקית כמפתח להצלחה; יצירת דיאלוג, הקשבה ופרסונליזציה של הלקוח – מבוססת IT; וכן יעילות תפעולית.

מלאך תיאר את הלחצים בין הווקטורים השונים שבהם נתון כל מנמ"ר, כולל הוא עצמו, בין יצירת ערך עסקי לבנק וללקוח לבין ההוצאות הכרוכות בטכנולוגיה. "המשימה היא הקטנת ההוצאות של ה-IT, לצד זיהוי הזדמנויות לצמיחה עסקית", אמר. מלאך הוסיף, כי "נמשיך להשקיע ב-IT, ותקציבו אף עשוי לגדול ב-2010, אלא אם 'אפקט דובאי' יביא לשנויים דרסטיים ברמה העולמית והמקומית".

"בנק לאומי עבר את המשבר בצורה סבירה, ולהערכתי, ב-2010 נראה את האור שבקצה המנהרה", אמר מלאך. "2008 הייתה קשה, עשרות בנקים בארצות הברית ובאירופה התמוטטו, אולם, לשמחתנו, שום מוסד בנקאי ישראלי לא קרס". הוא הוסיף, כי "השנה הצלחנו להגיע לתוצאות סבירות כתוצאה מהחלטות שהתקבלו בהנהלה, חלקן טכנולוגיות. בנינו מוצרים פיננסיים מבוססי IT, הגדלנו את השירותים הניתנים במערכות שירות לקוחות, בנינו מערכת תכנון פיננסי בשל רפורמת בכר", אמר מלאך. "המיחשוב נתפס בבנק כמאפשר עסקית".

מלאך סיכם באמרו, כי "יש פה משולש זהב הכולל אנשים, טכנולוגיות ותהליכים. תפקידו של המנמ"ר הוא להפוך מהאדם שעושה דברים נכון לזה שעושה את הדברים הנכונים".

הטקס נערך בחסות הספקים הבאים: נס ישראל, יבמ ישראל, סאפ, נט-אפ, טלדור, מלם-תים, מיה מחשבים, CA ישראל, סאן ישראל, יעל תוכנה ומערכות, One1, כלנית-כרמון ופרוסיד.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דורון חיות

    חדשנות עסקית מבוססת שיטות וטכנולוגיות משולבים, עשויים לתרום משמעותית להצלחת הבנק.

אירועים קרובים